od lionol » pát dub 28, 2017 16:31
Kluci, klid ... všechno má svoje důvody ... v tomto případě nešlo rozhodně o byznys, nýbrž o vnucenou nezbytnost. A nejde o poslední dobu, je to deset let.
Auto jsem koupil v r. 2007 v Praze - celou tuhle storku si můžete dohledat v příslušném topicu. Na konci r. 2008 jsem přišel o garážování, a měl jsem už 3 kusy, ale jenom jednu garáž (u mě doma). Takže dvě auta byla navíc ... ač nerad, musel jsem začít redukci, protože v Olomouci je garáž nesehnatelná (tedy pokud nehodlám koupit garáž za 250 litrů).
Tenhle žigul šel do světa první, chtěl jsem si nechat jenom červenou Ladu s nájezdem 20 tis. km. Poté, co v prosinci 2008 auto odjelo do Němec, se mi podařilo od jara najít náhradní deponii, a problém zanikl. Takže se sbírka obratem rozšířila na 4 kusy, které držím dodnes. Tedy jde o rozdíl mezi životem s pěti anebo se čtyřmi žigulíky.
Bohužel, prostor je v tomto případě limitní. Již mnohokrát se mi zastesklo, ale nemám bohužel páku, abych pohnul vesmírem. A auto si člověk do ložnice nevezme. Aby to nevypadalo, že jsem se vzdal hned v prvním kole, tak ne ... auto jsem skoro půl roku skladoval různě po kamarádech, u klientů ve skladech jejich firem atp. ... ale už to nešlo. Dříve nebo později každý přišel, a "... musíš si to odvézt, už tu garáž potřebuju ...". Taky otravovat neustále své okolí uskladňováním překážející 1,5 tuny železa nejde donekonečna.
Největším odpůrcem prodeje byla manželka ... žigul milovala v té době má 1,5-letá dcera ... takže jsem to dával docela dlouho. Ale přišel den, kdy jsem byl na konci s dechem ... nastupovala zima, auto bylo na ulici, možnosti parkingu nulové, a přece jenom jsem měl i jiné věci na starosti (rodina, práce) ... prostě přišla chvíle, kdy už jsem na to neměl páru ... dal jsem auto na eBay, a za dva dny bylo pryč. Pro ty, kdož v tom vidí super byznys, vězte, že se prodalo za 2 089 EUR s plným kufrem náhradních dílů. Wriezen bei Berlin.
Pořizovací náklad 13 000,- Kč, opravy 34 000,- Kč, roční depo 6 000,- Kč, administrativa a pojistka paušálně cca 3 000,- Kč, prodej za cca 53 000,- Kč při tehdejším kurzu; z toho plyne, že výdělek se v žádném případě nedostavil. Auto mě stálo víc, než za kolik jsem prodal. Proto mě to sralo tehdy, a sere mě to i dnes.
Věci se mění v prostoru a čase, dnes bych ubytoval i deset takových (prostě teď mám přístup ke stovkám metrů čtverečních suchých depozit), tehdy to tak nebylo ... a vo tom to je.
Tom
VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978