2105

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Hurikán » stř dub 22, 2009 09:08

Nulašestka píše:můj sestup z 2106 na 2105
áááá, že by se naplnilo úsloví "odříkaného chleba největší krajíc"? :lol: :lol: :lol:

Ad1:
Majo2103 píše:Ja som pri ventiloch na 05 otáčal s motorom strkaním do auta a cez štyrku bez problémov.A takisto to robil aj Cory,keď mi robil ventily na 03

I já to tak dělal. Jde to úplně v pohodě. Jen je lepší to dělat ve dvou lidech, aby jeden posunoval auto a druhý hlídal značky na kole.

Ad 2: Olejový filtr je úplně stejný, jako na jiných modelech. Pouze pokud je našroubován přímo z boku na blok (není tam úhlový adaptér), tak jde třeba dávat pozor na výšku filtru, aby se Ti vešel do mezery k nosníku.

Ad3: Těnění na výfuk obsahuje tentýž asbest, jako těsnění od 2106, takže můžeš být vlastně spokojen. :D Pokud nedrbeš a nedrolíš bílý (asbestový) okraj těsnění kousek od nosu, tak se nic neděje.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř dub 22, 2009 12:53

Saša píše: Dnes se bez azbestu obejdeme tak proti němu uděláme kampaň . Slovo EKO je dnes "in" ...
V tomto případě jsem se "zelenými" v jednohlasu. Ono totiž azbestové vlákénko v plících má úžasnou schopnost vyrábět rakovinku. Kdy se přesně přestalo tohoto materiálu na našich popelnicích užívat nevím, ale při práci na brzdách, spojce nebo např. posledně při "odstrojování zadního tlumiče" jsem si dával hodně majzla, abych předmět byl ode mě po větru a hadry co jsem měl na sobě šly po větru vyprášit a do pračky, jestli tato ochranná opatření pomáhají nevím, ale pro lepší pocit tak konám.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Drobek81 » stř dub 22, 2009 13:01

Koko Loko píše:
Saša píše: Dnes se bez azbestu obejdeme tak proti němu uděláme kampaň . Slovo EKO je dnes "in" ...
V tomto případě jsem se "zelenými" v jednohlasu. Ono totiž azbestové vlákénko v plících má úžasnou schopnost vyrábět rakovinku. Kdy se přesně přestalo tohoto materiálu na našich popelnicích užívat nevím, ale při práci na brzdách, spojce nebo např. posledně při "odstrojování zadního tlumiče" jsem si dával hodně majzla, abych předmět byl ode mě po větru a hadry co jsem měl na sobě šly po větru vyprášit a do pračky, jestli tato ochranná opatření pomáhají nevím, ale pro lepší pocit tak konám.


proti tomu neni obrany, leda ten oblecek co mas na sobe v tom avataru, jak jsi byl se zigulem na vylete...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Hurikán » stř dub 22, 2009 15:18

Koko Loko píše:při práci na brzdách, spojce .... si dával hodně majzla, aby předmět byl ode mě po větru

Tohle se snažím dělat taky, ale obávám se, že je to dobré spíš pro psychický pocit, než pro samotné zdraví. :? Při použití bezasbestového obložení může člověk být relativně klidnější, jenže on je to taky pěkný sajrajt a navíc ani není veřejně příliš známo, jakého druhu ten sajrajt je. Tudíž se za několik let může dojít ke zjištění, že prach z bezasbestového obložení je ještě horší, než prach z asbestového.

Podobné je to v případě použití katalyzátorů, kde se argumentovalo odbouráním karcinogenního olova, jenže nyní se místo něj uvolňuje ještě škodlivější oxid platiny. Čili zase případ vytloukání klínu klínem. :|
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod EMI » stř dub 22, 2009 16:07

já bych byl v tomdle ohledu klidnej - co potom takovej pokrejvač, co celej život dával na střechu eternit a nebo na druhou stranu kolik eternitu je ještě po chalupách když se rozhlídnete okolo sebe :wink:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Ivo » stř dub 22, 2009 16:16

A já už jsem prakticky mrtvý, protože denně přijímáme minimálně 1 auto, naložené eternitem, ze střechy. Teď na jeře to znova začalo a vybírat si, kde budu pracovat, podle větru nemůžu.

