Čavdar 21011

Moderátor: Moderátoři

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Luděk Musil » úte zář 27, 2016 13:09

Aha ... rozumím :idea:
Ona Vám ta ulomená hřídel nebude ochotná zaklepáváním spadnout do vany. Zespodu je totiž do tý samý díry olejový čerpadlo ... tedy jeho pohon.
No - můžete vyrobit z tvrdšího drátu dva háčky a zkusit tu zlomenou hřídel rozdělovače vytáhnout ... tedy i s tím hnacím kolečkem. L.
Tady je to taky pěkně srozumitelně namalovaný: http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/039.htm
Přílohy
20160927140712.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Jimmi » úte zář 27, 2016 13:28

Tohle jsem zatím podrobně nezkoumal, ale jestli to vidím správně, tak kolo na řetězu pohání přes kolmé ozubení rozdělovač, a ten pak přes ten tisícihran hřídel olejového čerpadla....?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Luděk Musil » úte zář 27, 2016 13:47

Ne tak docela.
Vložené ozubené kolo na rozvodovém řetězu pohání přes kolmé, zcela přesně šnekové, ozubení to kolo (napsal jsem jako hnací kolečko). On je to spíše dutý válec s vnitřním 1000-hranem a na horní části je ozubení pro šnek. A teprve toto kolo pohání (nahoru) rozdělovač a (dolů) olejové čerpadlo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Viko » úte zář 27, 2016 18:21

Ok, preskočené ani nakopnuté to neni. Len ja som dement :D pracuje sa na vyprostení tisíchranu
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Jimmi » úte zář 27, 2016 18:26

Už jsem v obraze. Luďku. Vždyť to máš krásně nakreslené 8)
Takže tisícihran, ulomený, by měl zůstat vězet v té duté hřídeli, ne......? Pak by neměl být takový problém ho vyndat.
Jinak marně přemýšlím, jak se může ten rozdělovač kousnout. To by mě nenapadlo. Ale já ho mažu! :D
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Viko » úte zář 27, 2016 18:35

Len tak preventívne: kde je ten mazací otvor na ložiská rozdelovača? :mrgreen:
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod valda1971 » úte zář 27, 2016 19:09

Viko píše:Len tak preventívne: kde je ten mazací otvor na ložiská rozdelovača? :mrgreen:

Na hliníkovém těle pod víčkem je takový výstupek o průměru asi 6mm (směrem k řidičovu Asloupku). Na něm je "obtočený" plíšek, ten se otočí obráceně a objeví se dirka asi 2,5mm - tam se nakape olej.
Už jsem měl v ruce polský rozdělovač, kde tato díra nebyla průchozí k osce rozdělovače :rolleyes: -taktéž přidřetý, ale ne tak drasticky.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Vašátor » úte zář 27, 2016 19:24

Nejjednodušší vyndání je magnetem a vyndat celé to ozubené kolečko. Při troše štěstí zbytek rozdělovače nepropadne, zůstane přilepený na oleji.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Viktor.A » úte zář 27, 2016 20:32

No namagnetizovali sme srobovak a krasne to vyslo von.
Zamdali novy rozdelovac a auto uz zase zije. :) takyyy usmev mam zas na ksichte jak omalovanka zo skolky.
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Viktor.A
 
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Vašátor » úte zář 27, 2016 20:33

No vidíš ... a tak tragicky jsi to viděl :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Kopr » úte zář 27, 2016 20:50

Tak je to vždycky ,tragické scénáře :mrgreen: já bych mohl vyprávět a vždycky je to hovadina ..... kolikrát stačí vzít telefon a zavolat Vašíkovi :wink:nebo Kingovi ,tímto vám kluci moc děkuju za trpělivost :roll:
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Kopr
 
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Viktor.A » stř zář 28, 2016 07:14

Viko píše:Len tak preventívne: kde je ten mazací otvor na ložiská rozdelovača? :mrgreen:


Ides si svoj namazat nech sa ti nezadre a neustrihne ?
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Viktor.A
 
Příspěvky: 489
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Viko » stř zář 28, 2016 09:32

Prevencia je základ :D
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1150
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod Jimmi » stř zář 28, 2016 14:15

Mažu tou otočnou krytkou a kapku ještě pod uhlík. Jiná mazací místa tam snad nejsou.
Nicméně měl jsem dojem, že se primárně maže ten filc vedle přerušovače, který maže tu jeho vačku. Právě touhle dírkou. A že ložisko snad je mazáno přímo od motoru.
Takže jsem žil celou dobu v omylu.......? :roll:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Čavdar 21011

Příspěvekod valda1971 » stř zář 28, 2016 16:56

O filcu je psáno, že z výroby je dostatečně mastný na dobu životnosti. Asi nepředpokládali, že naše vozy budou žít tak dlouho :D Tedy i filc je dobré zkontrolovat plní-li funkci a případně jej VELMI OPATRNĚ nacucnout. Když se to přežene olej se rozstříká zbytečně po vnitřku rozdělovače, jednak jej zašpiní a hlavně může zamastit kontakty "kladívka" a pak to cuká, nebo nejede. Pokud nemaže, dochází k rychlému opotřebování běžce kontaktu a tím i změnu nastavení.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků