Paní Colombová

Moderátor: Moderátoři

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » sob lis 22, 2014 22:14

S tím volantem je to asi pravda, jenže od dob, co jsem začal jezdit před více než 20 lety s modernějšími vozy západní provenience jsem neustále hledal volant se silnějším věncem stejného průměru (nechtěl jsem posilovat), pak jsem původní volant čímsi omotal a nechal potáhnout, ale nebylo to ono, následoval silnější z 07 a nakonec tento, který je svojí tloušťkou věnce ideální, příjemně měkký do ruky a vypadá podstatně lépe než z 07. Navíc jeho hrubší povrch docela pasuje k palubovce. Nicméně nový originál pro "výstavy" mám založený v regálu.

Dnes jsem opět využil suché silnice a vyrazil alespoň na nákup do sousedního města (byť mě manželka nutila, abych jel s jejím a natankoval).
Po ujetí 3 km nastala první závada na silnici za jeho 36 letou historii, která přerušila cestu. Prostě "to najednou v kopci přestalo jet". Závadu jsem identifikoval ihned - nedostatek benzínu. Tak jsem sáhnul do kufírku, do kterého jsem naštěstí minulý týden vložil i náhradní benzinovou pumpu a vyměnil ji. Po 10 minutách jsem jel dál. Jsem zvědav, jestli opět odešla nová membrána.

Na RAJČE jsem přidal pár nových fotek - aneb póza malého a velkého. Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod valda1971 » ned lis 23, 2014 09:47

"....póza malého a velkého. Honza"
No roztomilé :D Ty SPZ je přeobrovská náhoda, nebo zásah vyšší moci ? :shock:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7200
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » ned lis 23, 2014 19:16

Ty SPZ jsou samozřemě "obrovskou náhodou", otec čekal dlouhou frontu :mrgreen: . Ta první byla daná "ze známosti" když se otec po 10 letech konečně rozhodl přeregistrovat auto z původního bydliště v jiném okrese a ta druhá byla částečnou náhodou, že zrovna byla v krabici, ve které se mohl přehrabovat a vybírat o dva roky později. Otec dělal několik let učitele v autoškole a ti k policajtům na DI na "Okres" jezdili často. Proto jsou pro mě tyto SPZ velmi cenné a nechal jsem si ji i tu u Fiata, i když by tam dnes mohla být čtverhranná, která by byla podobná té původní italské a jsou tam na ní origo díry pro upevnění na kapotě (a mohl jsem mít 1555 :D ). H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » čtv bře 19, 2015 19:12

Dnes jsem se dostal už v pět domů, dva dny svítilo slunce zahrada u rodičů celkem vyschla, zametli nám posypový štěrk ze silnice tedy výborná konstalace, tak jsme tedy dnes poprvé vyjeli a najeli prvních 10km. Chod motoru není úplně kultivovaný, ale bude to chtít kompletně seřídit, na to se připravuji. Stačilo pouze mírně dofouknout kola a hurá na silnici. H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » ned dub 26, 2015 18:48

Tak už jsme se taky konečně pořádně projeli. Za poslední dva týdny najeto přes 300 km, což je více, než mezi oběma posledními TK.
Nejvýznamější změnou je ovšem to, že se se šestkou naučila jezdit i moje paní. Ne že by to neuměla, vždyť její jezdecká kariéra ještě "doma" začínala na těchto strojích (a jednu 03 poslala i přes střechu). Jenže před nějakými 12-13 lety díky svému zazmatkování s naší 06 zůstala stát asi kilometr od domu a už ji neuvedla do chodu (na LPG, když se ještě neprohřál motor, orosily se svíčky a opětovně nastartovat to chtělo trochu zkušenost), tak to tam nechala a dále "s tím krámem blbým" jezdila pouze jako spolujezdec. Hlavním důvodem tohoto obratu byla náhlá indispozice Berlinga, které muselo k doktorovi (ano, rozbil jsem ho já, protože zrovna jsem po půl roce do něj sednul) a Octu jsem celou dobu potřeboval. Tak jsem jí nabídnul tuto alternativu - vím, že jsem riskoval, ale ... . Dva dny vzdorovala (první den autobus, druhý den kolo) a pak přišla Lada na milost. Kupodivu to nezapomněla a po dvou kilometrech už jela celkem v pohodě. Přežili jsme i následující tři dny provozu bez úhony. Tak se tedy šestka přesunula z kategorie "krám zbytečný" do kategorie "má smysl ho trpět".
Při příležitosti vyzvednutí Berlinga jsem u stejného servismena nechal seřídit celou přední nápravu (po GO neděláno, jen mnou orientačně nastaveno, chyběly penízky). Pán se přiznal, že po vyučení dělal geometrie 5let jako hlavní práci a výsledek je výborný, opět bezpečně udržím na silnici jednou rukou.
Víkend byl ve znamení závodů, tak jsme jeli samozřejmě Ladou. Ve společnosti starých hasičských Avií, IFI, MTS a PV3S ji určitě bylo dobře. Cestu domů s medailí na krku (ratolesti) jsem chtěl zpestřit výjižďkou do zahraničí, tedy Polska, kudy by to bylo i kratší. Leč krátce před hranicí došlo 2x v rozmezí 3 km k zaškubání a protože jsem nevěděl, jestli mám roaming pro případ volání odtahu, radši jsem tuto variantu vzdal a pokračoval po našem území. A dobře jsem udělal. Po ujetí nějakých 20 km motor přestal motorovat. Po zkušenosti z podzimu jsem šel jako první po benzinové pumpě. Bingo. Nedávala. Tuto jsem vyměnil, strach ovšem nepřestal, neb jsem zjistil, že jsou totálně steřelé půl roku staré benzinové hadice, tak jsem si říkal, jestli to nepřisává vzduch (hlavně tedy pod autem). To se naštěstí nepotvrdilo. (Jsem zvědav, na co příjdu, benzín ven netekl a do motoru též ne. Při opravě podzimní defektní pumpy jsem zjistil, že tentokrát nepraskla membrána, ale odšroubovala se matice na ovládací tyčce.) Pak už jsme dojeli bez problémů.Nájezd ca 200km. Doma jsem ještě trochu hnul předstihem a nastavením otáček motoru, motor běhá podstatně lépe, ale bude muset projít kompletním odborným seřízením. Postupně si věci sedají, něco trochu ťuká od spodu při přejezdu nerovností a prudkém přidání plynu, tak zajedu na rampu (chtěl jsem dnes, ale začalo pršet) H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » stř pro 30, 2015 22:36

Hodně dlouho jsem v tomto tématu nic nepsal. Tak přihodím pár novinek. Těsně před jarním srazem jsem bojoval bezínovou pumpou. Toto se podařilo vyřešit membránou ze starých zásob. Zbytek sezóny jsem již jezdil bezproblému. I ťukání od podvozku se vyřešilo snadně - problém byl na zadní nápravě, kde stačilo řádně podotahovat všechny "tyče" - nové silentbloky jsou nějaké měkké, budu muset vymyslet polyuretan ... .
Díky tomu, že včera i dnes bylo i u nás v Krkonoších slunečno, bez sněhu a posypové kamínky dost vytažené do krajů (a cedule povinné zimní výbavy je až 200 m od mého domu :) ), neodolal jsem a po dvou měsících spánku vyjel ze zimoviště. Kromě projížďky jsem snad definitivně vyřešil problém přehřívání, který mě trápil celou sezónu. Částečně jsem to řešil čidlem spínajícím ventilátor dříve (87°C) a hlavně koupí nové originální zátky na chladič (nová MS nedokázala vytvořit patřičný tlak v systému). Po těchto úpravách + dalších se dařilo držet teplotu slabě nad 90°C, naštěstí se tedy motor již nepřehříval, ale stejně to nebylo ono. Před nedávnem jsem tu četl o správné vůli mezi vrtulí vodní pumpy a tělesem. To jsem si dal za úkol překontrolovat, protože toto mě při repasy vodní pumpy vůbec nenapadlo řešit. A zřejmě jsem trefil hřebíček na hlavičku, vůle byla ca 2,5mm. Toto jsem opravil a zdá se, že teplota je OK. Jednak se systém okamžitě odvzdušnil a jednak teplota je pod 90°C a ručička drží jako přibitá, tak si to pamatuji z minulosti. Zároveň jsem zjistil mastnotu na LZ kole. Po rozdělání jsem uviděl mastný buben a obložení a olej prosakující od poloosy. Zanadával jsem na kvalitu gufera, ale tady byla opět chyba na mojí straně. Když se dávala nová ložiska, tak jsem si při vyřezávání kroužku škrtnul o dosedací plochu gufera - myslel jsem si, že je to mimo, no bohužel nebylo. Tak jsem tedy vyměnil celou poloosu za jinou, vše vymyl a vypálil horkovzduškou. Potěšilo mě, že při další desetikilometrové projížďce auto brzdí lépe než dříve a hlavně netáhne při intenzivnějším brzdění vlevo. Uvidím, jestli není ještě chycené gufero, to jsem vyměnit za nové nemohl, neb jsem se nedostal do skladu ND. Poloosu jsem měl naštěstí na jedné demontované nápravě u domu a vůbec jsem nepočítal, že bych mohl mít tento problém. Takže jsem byl za poslední dny potěšen jízdou hezkým autem i tím, že jsem si mohl trochu zamontovat a hlavně, že jsem přišel na problém s chlazením. Pro příští rok plánuji ladění karburátoru (nějak jsem nevěděl moc o rozdílech mezi OZON 05 a 07, protože tam táta nechal někde v roce 1985 dát OZON 05 a teprve před nedávnem jsem zjistil rozdíl v difuzoru - pravda, neměl jsem důvod to nikdy řešit a doma přitom mám oba typy), bohužel asi nevyřeším pazvuky z motoru, které tam jsou již několik desítek tisíc km, ale snad se mi již konečně začne skládat můj původní motor, na kterám bude komplatní GO. A co mě těší vůbec nejvíce? I když se o mého "Žigulíka" starám od svých ca 15let, tedy více než 25 let a myslím si, že už snad všechno vím, protože jsem na něm měl snad každý šroubek v ruce, přesto se díky tomuto fóru občas dozvídám věci, které bych bral jako automatické, respektive bych o nich vůbec nepřemýšlela tím udělal chybu - viz vodní pumpa, nebo nově karburátor.
V novém roce přeji všem hodně zdraví a hodně beznehodových kilometrů nejen ve VAZIDLECH!
Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » ned úno 05, 2017 18:52

