Stránka 12 z 15

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: stř bře 27, 2019 16:59
od Honza854
Ahoj. Novy dotaz. Jake pneu na 03 a na 07? Jedna se o letni. Vzdy jsme meli 175/70 R13. Ovsem prijdou mi tvrde. Posledni dobou mi i pripada, ze na 165/80 R13 to auto lip vypada... Mate nazor?

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: stř bře 27, 2019 17:05
od Laďuša
Tak na čom to líp vypadá, to tě nikdo neřekne, protože to je čistě subjektivní názor ;) Mně se třeba víc líbí 175/70. Ale ona záleží guma od gumy. Třeba co mam zimní 165/80, tak ty mi opticky přídou větší, než co jsem měl starý 165/80, a i se mi líbí míň. A když jsem přešel letníma na 175/70, zaznamenal jsem rapidní zlepšení jízdních vlastností.
Takže já názor mam - 175/70 jsou hezčí a mají lepší jízdní vlastnosti.

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: stř bře 27, 2019 18:27
od Křečík Barbuška
Vyjimecne bych souhlasil s Ladikem. Na balonech je svezeni sice pohodlnejsi, ale jizdni vlastnosti horsi.

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: stř bře 27, 2019 18:30
od Vašátor
Pokud se jezdí na STK bez známosti, volil bych pneumatiky takové, které jsou zapsané v technickém průkazu... Na 2103 tedy plnoprofil, 165/80 R13. Pokud tam tedy není napsané něco jiného.

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: stř bře 27, 2019 20:26
od Jan Vaníček
Od doby, co na 06 používám 175/70 auto daleko lépe sedí na silnici. Nevýhodou je těžší řízení při malých rychlostech a na místě, v kolejích subjektivně víc tahá. Ale neměnil bych. Mám samozřejmě bumážku z autolady a zápis v TP. Honza

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: čtv bře 28, 2019 06:41
od Honza854
Koukam, ze se diskuse rozjela. To jsem rad. Toto tema jsem otevrel spise z duvodu jizdnich vlastnosti. Estetika jednech, nebo druhych pneu je ciste vec subjektivismu. Ovsem zajima mne fundovany nazor, pripadne podporeny praxi na rozdil mezi uvedenymi rozmery. Jak jsem psal. Muj otec byl vyznavacem 175. Vzdy jsem to bral jako fakt a nepremyslel jsem nad tim. Ovsem v posledni dobe jsem najezdil par km na rozmeru 165 a zjistil jsem, ze auto netluce, jizda po nerovnostech je kultivovana - napriklad na zeleznicnim prejezdu, nebo kostkach je to uplne jina liga. Je asi ovsem znat, ze pri rychlem prujezdu zatackou maji preci jen vyssi pricnou poddajnost takze maji tendenci utect do strany a vratit se. To jsem vsak prisuzoval i stari pneu. Ovsem 175 diky mensimu kontaktnimu namahani casto pri intenzivnim prujezdu zatackou odskakuje a tim padem se do nastaveneho polomeru nevraci vubec. Tak a vcil mudrujte...

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: čtv bře 28, 2019 14:30
od Křečík Barbuška
Za me jednoznacne 175/70 R13.

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: čtv bře 28, 2019 15:38
od vodis
Za mě na 2101 jednoznačně 155/80 R13. :-))))

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: čtv bře 28, 2019 17:58
od Jimmi
Až to někde ťukneš, tak Ti pojišťovna vysvětli, že ses měl držet techničáku.

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: čtv bře 28, 2019 21:10
od Vašátor
Jimmi píše:Až to někde ťukneš, tak Ti pojišťovna vysvětli, že ses měl držet techničáku.

To není tak jednoduché. Aby došlo ke krácení pojistného plnění či vymáhání části škody po majiteli, jehož vozidlo bylo nepsrávně obuto, musela by pojišťovna prvně prokázat, že porušení právní povinnosti bylo v příčinné souvislosti se vznikem nehody. Respektive větším rozsahem následků dopravní nehody.

To ovšem nic nemění na tom, že vozidlo obuté na jiných, než v TP předepsaných pneumatikách, je nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích dle zákona č.56/2001 sb.

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: čtv bře 28, 2019 21:55
od Laďuša
Tak předevšim já mam v techničáku jenom diagonální pneumatiky. Tam se to asi bere, k tomu mi na technickej (175/70) nikdy neřekli ani ň. To samý jsou 2101 a kola 165/80. Pokud jsou ale vypsaný radiální rozměry, pak je to jasný a neni o čom špekulovat.

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: čtv bře 28, 2019 22:32
od Vašátor
Jenže dnes už si technik jen tak nedovolí pustit vůz na jiných než předepsaných pneumatikách. Na STK kam jezdím, se již se všemi techniky znám. Nad lecčím přimhouří oko, ale pneu a jiné především legislativní věci kontrolují důsledně. U Lady by mělo být v TP zapsáno přinejmenším např. 165-13 či 165 R13 , což udává plnoprofilovou pneumatiku, tzn. 165/80 R13. Plnoprofil (80) se nezapisoval.

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: pon dub 01, 2019 21:32
od Jimmi
Vašátor píše:To není tak jednoduché. Aby došlo ke krácení pojistného plnění či vymáhání části škody po majiteli, jehož vozidlo bylo nepsrávně obuto, musela by pojišťovna prvně prokázat, že porušení právní povinnosti bylo v příčinné souvislosti se vznikem nehody. Respektive větším rozsahem následků dopravní nehody.

To ovšem nic nemění na tom, že vozidlo obuté na jiných, než v TP předepsaných pneumatikách, je nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích dle zákona č.56/2001 sb.
Na to bych moc nesázel. Už jenom jak mizerně u nás pracují soudní znalci a kolik by asi takový posudek stál. To prostě vezmou tu pasáž o nezpůsobilosti a pak už je to o tom, kdo si zaplatí lepšího právníka. A na takovýho, jako má pojišťovna, asi mít nebudeš. Nemluvě o tom, kdyby ta nehoda měla nějaké následky na zdraví či životě....

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: stř dub 03, 2019 13:25
od Honza854
Ať žije nedělní chvilka...

Re: Honzova 2103 a 2107

PříspěvekNapsal: pát zář 13, 2019 19:11
od Honza854
Tak to u mne trochu umírá, pomohu tomu zde, protože v autech je pohyb. Každopádně mám za sebou okroužkování - a vůz nás odvezl na společnou cestu...
No a co je to za vůz? No... Bylo s ním hodně práce, ale vracím se do původních vod před mnoha lety - jen ten znak na červeno jsem nestihnul...