A k tomu, že jsou toho plné střechy. Pokud je eternit v celku a nerozbíjí se, tak ten azbest se moc neuvolňuje. Podobné to bude i s tím těsněním. Prostě do toho nesmíš vrtat a máš klid.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř dub 22, 2009 19:46

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Nulašestka » stř dub 22, 2009 19:56

Díky, prostě těsnění vyměním, aniž bych ho očuchával. :)
Dal jsem tam svíčky od Brisku - LR15YC. Mám je i na 1600. Po jejich instalaci na 2105 to lepší jede, ale zvuk motoru poněkud zhrubnul a víc to duní. Předtím tam bylo cosi od Bosche a šlo to měkčeji. Vizuálně mi přijde, že ty Brisky mají víc vysunuté jiskřiště. Co tam dáváte vy? Z knížky moc moudrý nejsem, Tůma je již malinko za zenitem, vzhledem k dnešní nabídce.
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř dub 22, 2009 20:13

Taky Brisky L15YC či LR15YC, podle toho jaké jsou kabely ke svíčkám.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

HUHUU

Příspěvekod stezii » čtv črc 09, 2009 12:52

koho zajima, co vydrzi 2105 , necht o prazdninach sleduje

http://ladajede.cz


jedeme do Kyrgystanu, drzte palce.
Mondeo MKIII 2,5 V6
--------------
Ladajede.cz - prejeli sme z Brna na cinsky hranice a zpet v 05
Uživatelský avatar
stezii
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon srp 25, 2008 09:47
Bydliště: Brno

Příspěvekod Little Red Riding Hood » pát črc 17, 2009 23:03

stezii, tak ad vam to vyjde... zpět letite??.. :P :D
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Lada 21053

Příspěvekod Vidlák » pát led 28, 2011 15:37

Mé zkušenosti se strojem značky Lada

Typ: Lada 21053, barva tmavě modrá

Životopis stroje: Tento zázrak sovětského autoprůmyslu jsem v roce 1989 zdědil po příbuzném. Stroj byl vyroben v lednu 1986 v zemi , kde včera již snědli to, co mělo zůstat na zítřek (vysvětlení pro mladší – SSSR byl údajně zemí, kde zítra již znamená včera).

Míra ojetosti: K dnešnímu dni najeto pouhých 114 tisíc km.

Přehled dosavadních závad:
Dosavadní závady jsou zcela typické pro tento typ vozidla, řešení mnoha z nich jsem nalezl právě na tomto Webu.

Klepání motoru: Ostrý klepavý zvuk slyšitelný zejména při volnoběhu, vychází z horní části motoru, při odpojování jednotlivých svíček klepání nezmizí. Opakované seřízení ventilů a napnutí rozvodového řetězu klepání neodstranilo. Při studeném motoru klepání není slyšet, objeví se až po mírném zahřátí. Asi je velká vůle mezi vačkovou hřídelí a pouzdrem vačky, při studeném motoru hustý studený olej zabraňuje klepání, po zahřátí oleje klepání již nic nebrání. Prý se u nové Lady měly momentovým klíčem dotáhnout šrouby pouzdra vačky, což asi nikdo neudělal. Klepání bylo slyšet již u nového auta (do mé péče se dostalo když mělo najeto 8 tisíc Km).

Fouklé těsnění pod hlavou: V chladiči ubývá kapalina a při jízdě v chladném počasí jde neustále z výfuku bílý dým. Na 100 km jízdy ubyde cca půl litru chladící kapaliny, problém řeším jejím doléváním. Případná výměna těsnění pod hlavou a zbroušení hlavy by bylo příliš drahé.

Vodní pumpa: Ložisko vodní pumpy náhle zklamalo při rovných 100 tisících Km, pravda, pár set km dávalo o sobě vědět zvýšeným hlukem .

Prasklý silentblok motoru: Závada se projevovala značnými vibracemi při jízdě do prudkého kopce.

Prasklý kardanový kříž: Při rozjezdu byl slyšet ostré kovové klepnutí.

Rachocení drážkového spoje kardanové hřídele: Projevuje se při jízdě z mírného kopce při zařazené 4. Natlačení vazelíny do drážek odstraní rachocení pouze na pár set km.

Vibrace nevyvážené kardanové hřídele: Při 90 km/h začne vibrovat celé auto, při 100 km/h vibrace ustanou.

Přehřívání diferenciálu: Již po ujetí 5 km je diferenciál ohřátý na cca 80 stupňů a olej z něj trochu uniká horním odvzdušňovacím otvorem. Asi je příliš utažené ložisko, ale do diferenciálu žádný mechanik šťourat netroufá. Tato závada již byla u nového auta, řeším to pouze občasným doplněním oleje PP90H.

Řízení a přední náprava: Výměna obou předních ložisek – pravé hučelo a levé mělo velkou vůli. Výměna čepu na pomocné páce řízení. Výměna předních tlumičů. Jinak vše původní.
Malý problém je s mazáním originálních původních kulových kloubů. Nikdo již nemá tu správnou maznici, dokonce ani ve značkové opravně Lada v Mělníce.

Elektroinstalace:
Spínací skřínka: Uvolněné kontakty ve spínací skřínce, projevovalo se to výpadky světel a zapalování. U typu 2105/07 jsou kontakty spínací skřínky v plastovém pouzdře tzv. oříšku. Po jeho výměně se stejná závada po čase objevila znovu. Závada odstraněna až výměnou za kontakty z Lady 2101, které nejsou uzavřené v plastu.

Startér: Při zahřátém motoru se občas sice vysunula kotva startéru, ale startér se netočil. Řešeno repasí startéru.
Alternátor: Zkratovaná kotva, závada se projevovala kolísáním napětí v rytmu otáček motoru. Při volnoběhu mrkala světla a cukala ručička voltmetru. Vyřešeno repasí alternátoru.
Regulátor napětí: Přestože to je jediné elektronické zařízení v této Ladě, jednou zkolaboval náhle a nečekaně. Bez funkčního regulátoru jsem byl tehdy nucen ujet pouze na baterku 90 km včetně průjezdu Prahou. Tehdy auto jelo a svítilo téměř 2 hodiny, i když jsem do cíle dojel s baterkou téměř vybitou.
Rozdělovač: Vůle v ložisku rozdělovače, projevovalo se to cukáním motoru při rychlosti 70 km/h a více. Řešeno výměnou ložiska a odpojením podtlakové regulace předstihu.
Zadní světla: Žárovky zadních sdružených světel se rády uvolňují z bajonetových objímek. L ze to řešit vlepením kousků leukoplasti do objímek.
Spínací reléí: Opakovaně přestávalo fungovat spínací relé předních světel. Výměna spínacího relé, které je umístěno v pojistkové skřínce, problém řešila pouze krátkodobě. Příčinou byl špatný kontakt konektoru na žárovce v předním světlometu.
Motorek ostřikovače: Nefunkční, je nutné občas zastavit a přední sklo ručně vyčistit.
Hydraulické naklápění předních světlometů: Nefunkční

Brzdy
Výměna zadních brzdových prasátek (tekly), výměna předních brzdových hadiček, výměna brzdového válce. Brzdové obložení přední i zadní měněno 1x.

Spojka
Po vyšlápnutí spojky se občas pedál nevracel, řešeno výměnou spojkového válce.

Koroze karoserie.
Auto bylo vždy garážováno a nikdy nebylo provozováno v zimní slané břečce. Proto koroze zatím nemá fatální rozměry. K ošetření koroze na vnitřní straně blatníků používám osvědčený lidový prostředek – motorový olej. Je to poněkud primitivní, ale účinné. Antikorozní látky v motorovém oleji brzdí rozmach koroze. Olej také leju do prahů.

Nepodstatné závady
Otravné rachtání náhonu tachometru v palubní desce,, rachtání zesílí při chladném počasí.
Opakované padání zadních bočních oken. Způsobeno odlepením úchytu zavíracího mechanismu od okna.
Zaseknutý ventil topení, po výměně ventilu se závada objevila znovu. V létě řeším odpojením hadice topení.

Budoucnost vozidla:
Tuto rodinnou relikvie hodlám provozovat i nadále, dokud nás technická nerozdělí.
Vidlák
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon pro 20, 2010 16:38
Bydliště: Mělník

Příspěvekod Veverka » stř bře 09, 2011 21:34

Tu původní maznici k.č. doma mám.Můžu vždy vzít na sraz k lokálnímu použití.
Veverka
 

Příspěvekod Veverka » čtv bře 17, 2011 12:27

A je to tady.2105 po 30 letech výroby není, :hrob: !
Veverka
 

Příspěvekod radek mb » čtv bře 17, 2011 12:55

No,to je dost,že toho žebráka přestali vyrábět.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků