Stránka 1 z 5

VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: čtv dub 27, 2017 11:30
od lionol

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: čtv dub 27, 2017 12:51
od uha2324
nadhera! o dni otevrenych dveri jsem nevedel.
uha

PS: ten tmave zeleny fesak s cervenou kozenkou a rokem vyroby 1974 uz ale asi na dni otevrenych dveri nebyl :-(

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: čtv dub 27, 2017 13:24
od lionol
Ahoj, ne nebyl ... ten byl prodán do Německa.

Jinak pozvání do garáže platí ...

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: čtv dub 27, 2017 18:32
od Mičun
Tak mě napadá, je v klubu nějaká podobně zachovalá původní 2101?

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: čtv dub 27, 2017 23:31
od lionol
Nevím, ony se přece jenom ty trojky dochovaly asi ve větším počtu v dobrém stavu. To auto tehdy stalo skoro jako montovany domek zn. OKÁL, takze spousta lidi je brutálně šetřila. Kopějky byly řadovka, takze jich asi víc zašlo na úbytě.

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 05:59
od Jiří Proček
Moc pěkný auta 2103 se opravdu vydařly a já jsem byl stěch štasných kdy jsem si vezl z Mototechny z Brumova-Bylnice v roce 1977 v prosinci úpně novou Ladu 2103 nepopsatelný pocit blaha ach -jo nádhera !!!!! :D :D :D

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 06:03
od lionol
Jo, to byly doby, kdy se majitele těchto aut zdravili na silnici blikáním, když se potkali.

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 07:08
od Jelen
My Jeepaři se také zdravíme :) ale jo, auta jsou to pěkný, taky bych se klidně mrknul, ale je to daleko. 06 mám svoji taky velmi pěknou, i když od nového vozu má dál. Ještě tak sehnat 03.

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 07:57
od Chester
lionol píše:Jo, to byly doby, kdy se majitele těchto aut zdravili na silnici blikáním, když se potkali.

To dělám stále :) jen mám příležitost velmi zřídka.

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 09:51
od lionol
Já už jsem nepotkal 03 anebo 06 na silnici minimálně 2 roky.

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 10:20
od Vašátor
Moc pěkný auta, ale proč má zelená 2103 vzadu nápis Lada 1600?

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 10:24
od lionol
Protože ten nápis tam byl původně originál v azbuce Žiguli, ještě v inverzní barevné mutaci k nápisu Žiguli na zelené 03. V roce 1980 ho z auta někdo ukradl a v socialistické Mototechně žádný jiný štítek tehdy neměli. A než jsem sehnal v Rusku nový originální nápis, bylo auto prodáno do Německa ... štítek Žiguli mi tak zůstal dodnes doma jako náhradní díl na zelenou :)

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 10:43
od Vašátor
Takový škody, prodávat tak hezký auta. A rovnou do Německa. V poslední době je to velmi dobrý byznys.

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 15:14
od Viktor.A
Vašátor píše:Takový škody, prodávat tak hezký auta. A rovnou do Německa. V poslední době je to velmi dobrý byznys.


Tak ja keby v mojej 011ke nemam utopene srdce tez ju strelim do nemecka za pekne prachy a tesim sa ze jaky super byznys. Ale co potom ? Co s takym zivotom bez zigula ?

Re: VAZ 2103 - 2106, r.v. 1974-78

PříspěvekNapsal: pát dub 28, 2017 16:31
od lionol
Kluci, klid ... všechno má svoje důvody ... v tomto případě nešlo rozhodně o byznys, nýbrž o vnucenou nezbytnost. A nejde o poslední dobu, je to deset let.

Auto jsem koupil v r. 2007 v Praze - celou tuhle storku si můžete dohledat v příslušném topicu. Na konci r. 2008 jsem přišel o garážování, a měl jsem už 3 kusy, ale jenom jednu garáž (u mě doma). Takže dvě auta byla navíc ... ač nerad, musel jsem začít redukci, protože v Olomouci je garáž nesehnatelná (tedy pokud nehodlám koupit garáž za 250 litrů).

Tenhle žigul šel do světa první, chtěl jsem si nechat jenom červenou Ladu s nájezdem 20 tis. km. Poté, co v prosinci 2008 auto odjelo do Němec, se mi podařilo od jara najít náhradní deponii, a problém zanikl. Takže se sbírka obratem rozšířila na 4 kusy, které držím dodnes. Tedy jde o rozdíl mezi životem s pěti anebo se čtyřmi žigulíky.

Bohužel, prostor je v tomto případě limitní. Již mnohokrát se mi zastesklo, ale nemám bohužel páku, abych pohnul vesmírem. A auto si člověk do ložnice nevezme. Aby to nevypadalo, že jsem se vzdal hned v prvním kole, tak ne ... auto jsem skoro půl roku skladoval různě po kamarádech, u klientů ve skladech jejich firem atp. ... ale už to nešlo. Dříve nebo později každý přišel, a "... musíš si to odvézt, už tu garáž potřebuju ...". Taky otravovat neustále své okolí uskladňováním překážející 1,5 tuny železa nejde donekonečna.

Největším odpůrcem prodeje byla manželka ... žigul milovala v té době má 1,5-letá dcera ... takže jsem to dával docela dlouho. Ale přišel den, kdy jsem byl na konci s dechem ... nastupovala zima, auto bylo na ulici, možnosti parkingu nulové, a přece jenom jsem měl i jiné věci na starosti (rodina, práce) ... prostě přišla chvíle, kdy už jsem na to neměl páru ... dal jsem auto na eBay, a za dva dny bylo pryč. Pro ty, kdož v tom vidí super byznys, vězte, že se prodalo za 2 089 EUR s plným kufrem náhradních dílů. Wriezen bei Berlin.

Pořizovací náklad 13 000,- Kč, opravy 34 000,- Kč, roční depo 6 000,- Kč, administrativa a pojistka paušálně cca 3 000,- Kč, prodej za cca 53 000,- Kč při tehdejším kurzu; z toho plyne, že výdělek se v žádném případě nedostavil. Auto mě stálo víc, než za kolik jsem prodal. Proto mě to sralo tehdy, a sere mě to i dnes.

Věci se mění v prostoru a čase, dnes bych ubytoval i deset takových (prostě teď mám přístup ke stovkám metrů čtverečních suchých depozit), tehdy to tak nebylo ... a vo tom to je.