LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Moderátor: Moderátoři

LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod corsair » pon říj 27, 2014 19:29

Tak, mam uz aj predstavu zhruba, pocitam spojku, prevod. olej, mot. olej, vzduch. filter, olej. filter treba vymenit, dalej by som tam dal aj chladicovu vodu.
Spojka preklzuje, majitel mi spomenul ze 7rokov!!! nemenil olej
Karoseria aspon na tych miestach čo su v tom pdf subore nakreslene je zdrava - teda podbehy su celkom ako nove, lavy blatnik ma povrchovu hrdzu, prahy su tiez OK. Cela lava strana, kapota, kufor a strecha maju povrchovu hrdzu, prava strana je ako novo nalakovana (parkovalo sa na jednosmerke). Plech ma ma zdravy plechovy zvuk po poklopani/pobuchani.
Dalsia vec ked to natocil sa ozyval divny (takmer dunivy) zvuk - mozno som rozmaznany - nikdy som zigula nemal. Po chvili to prestalo.
Tah motora som koli preklzujucej spojke nemohol dostatocne odskusat, je to 1500ccm karburatorovy...
rok 1986

Spominany dunivy zvuk za studena je v norme? Počul som ho ked som stal pri motore (startoval niekto iny) ked som stiahol sytic ustalo to. Podla toho co pozeram na YT je to tak jak to ma byt...

Co este prezriet?
Naposledy upravil corsair dne pon říj 27, 2014 19:44, celkově upraveno 1
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod MacGyver » pon říj 27, 2014 19:41

Ten zvláštní zvuk by mohl být před okamžikem než se "natlakuje" olej do motoru, tak max 2 sekundy. Olejový filtr by měl sice mít zpětnou záklopku, která by měla zabránit aby olej stekl, ale ne vždy funguje, alespoň ne tedy mě. Dej si pozor aby to byla doopravdy jen povrchová koroze, jde taky ale o to co od toho auta chceš a za jakou je cenu, někdy je potřeba trochu nad něčím přihmouřit oko.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
MacGyver
 
Příspěvky: 1540
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod corsair » pon říj 27, 2014 20:11

Hlavne co sa tyka interieru. Vyzrane od slnka. Tapacire na dverach dotrhane.
Je to len povrchova korozia, to odstranim ocelovou kefou a budem musiet to nastriekat asi, to je minimum. Hrdza je inak este jek je blatnik navareny na podbeh ale to je takisto len "povrchova" - tam je dvojity plech a na hrane plechu je ta hrdza. Mám škodofku tak hrdzu poznam dobre.-)

Mohol by niekto napisat servisne intervaly?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod mayo456 » úte říj 28, 2014 09:03

klasika ako u škodovky 10 000 km alebo raz za rok. najlepšie by si urobil kebyže nám pošleš aspoň nejaké fotky, kilometre cenu...
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod corsair » úte říj 28, 2014 09:51

Vdaka, takze ako na skodovke si nastavim polovicne intervaly vzhladom k veku auta.
Ma 73800km cenu dohadujem, musim si urobit predstavu kolko do toho este treba vrazit. Majitel tvrdil ze on na tom moc nejazdil a ze v zime vobec. Podla stavu podbehov a prahov mu aj celkom verim. A podla stavu laku na aute verim ze auto viac stalo ako jazdilo. Stalo v jednosmerke (z druhej strany je barak) a len z jednej strany je lak "opaleny" od slnka.
Predpokladam ze sa s tym jazdilo 99% po asfalte.
-Ak si dokazem spojku (spojkovu sadu) vymenit doma tak usetrim na vymene. Spojka je v haji preklzuje na 4°. Ale este som to nikdy nerobil, len raz som s tym pomahal na skodovke ale to bolo pred asi 5rokmi.
-Povrch a lak je "nic", to urobim (zhora,zboku). To je lak vyzraty od slnka. ocelova kefa to zmakne.
-Korozia je v norme ale ma vyznam to vystriekat antikoroznym sajrajtom ci to budetreba nejak predpripravit? (viem ze je tu tema celu som ju prelustroval)
-Do interieru treba inestovat hlavne cas. Budiky idu, az na hodiny v stredovom paneli ale to poriesim...
-Spiatocka mi nesla zaradit (asi zvyk zo skodovky). Treba ju tam "trafit"
-Rozbite prave spatne zrkadlo sice plni funkciu ale z estetickeho hladiska (a mozem to celkom stratit) to treba vymenit alebo opravit
-Olej vraj 7rokou (sedem!) nebol meneny, otazka je kolko km bolo najazdenych za tych 7rokou. Takze olej a filter treba hned vymenit. Aj vzduchovy.
-Predzapal si skontroluje a nastavim sam, a ze bude treba ma presvedcilo zhasnutie motora po vypnuti sytica (vlazny motor menej ako 40°C), zigulak by to nemal robit (podla mna, ale nikdy som ladu nemal)
-Kontrola ventilov, do toho sa mi prilis nechce ale aj to urobit treba.
-Ako zmeram kompresiu a co na to potrebujem?

Este tak mimochodom pasuje tam karbec JIKOV32EDSR? Na skodovku OZON2107 pasuje.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod valda1971 » úte říj 28, 2014 10:12

Na měření tlaků já mám vzhledové podobný přístrojek jak na měření pneu, ale má to gumový kužel, který se nacpe místo svíčky. A samozřejmě jinak nastavený vnitřek + ciferník.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod flamo » úte říj 28, 2014 11:32

Jikov tam pasovat bude, ale nevidim v tom nejaky vyznam. Urcite to nebude lepsie ako Ozon. Ja idem jikov zo skodovky vyhodit hned ako doskladam weber 2103. Na ten smejd proste nemam nervy.
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
flamo
 
Příspěvky: 374
Registrován: úte dub 15, 2008 15:04
Bydliště: Žilina

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod mayo456 » úte říj 28, 2014 18:37

myslím že nastavovať ventily na Lade je jednoduchšie ako na škodovke. čo sa radenia spiatočky týka treba páku v neutráli zatlačiť dole a potom inde ako od seba a dole ťa to nepustí. ak si schopný a manuálne zručný čo sa týky opravovania aut tak spojku vieš urobiť s niekym aj svojpomocne iba je potrebný kanál aby si sa dostal pod auto. motor by nemal zhasnúť pri teplote 40-60°C ale to môže byť aj zle nastaveným karburátorom. je lepšie nastaviť motor ako taký aby šecko fungovalo ako má. Karburátory Ozon sú omnoho úspornejšie ako predchádzajúce typy weber. je zbytočné meniť karburátor za Jikov. ak už chceš meniť karb obzeral by som sa po Solexe ale čo a ako ti tu povedia chalani ktorí opravovať auta skutočne vedia prípadne tí, ktorí chodia na UA a vedia to tam zohnať. tú sa dá cez net zohnať tiež všeličo nedávno som našiel stránku wwww.automanta.sk kde na ladu majú aj karby :) prípadne v KE je veľkosklad náhradných dielov na ruské auta.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod Cory » úte říj 28, 2014 18:48

1. Neviem ako na klasickej Skodovke, ale na Felicii sa ventily nastavuju 100krat lahsie ako na Lade. Skodovka ma v podstate rovnaky motor ako Felda, akurat ze sa tam asi treba viac nahnut dopredu ako pri Lade (a mozno ani nie).
2. Pri radeni spiatocky ta to pri stlaceni paky pusti do vsetkych poloh :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod Vašátor » úte říj 28, 2014 19:04

- ventily u Lady se nenastavují stejně jako u Škodovky, pozor na to.
- zpátečka se řadí zatlačením řadičky dolů a od sebe dozadu, jak psali kluci
- měnit Ozon za Jikov je hloupost. Pokud bude motor správně seřízen, pojede se stejnou spotřebou jako při Jikovu, ovšem s Ozonem bude živější. Proč tam cpát věci, které tam nepatří :). Nedej na bludy staříků tvrdících opak
- ještě jedna věc, o které nevím jestli víš ... Žigulík jezdí na čistý Natural, netřeba Pb aditiv jako u Škodovky
- co se týká antikorozního nástřiku, minimálně kompletní dutiny bych udělal - netřeba větších příprav, jen najít všechny špunty, oddělat prahové lišty, odšroubovat dveřní spínače (aby se šlo dostat do sloupků), kdo přemýšlí = nevrtá.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod corsair » úte říj 28, 2014 19:21

Presne - ta spiatocka, mal som pocit ze tam nieco neni v poriadku...
Motor zhasol lebo som stiahol sytic ked nemal este 40°C, to som necakal, moja embecka je nastavena ze ihned ako naskoci v mraze na sytic tak ho dam na polku , otvorim branu vycuvam, stiahnem sytic uplne, zavrem branu a idem. Cele to trva cca 1-2minuty, asi tento cas som dal aj TOSCANe a sklamala... To nic, to sa podda... Zostelujem si to...

Spojka - kupit len lamelu alebo komplet sadu? Kolko cca moze trvat ta vymena?

Inak fotil som to len zvonku pred asi mesiacom. Odvtedy mi to vrta hlavou. Zajtra si idem pon.
DSCF1092.JPG
DSCF1092.JPG (138.14 KiB) Zobrazeno 2198 krát
DSCF1093.JPG
DSCF1093.JPG (130.97 KiB) Zobrazeno 2198 krát
DSCF1095.JPG
DSCF1095.JPG (130.24 KiB) Zobrazeno 2198 krát
DSCF1098.JPG


Ale to som este nevedel kam sa pozriet, zajtra to nafotim podrobne (ked to uz budem mat doma!)
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod Vašátor » úte říj 28, 2014 19:48

Zda koupit celou spojkovou sadu, nebo jen lamelu, je bez rozebrání těžká otázka. Záleží na opotřebení přítlačného talíře - pokud to někdo dral přes nýty, bude přítlačák vydřený a s největší pravděpodobností i vysokou teplotou popraskaný. Pokud máš místo a čas, prvně to rozeber a pak uvidíš.
Co se týká časové náročnosti, řeknu to asi tak ... když jsem to dělal poprvé, doma na koleně, trvalo mi to s bratránkem asi 5h. Trénovaný člověk to má (když hejbne kostrou) za 2,5h.

Minimální varianta: spojková lamela + spojkové ložisko
Střední varianta: spojková lamela + přítlačný talíř + spojkové ložisko
Velké opotřebení: spojková lamela + přítlačný talíř + spojkové ložisko + přesoustružení vyběhaného setrvačníku
- a nezapomeň nastavit volný chod spojkového ložiska = na páce u převodovky a vypínacího mechanismu vůle 3-5mm.

Výměna spojky je tu už také někde pěkně popsaná ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod corsair » úte říj 28, 2014 20:04

Takza neni co riesit, Dam tam celu sadu... Ten zotrvacnik bude dufam v pohode.

Aj tak mi nejde do palice ako niekto moze az na kost zodrat spojku za 80tisic km, ale to uz je realita..
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod Vašátor » úte říj 28, 2014 20:07

Někteří to zvládnou i za 60 000km :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: LADA VAZ 2107 kontrola pred kupou

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte říj 28, 2014 20:16

Nevím jak dlouho to můžeš mít rozdělané, ale pokud ano tak bych doporučoval kupovat díly, až podle aktuálního stavu. Jak budeš sundávat převodovku tak ji nejdříve posuň co nejvíce dozadu a pak teprve dolů, ať nezničíš kroužek na přítlačáku. Za tím účelem je vhodné motor zajistit proti naklonění vpřed, já cpal hodně hader mezi čelo motoru a chladič :-) . V tomto albu vyjma dojemných záběrů koroze je i pár fotek z výměny spojky, ať víš do čeho jdeš http://koko-loko.rajce.idnes.cz/Deprese/ .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků