Paní Colombová

Moderátor: Moderátoři

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Luděk Musil » čtv zář 18, 2014 11:48

Jan Vaníček píše:...
4.Dal jsem tam neznámý 5Q, 1-4 jede bez problémů, 5 rychlost trochu píská- hučí, hučení je patrné i při běžícím motoru na volnoběh a puštěné spojce, po vyšlápnutí hluk zmizí. Rychlosti nevypadávají. Nápad??
...

Dle popisu se jedná o (axiální) spojkové ložisko. Taky to u svého slyším. L.
Edit:
Vašátor píše:Hlučný pátý rychlostní stupeň a k tomu i hlučná převodovka na neutral: osobně to typuji takto:
hluk při neutrálu = malé ložisko mezi mrkví a hlavní hřídelí (takový ten malý jehličkový prstýnek)
pískání na pátý stupeň = ložisko pětky a nebo samotné ozubení pětkového soukolí¨

tak Vašo ... a fčíl mudruj :lol:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Vašátor » čtv zář 18, 2014 11:51

Luděk Musil píše:Edit: tak Vašo ... a fčíl mudruj :lol:


Mezi hlukem spojkového ložiska a převodovky je dosti patrný rozdíl. Pokud je to axiální ložisko spojky, stačí opřít nohu o spojkový pedál a ložisko utichne. Pokud je to ložisko v převodovce, spojkový pedál se musí sešlápnout až za půlku - aby nastalo ticho.

:wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » čtv zář 18, 2014 19:24

Jedovnice bohužel nehrozí, máme hasičcký "braňák", takže sobota je zabitá, následně ještě budu dále ladit. To nemluvím o blázinci s přípravou veletrhu, kde přespříští týden strávím 6 dní :( . Ale první přespolní jízda na jaře bude Vašku k Tobě na seřízení.
Hluk na volnoběh bude způsoben tím vnitřním ložiskem - začne to až při zpola puštěném pedálu. Spojkové ložisko je nové z poctivých zásob. Ta pětka je hlučnější - spíš pištivější v rozmezí 70-85km/h, přes 90 to již postupně splývá se zbytkem hluku a ani při 140 to již nic nedělá :D - šlo by to i dál, ale plasťák to vzdal . Holt se musím naučit řadit 5 při vyšší rychlosti/otáčkách. Má smysl tam šoupnout třeba PROLONG, se kterým mám dobré zkušenosti, píší, že je i na převodovky?
U těch brzd jsem to nenapsal přesně. Šetřil jsem, tak jsem použil staré kotouče (řádně opískované a ozinkované), zdály se bez drážek, tak jsem je nestáčel, tloušťka je 9,75mm, desky samo nové. Největším problémem byly asi lehce vyrezlé kraje. No prostě i tento díl chtěl být taky nový :D .

Dnes jsem opět zajel na rampu a povolil ručku. Při té příležitosti jsem zaznamenal únik oleje z "náhonu tachometru" - z víčka (a to jsem ho před montáží řádně vymyl a víčka zaplácal tmelel (zdál se mi tam únik oleje). Dám tam tedy starý díl ze 4Q. Druhý, závažnější je únik oleje z motoru - ač se mi to zdá nepravděpodobné, je to na dělící ploše mezi hlavou a blokem. Původně to tam neteklo, hlava je rovnaná. Utahováno řádně dle manuálu a na moment - pokud byl klíč OK. Chladící nemizí. Až budu měnit vačici, zkusím hlavu přetáhnou. Blok se mi při měření zdál rovný. Nebo, že by to bylo kvalitou nového těsnění?


Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Vašátor » čtv zář 18, 2014 20:47

Pokud pětka hučí jen takto, nic s tím nedělej. Bude to nejspíš opotřebení kol. S Prolongem a podobnými aditivy větší zkušenost nemám, vlastně jen jednu a to u převodovky Focuse, kde podobný přípravek zafungoval.
Jestli chceš měnit náhon tachometru, máš tam nyní origo 5q, tak na 4q náhon zapomeň. Má jiný počet zubů :wink:
Co se týká úniku oleje z motoru, jev tekoucího těsnění pod hlavou - v zadní části u vratného kanálu, je z 95% způsoben netěsností víka ventilů v zadní části a použití nového oleje. Když je olej nový, není jeho únik na vypucované hlavě motoru vidět a každý pak plaší s netěsností hlavy :-). Přitom za tu může křivé víko ventilů :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » čtv zář 18, 2014 20:52

Můj souboj s PC technikou je známý, fotky sem se mi nepodařilo vložit, založil jsem si účet na rajčeti, snad to teda klapne a bude něco vidět.

Název je: LADA2106
Hesloje: TUB6662

http://berlingo8.rajce.idnes.cz/LADA2106/
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » čtv zář 18, 2014 21:01

To víko mě taky napadlo, dotažené je fest. počítám, že těsnění do budoucna lípnu tmelem - teď je přilepené jen k víku, abych to mohl bez poškození a násilí sundat. Aha, že jsou počty zubů u náhonů odlišné jsem si neuvědomil. Otázka. čím to teda zalepit. Nesnáším kapající auta. :D
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Vašátor » čtv zář 18, 2014 21:15

Já náhon tachometru lepím epoxidovou barvou či dvousložkovým lepidlem. Dobré je taky dvousložkové UHU (se to myslím jmenuje).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Cory » čtv zář 18, 2014 21:17

fest dotiahnute veko = poprehybane veko = unik oleja :P
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Vašátor » pát zář 19, 2014 10:48

Cory píše:fest dotiahnute veko = poprehybane veko = unik oleja :P

má pravdu soudruhu :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » sob zář 20, 2014 06:29

Ale jo chlapci, jasně, že "s citem". Už mi není 13-14, kdy jsem strhával závity běžně a táta zuřil :D .

Jsou ty fotky na rajčeti ke stahnutí?, Já je samo vidím, ale ostatní? Jak říkám, založil jsem to poprvé v životě. Pokud je to OK, dodám další fotky. H
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod valda1971 » sob zář 20, 2014 07:54

Album máš na Rajčeti pod heslem, tak bez jeho znalosti se tam nikdo nedostane...
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » sob zář 20, 2014 08:38

Heslo pro toto album jsem psal u odkazu. Nejde to?
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod valda1971 » sob zář 20, 2014 08:52

Sorry :wink: - já to vzal narychlo a nad tím jsem si to nevšimnul - funguje to, viděl jsem :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Paní Colombová

Příspěvekod Jan Vaníček » úte lis 18, 2014 21:52

Tak jsem dnes stáhnul opět pár fotek a dal je na Rajče.

Název je: LADA2106
Hesloje: TUB6662

http://berlingo8.rajce.idnes.cz/LADA2106/

Co je nového? Dodělal jsem opravy a retuše "předgarážového" laku, myslím, že autíčko vypadá více než skvěle. Na jaře jen lehké doleštění a navoskování. V interiéru jsem stáhnul ty hnusný modrý potahy (zase hodně dobře posledních 15let ochránily sedačky), potahy tam žádné dávat nabudu, čalounění je sice čisté, ale už ne 100%, nechám to příští rok přečalounit. Neodolal jsem a namontoval nový zadní nápis, přední znak už není černý, ale červený, protože mám zamluvený nový nárazník, namontoval jsem jiný lepší ze zásob, domontoval "ocásek" z Tuzexu, dokompletoval jsem origo nářadí, dokonce jsem našel na půdě i původní krabičku na žárovky (bohužel už nemá vrchní samolepku). Volant z 07 jsem nahradil volantem z 044. Tady musím říct jediné - luxus do ruky, příjemné řízení.
Kromě již zmíněného doleštění je potřeba ještě domýt okna a snad již nebude co dále zlepšovat :mrgreen: . Teda snad jen nechat vše pečlivě seřídit.
Ještě na jedno jsem zapomněl. Psal jsem tu o tlaku oleje. Sice je motor i nadále trochu hlučnější, než bych čekal, ale výměnou čidla tlaku oleje pro budík tlakoměr chodí přesně tak jak má, včetně prohřátého oleje a reaguje okamžitě. Tedy o starost méně.

Fotky jsem udělal minulý pátek odpoledne a v sobotu, než začalo pršet. Po pohřbu kocoura (díky bohu, už máme náhradu, děcka nemohla tu náhlou ztrátu rozdýchat), spadnutí ze střechy :D a usouzení, že by mohlo být na silnicích sucho, jsem ještě stačil povozit rodinu vyhlídkovou jízdou po místních komunikacích na synův fotbal a následně po našich horách (a že toho bylo v pátek 17:30 hodně vidět) a Láďa v sobotu i trochu popracoval při přemístění brambor mezi garáží a sklepem a odvozu pár větví (šetřil jsem ho, tedy jen s malým vozíkem).
Ani nevím jak, stihnul jsem najet skoro 70km. Dnes, když jsem přišel z rodičovských schůzek, kde jsem strávil 3 hodiny života jsem se musel jít podívat do garáže a spravit si náladu. Pokud bude v sobotu dobré počasí, přemístím Ládíka "do nově postavené stodoly", kde přečká pod plachtou zimu. Abych nezahálel přes zimu, přitáhnu si odtamtud Felicii 1960 a začnu další projekt.
Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Paní Colombová

Příspěvekod dvk » pát lis 21, 2014 07:51

Auto nádherné, podvozek a motor - radost pohledět ! Volant by vypadal super třeba v 04, tadyk mě moc nesedí ... chybí tomu to elegantní kormidlo :)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků