Stránka 4 z 34

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 13:09
od Luděk Musil
Aha ... rozumím :idea:
Ona Vám ta ulomená hřídel nebude ochotná zaklepáváním spadnout do vany. Zespodu je totiž do tý samý díry olejový čerpadlo ... tedy jeho pohon.
No - můžete vyrobit z tvrdšího drátu dva háčky a zkusit tu zlomenou hřídel rozdělovače vytáhnout ... tedy i s tím hnacím kolečkem. L.
Tady je to taky pěkně srozumitelně namalovaný: http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/039.htm

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 13:28
od Jimmi
Tohle jsem zatím podrobně nezkoumal, ale jestli to vidím správně, tak kolo na řetězu pohání přes kolmé ozubení rozdělovač, a ten pak přes ten tisícihran hřídel olejového čerpadla....?

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 13:47
od Luděk Musil
Ne tak docela.
Vložené ozubené kolo na rozvodovém řetězu pohání přes kolmé, zcela přesně šnekové, ozubení to kolo (napsal jsem jako hnací kolečko). On je to spíše dutý válec s vnitřním 1000-hranem a na horní části je ozubení pro šnek. A teprve toto kolo pohání (nahoru) rozdělovač a (dolů) olejové čerpadlo. L.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 18:21
od Viko
Ok, preskočené ani nakopnuté to neni. Len ja som dement :D pracuje sa na vyprostení tisíchranu

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 18:26
od Jimmi
Už jsem v obraze. Luďku. Vždyť to máš krásně nakreslené 8)
Takže tisícihran, ulomený, by měl zůstat vězet v té duté hřídeli, ne......? Pak by neměl být takový problém ho vyndat.
Jinak marně přemýšlím, jak se může ten rozdělovač kousnout. To by mě nenapadlo. Ale já ho mažu! :D

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 18:35
od Viko
Len tak preventívne: kde je ten mazací otvor na ložiská rozdelovača? :mrgreen:

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 19:09
od valda1971
Viko píše:Len tak preventívne: kde je ten mazací otvor na ložiská rozdelovača? :mrgreen:
Na hliníkovém těle pod víčkem je takový výstupek o průměru asi 6mm (směrem k řidičovu Asloupku). Na něm je "obtočený" plíšek, ten se otočí obráceně a objeví se dirka asi 2,5mm - tam se nakape olej.
Už jsem měl v ruce polský rozdělovač, kde tato díra nebyla průchozí k osce rozdělovače :rolleyes: -taktéž přidřetý, ale ne tak drasticky.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 19:24
od Vašátor
Nejjednodušší vyndání je magnetem a vyndat celé to ozubené kolečko. Při troše štěstí zbytek rozdělovače nepropadne, zůstane přilepený na oleji.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 20:32
od Viktor.A
No namagnetizovali sme srobovak a krasne to vyslo von.
Zamdali novy rozdelovac a auto uz zase zije. :) takyyy usmev mam zas na ksichte jak omalovanka zo skolky.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 20:33
od Vašátor
No vidíš ... a tak tragicky jsi to viděl :mrgreen:

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte zář 27, 2016 20:50
od Kopr
Tak je to vždycky ,tragické scénáře :mrgreen: já bych mohl vyprávět a vždycky je to hovadina ..... kolikrát stačí vzít telefon a zavolat Vašíkovi :wink:nebo Kingovi ,tímto vám kluci moc děkuju za trpělivost :roll:

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř zář 28, 2016 07:14
od Viktor.A
Viko píše:Len tak preventívne: kde je ten mazací otvor na ložiská rozdelovača? :mrgreen:
Ides si svoj namazat nech sa ti nezadre a neustrihne ?

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř zář 28, 2016 09:32
od Viko
Prevencia je základ :D

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř zář 28, 2016 14:15
od Jimmi
Mažu tou otočnou krytkou a kapku ještě pod uhlík. Jiná mazací místa tam snad nejsou.
Nicméně měl jsem dojem, že se primárně maže ten filc vedle přerušovače, který maže tu jeho vačku. Právě touhle dírkou. A že ložisko snad je mazáno přímo od motoru.
Takže jsem žil celou dobu v omylu.......? :roll:

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř zář 28, 2016 16:56
od valda1971
O filcu je psáno, že z výroby je dostatečně mastný na dobu životnosti. Asi nepředpokládali, že naše vozy budou žít tak dlouho :D Tedy i filc je dobré zkontrolovat plní-li funkci a případně jej VELMI OPATRNĚ nacucnout. Když se to přežene olej se rozstříká zbytečně po vnitřku rozdělovače, jednak jej zašpiní a hlavně může zamastit kontakty "kladívka" a pak to cuká, nebo nejede. Pokud nemaže, dochází k rychlému opotřebování běžce kontaktu a tím i změnu nastavení.