Stránka 4 z 5

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: pát bře 17, 2017 22:12
od honza 3011
Zdravím, mno, vše jsem složil dohromady, dal to olejové čerpadlo (přidal podložku pod ventil z jiného čerpadla) pak jsem nastartoval, kontrolka mazání zhasla v podstatě okamžitě, tak si řikám paráda... přidám plyn a ozve se takové divné "zacvakání" říkám si, to budou ventily, tak jsem je chtěl seřídit, pochopitelně nešly povolit ty šrouby seřizovací :D , takže dolů vačku, povolil jsem dal zase zpět, ventily seřídil, nastartoval, klape to pořád... :( :( je to takové zaklapání při přidání plynu, také když to držím v určitých otáčkách, tak to klepe...

a k těm "úlomkům" řekl bych, že s mým problémem nemají nic společného, protože hrany úlomků jsou už trochu obroušené jak se to tam pár let asi válelo...

vypadá to, že asi letos nevyjedu :D :D

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: pát bře 17, 2017 23:45
od valda1971
Jen ůvaha - a co šály na klice?

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: sob bře 18, 2017 11:25
od honza 3011
Ty mě taky napadly... :( takže asi zase vanu dolů a vyměnit... achjo :) když bych měnil ty ložiska na klice, mám udělat rovnou i ty ojniční? aby byl od toho klid? ty velikosti se dělí nějak podle počtu výbrusů co? já ale nevím jestli to někdy broušeno bylo :D takže asi průšvih co? :(

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: sob bře 18, 2017 13:56
od Jan Vaníček
Dovolím si dát drobnou úvahu, která říká, že pokud by byla špatná ložiska na klice, tak olej nebude tak dobře tlakovat.
Na své 06 mám možná něco podobného, pokud přidám více plyn, je to fakt silný klapot. Měnil jsem vše ohledně vačky a uložení, hluk nepřestal, mazání má dobré tlaky. Pokud to klepání nezpůsobuje špatně nastavený předstih, špatné napnutí řetězu případně poškozená vodící lišta, dovedl bych si představit, že problém může být na ojničním čepu/pístu. Jezdím už takto třetí sezónu, motor zatím držel. Už brzy bude nový, tak jsem zvědav, co se ukáže po rozebrání tohoto, určitě ho chci taky nechat přebrousit a osadit novými písty. H

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: sob bře 18, 2017 14:01
od Luděk Ondrůch
Máš dobře napnutý řetěz a funkční napínák a tlumič kmitů?

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: sob bře 18, 2017 14:21
od Hurikán
Takhle můžeš tímhle systémem pokus - omyl pokračovat do nekonečna. Nejdřív to chce pořádnou diagnostiku stavu motoru. Ušetří ti to plno času a zbytečné práce/peněz. Dobré je taky změřit skutečný tlak oleje. Kontrolka nic neříká.

Pokud jsou špatné šály, je tlak oleje nízký, protože olej nadměrnými vůlemi v ložiscích snadno vytéká z mazací soustavy.

Pod pojmem divné zacvakání si neumím představit nic konkrétního. Vůle na šálech se většinou projevuje takovým jakoby mlaskáním. Vůle na pístním čepu potom dutým klapáním, které se zvyšujícími se otáčkami někdy postupně zaniká.

Jestli chceš měnit šály na klice, tak už ji rovnou vyndej celou a udělej i ojniční ložiska. Je to při jedné práci a máš klid. Zároveň můžeš pořádně kliku prohlédnout a zkontrolovat. Jedna sada šálů stojí pár stovek. Současně tak můžeš zkontrolovat i pístní čepy. Jestli vytáhneš písty z bloku, tak budeš muset dát i nové kroužky.

Jak už jsem psal, změř tlak oleje za studena i za tepla v rozsahu alespoň 3 tis. otáček. Potom lépe charakterizuj druh a znění klepání.

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: sob bře 18, 2017 14:44
od honza 3011
Dobrá tedy, dobrý nápad je ten tlak, začnu tedy změřením tlaku normálním tlakoměrem, pak se podívám na ten napínák řetězu a tlumič řetězu, nejhorší je, že když jdu k autu, tak tam strávím vždy celý den :D a čas bych měl věnovat spíše přípravě na maturitu :D :D a případně taky to klapání natočím a pokusím se hodit sem video.

Moc děkuji za rady pánové, bez tohoto fóra bych byl asi nahranej :D

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: pát bře 24, 2017 18:56
od honza 3011
Zdravím! Dnes jsem se konečně dostal k tomu, abych se podrobněji podíval na zdroj klepání... poslouchal jsem motor zezhora, zespoda, přijde mi, že to je nahoře i dole slyšet stejně, dole možná víc, ale to je asi tím, že se to ozývý v montážní jámě...


zde přikládám také video : https://youtu.be/WKM1qnOD6Ak


zítra změřím ten tlak mazání tlakoměrem a uvidím, co dále... :D

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: sob bře 25, 2017 08:06
od Mikeš
Před mnoha lety jsem měl podobný problém a po úplném rozebrání motoru jsem zjistil že jsem měl povolený-uvolněný ten dlouhý šroub co drží alternátor,po dosazení nové matice a dotažení klepání zmizelo....myslel jsem že mě z toho šlehne,motor rozebraný do šroubku!
Takže projdi věci okolo motoru jestli tam není něco volného a pokud opravdu nemáš volný rětěz nebo olej 5W30 tak ještě nastav základní předstih(aspoň na žárovku s pomocí roztáčecí kliky) protože to jinak opravdu zní jako ojniční/hlavní uložení v čudu...

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: úte bře 28, 2017 19:45
od honza 3011
Zdravím, tak jsem dneska sundal vanu... na dně jsou takové kovové šupinky, takže je to asi jednoznačné, jsou to ty ložiska... vyměním tedy ty ojniční, i ty na uložení kliky... jen nevím, měla-li klika výbrus :?: lze to nějak zjistit? jinak jsem asi fakt smolař... jinak nevím :D :D ve vaně je olej nabělalý... takže někde tam jde voda... já už se na to fakt asi vybodnu a hodím to celý do šrotu :D :D ale to jsou bohužel jen plané řeči... :D

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: stř bře 29, 2017 10:03
od Luděk Ondrůch
Záleží jak je ten olej nabělalý. Jestli je z něho emulze která se usazuje na stěnách, tak do něj jde voda. Pokud je jenom zabarvený do světle šeda a nepění, tak může jít o obroušené částečky kovu z ložisek.

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: stř bře 29, 2017 15:23
od Jan Vaníček
Jenže tak, jako tak to není jen na výměnu ložisek, ale přebrus kliky, která stejně v případě hlavních ložisek musí ven, což si s motorem v autě moc představit neumím. Honza

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: stř bře 29, 2017 15:36
od honza 3011
Zdravím, jak jsem to sem psal, tak jsem byl ještě z toho rozčílený, takže mě to nenapadlo, pak mi to ovšem taky došlo, že to budou spíš ty částečky kovu... přemýšlím o tom, že asi udělám celkovou generálku na motoru co mám jako náhradní a pak je pouze přehodím... asi by to bylo to nejjístější... motor tedy z auta nějak vyndám :D nejhorší bude vyšroubovat šrouby co drží převodovku, co si pamatuji, je tam přístup jak k penězům :D

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: stř bře 29, 2017 19:02
od Cory
Ak by si pri vyberani motora daval dole hlavu, k hornym. srobom sa dostnes zvrchu

Re: VAZ - LADA 2101 1975

PříspěvekNapsal: stř bře 29, 2017 20:09
od Roman
K sroubom sa dostanes aj s namontovanou hlavou zospodu, chce to predlzovaky a klb ku gole a ide to...