od Cory » stř dub 20, 2016 18:46
Ja si s musketyrom dovolim ciastocne nesuhlasit. Je sice pravda, ze treba mat vsetko v 100% stave, ale neviem ci mas, alebo si niekedy mal upraveny motor. Jednoducho ked sa snazis zo zigula dostat vyssi vykon, najmä u 1,7 prestane chladic stihat. Je to overene v praxi, preto sa ako uprava dava chladic vacsi. Nie je to kvoli tomu, ze by niektora z veci nefungovala ako ma. Ale chladenie je stavane na 1,2 a vyssi objem spravi svoje, hlavne v kombinacii so snahami navysit vykon. K tomu hlava 1,7 ma v sebe nad spalovacim priestorom pomocne vyztuhy-rebra, co zhorsuje prietok vody. Z mojej skusenosti mozem povedat, ze je vidiet ohromny rozdiel medzi 1,7 a 1,9, pritom vsetky komponenty chladenia ostali rovnake.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)