Protože jsem už více než rok do svého příspěvku nic nenapsal, tak tedy něco málo. Že Lada pokojně spinká v suché kůlně a asi ještě dlouho spát bude, jsem již psal.
Tři novinky ale mám.
Jedna, která je sice zatím "holubem na střeše" a jmenuje se kompletní GO motoru, na který již mám v podstatě kompletně věci (až na kvalitní kroužky příští týden). Doufám, že se toto během jara povede a nové, respektive původní srdce mého stroje, s nímž Lada vyjela z továrny zaburácí v plné síle.
Druhou novinkou je věc spojená s tou první - precizně zgenerálkovaná 5Q od dua Vašek a Vašek.
A třetí to, že jsem poslechl některé hlasy, že by vozu slušely původní kola a poklice. Náhodně jsem za pár korun koupil téměř nové, leč 5 let staré pneu, které jsou již nasazeny na nalakovaných discích. No a tak jsem tada sáhnul i do skladu a vytáhnul jednu sadu nových poklic :). Snad se povede přiložit foto. Honza
Přílohy
20170205_111206.jpg
20170205_111132.jpg
20170205_111112.jpg
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Mičun » ned úno 05, 2017 19:11

To říkám furt, že na 03/06 sedí nejvíc origo kola s chrom puklicema... Pěkné!!! 8)
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Paní Colombová

Příspěvekod radek mb » ned úno 05, 2017 19:15

Zlob se nebo ne, ale ty hliníky vypadají fešněji. Nejsem zastánce úplné originality.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Paní Colombová

Příspěvekod valda1971 » ned úno 05, 2017 19:17

Mičun píše:To říkám furt, že na 03/06 sedí nejvíc origo kola s chrom puklicema... Pěkné!!! 8)

Ano tak :D Já byl jeden z těch. co to Honzovi říkali :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7200
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Mičun » ned úno 05, 2017 19:39

Ale obratem musím dodat, že 01 sedí naopak hliníci... :D
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Nulašestka » ned úno 05, 2017 20:29

To je otázka, mě už na 1600 ty poklice celkem štvaly, protože je auto hodně u země a vypadalo to strašně "důchodcovsky". Taky jsem chtěl něco opticky sportovnějšího, takže jsem se vrátil k plastovým středovkám z Fiatu 131. Jen je k vzteku, že zánovní disky z roku 1986 na autě hází jako prase a na vyvažovačce to bylo v pohodě. :? Takže se to bude zase do nekonečna po X-té předělávat. Už mě to nebaví. :?

Tady ale ta origo kola budou vypadat určitě přinejmenším uspokojivě. :)
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Laďuša » ned úno 05, 2017 22:34

Co je hezčího na plechach s puklicí oproti těm krásným pavučinam??? :shock:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Nulašestka » úte úno 07, 2017 20:46

Láďo, jsou to pOklice a těm pavučinám chybí límec a přebývá ET.
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Luky » stř úno 08, 2017 02:36

Jsou to pUklice a všechny se vyrábí tady: https://mapy.cz/zakladni?x=15.6468775&y ... ni&id=5166 :lol:
Já jsem sice zastánce spíše originality, ale když má někdo vkus a umí si s tím vyhrát, tak proč ne. Tady ty a třeba Koprovy se mi fakt líbí :wink: . Teda originality, chtěl jsem říct spíš kulaťáckých disků a puklic, neb jsem to svého času vozil i na 07ce 8)
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Luky
 
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron