Pomoc se spravením

Moderátor: Moderátoři

Pomoc se spravením

Příspěvekod Domes430 » ned bře 19, 2017 19:10

Zdravím, našel by se tu někdo z okolí Olomouce ?
Potřeboval bych pomoct s opravou mé 1200, už přes rok s ní lítám po servisech, ale nikde mi zatím nebyli schopni auto spravit.
Jde o to, že motor při nastartování ztrácí otáčky a zdechá. Svíčky jsou nové, rozdělovač a palivová pumpa také. Měněný je i vzduchový filtr.
Podle mě je problém s nastavením karburátoru, snažili jsme se to podle příruční knížky seštelovat- směs a otáčky. Když už se zdálo, že se nám to podařilo, tak po chvíli zase motor ztratil otáčky, nešel vytočit a zdechl. Pak jsme to štelovali znovu a už jsme pomalu ani nenastartovali.
Auto má jít příští rok na technickou, a v nepojízdném stavu je už asi třetí rok. Minulou technickou to nějak na laně zvládl :D
Potřeboval bych nejraději, kdyby se někdo z Olomouce nebo okolí mohl zastavit, kdo se v tom vyzná víc jak já a zkusit se na to podívat. Je to škoda mít takové auto nepojízdné.
A nebo nejraději radu, jak seřídit ten karburátor. Příčin může být rozhodně víc, někde jsem četl že to může způsobovat i zvodnatělý benzín, když auto takovou dobu stálo, nebo třeba rozladěný předstih.
Za každou radu nebo pomoc budu moc rád :wink:
Domes430
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 19, 2017 18:59

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod JmJ » ned bře 19, 2017 22:12

Okoli olomouce je pomerne siroky pojem.

Podtlak ovladani klapky sytice funguje dobre? "Po chvili" = po 5 sekundach nebo po 5 minutach? atd atd, mel bys poskytnou presnejsi informace. Pokud mas dojem, ze to muze delat benzin, co ti brani jej vymenit? Pokud mas problemy s predstihem, tak s nim jednak muzes pohnout od pasu a druhak v olmiku jiste bude servis, kde umi seridit predstih s pomoci stroboskopu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Domes430 » pon bře 20, 2017 08:46

Měl jsem to auto tady v Olomouci po 2 servisech, kde se ještě jakž takž zabývají starýma autama, ale ani jeden mi s tím nedokázal pomoct. Ani neřekli, kde by mohla být příčina. Klapka neříkám že je vybehana, ale je na ní menší vůle. Bude to ale kvůli lanku nejspíš. Se sytičem naplno nastartuje aji drží otáčky, po částečném vypnutí nebo úplném vypnutí sytice při zahratem motoru uz začnou skákat otáčky a jakmile se přidá plyn, tak zdechne. Než jsem začal podle manuálu štelovat volnobeh a směs, tak motor ještě šlapal, ale při řazení to ztratili otáčky a cuklo to, pak jsem mel treba při druhé rychlosti plyn na podlaze a motor jenom kuckal.
A předstih se nastavuje tim oktan kolečkem u rozdelovače? A na jaké poloze by měla být ryska teda? Díky
Domes430
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 19, 2017 18:59

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Luděk Musil » pon bře 20, 2017 09:03

Hele - na to radši nešahej!
To je oktanový korektor.
Předstih se ladí otáčením celého rozdělovače. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Domes430 » pon bře 20, 2017 10:42

V nových autech se význam, toto mi dělá trochu problém. To kolečko mi v servise řekli, že s ním neco dělali, ale nepomohlo to. Proto bych od vás tady chtěl zjistit původní originální polohu, protože se mi zdá, že teď po servise je to auto jeste v horsim stavu.
Domes430
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 19, 2017 18:59

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Luděk Musil » pon bře 20, 2017 10:55

To kolečko by mělo být v základě na 0 stupňů.
V Tůmovi jsem popis základního nastavení nenašel :scratch: a tohle Ti moc nepomůže: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/249.htm
Takže základní předstih se nastavuje takto:
- klika 5° před HÚ (zářez na klice = prostřední čárka na prsou)
- odpojíme "jedničku" od cívky
- kontrolní žárovku připojíme z jedné strany na "jedničku", z druhé strany na + akumulátoru
- pootočíme rozdělovačem proti směru hodinových ručiček až se žárovka rozsvítí
- pomalu točíme zpátky (po směru), v moment kdy žárovka zhasne je předstih nastaven.

Uff ... kluci zkontrolujte to po mě ... já to dělal naposled před deseti lety. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Jimmi » pon bře 20, 2017 14:53

Domes430 píše: ... Klapka... ...ale je na ní menší vůle. Bude to ale kvůli lanku nejspíš...
Koukni na klapku od sytiče. Ta má vůli kvůlivá tomu, že tam je spouštěcí zařízení s membránkou. To musí po nastartování klapku trochu pootevřít.
Prověř palivové čerpadlo, hlavně jeho membránu a zpětné ventilky. A jestli máš vůbec benzín v karbu.
Zkus odpojit na chvilku kondenzátor, jestli není švihlý. Ale to by neházelo jiskru.
To kolečko je spíš na drobné doštelování dle citu. Luděk to popsal přesně. Pokud nebudeš mít velké vůle, nastavíš to tak i bez stroboskopu.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Luděk Musil » pon bře 20, 2017 15:23

Když už budeš u toho předstihu - zkus zahýbat palcem a zjistit, zda-li nemá rozdělovač vůli.
Další neplechu může dělat ohlá spodní příruba či zteřeleé těsnění a přisává to falešný vzduch.
Pořád přemýšlím, co to může být za závadu, která se projevuje postupným "umíráním".
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Jimmi » pon bře 20, 2017 15:26

Luděk Musil píše: ...závadu, která se projevuje postupným "umíráním"...
Sežere to benzín z plovákové komory :idea:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Domes430 » pon bře 20, 2017 15:47

Rozdělovač vůli nemá a je zcela nový. Do karbecu benzín jde, to jsem zkoušel jako první. I předstih by měl být ze servisu nastaven správně, jen vím, že to oktan kolečko teď v poloze 0 není, takže to ještě sešteluju. Čistil jsem i odvětrávání klikovky, ta hadice byla skrz na skrz ucpaná, to pomohlo taky jen na chvíli a pak se to začlo dusit. Svíčky mají pěknou cihlovou barvu. Zkontroluju ty příruby, tryska v karbecu určitě není jen jedna že ? Protože jestli nejsou ucpané třeba ty vevnitř. A mohl bych ještě poprosit od stručný návod na seštelování volnoběhu a směsi ? :)
Domes430
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 19, 2017 18:59

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod JmJ » pon bře 20, 2017 18:51

Kde to auto opravdu je, to jsme se zatim myslim nedovedeli (nebo sem to prehlednul?). Volas po tom, at se na to nekdo stavi podivat, ale kam, to nam nereknes. To je pak tezky.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod JmJ » pon bře 20, 2017 18:52

Jimmi píše:
Luděk Musil píše: ...závadu, která se projevuje postupným "umíráním"...
Sežere to benzín z plovákové komory :idea:

To nemusi byt uplne spatna myslenka. I kdyz pokud to na sytic jede, pak to ma vyssi tocky a vetsi spotrebu a cerpadlo stiha. Tak je otazkou, proc by na nizsi tocky a mensi spotrebu nestihalo? Mozne to je, ze z nejakeho duvodu v nizkych otackach nepodava, nebo nepretlaci jehlovy ventil?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Domes430 » pon bře 20, 2017 19:42

JmJ píše:Kde to auto opravdu je, to jsme se zatim myslim nedovedeli (nebo sem to prehlednul?). Volas po tom, at se na to nekdo stavi podivat, ale kam, to nam nereknes. To je pak tezky.

Psal jsem v okolí Olomouce. V Olomouci bydlím a auto tu mám taky. Kdyby se někdo z okolí ovzal, tak bych mu už přesnou adresu napsal.
Domes430
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 19, 2017 18:59

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Vašátor » pon bře 20, 2017 20:30

Jaký typ karburátoru tam máš? To je celkem důležitá otázka.

Oktanový korektor nedělá nic jiného, než že hýbe s předstihem.

Dostrkej to k nám do Meziboří (Strážek) a já ti to pošteluju na hodinky.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Pomoc se spravením

Příspěvekod Domes430 » sob bře 25, 2017 10:33

Typ karburatoru mam 2101-1107010-02
Víc jsem toho na něm nenašel. Mohl by mi někdo co nejrychleji by to šlo poslat stručný návod na seřízení volnobehu a smesi? Jen ty 2 sroubky potrebuju uvest do původní polohy, jsem zrovna u auta a chtěl jsem si s tím pohrát. Díky moc
Domes430
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 19, 2017 18:59

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků