Hodně dlouho jsem v tomto tématu nic nepsal. Tak přihodím pár novinek. Těsně před jarním srazem jsem bojoval bezínovou pumpou. Toto se podařilo vyřešit membránou ze starých zásob. Zbytek sezóny jsem již jezdil bezproblému. I ťukání od podvozku se vyřešilo snadně - problém byl na zadní nápravě, kde stačilo řádně podotahovat všechny "tyče" - nové silentbloky jsou nějaké měkké, budu muset vymyslet polyuretan ... .
Díky tomu, že včera i dnes bylo i u nás v Krkonoších slunečno, bez sněhu a posypové kamínky dost vytažené do krajů (a cedule povinné zimní výbavy je až 200 m od mého domu
), neodolal jsem a po dvou měsících spánku vyjel ze zimoviště. Kromě projížďky jsem snad definitivně vyřešil problém přehřívání, který mě trápil celou sezónu. Částečně jsem to řešil čidlem spínajícím ventilátor dříve (87°C) a hlavně koupí nové originální zátky na chladič (nová MS nedokázala vytvořit patřičný tlak v systému). Po těchto úpravách + dalších se dařilo držet teplotu slabě nad 90°C, naštěstí se tedy motor již nepřehříval, ale stejně to nebylo ono. Před nedávnem jsem tu četl o správné vůli mezi vrtulí vodní pumpy a tělesem. To jsem si dal za úkol překontrolovat, protože toto mě při repasy vodní pumpy vůbec nenapadlo řešit. A zřejmě jsem trefil hřebíček na hlavičku, vůle byla ca 2,5mm. Toto jsem opravil a zdá se, že teplota je OK. Jednak se systém okamžitě odvzdušnil a jednak teplota je pod 90°C a ručička drží jako přibitá, tak si to pamatuji z minulosti. Zároveň jsem zjistil mastnotu na LZ kole. Po rozdělání jsem uviděl mastný buben a obložení a olej prosakující od poloosy. Zanadával jsem na kvalitu gufera, ale tady byla opět chyba na mojí straně. Když se dávala nová ložiska, tak jsem si při vyřezávání kroužku škrtnul o dosedací plochu gufera - myslel jsem si, že je to mimo, no bohužel nebylo. Tak jsem tedy vyměnil celou poloosu za jinou, vše vymyl a vypálil horkovzduškou. Potěšilo mě, že při další desetikilometrové projížďce auto brzdí lépe než dříve a hlavně netáhne při intenzivnějším brzdění vlevo. Uvidím, jestli není ještě chycené gufero, to jsem vyměnit za nové nemohl, neb jsem se nedostal do skladu ND. Poloosu jsem měl naštěstí na jedné demontované nápravě u domu a vůbec jsem nepočítal, že bych mohl mít tento problém. Takže jsem byl za poslední dny potěšen jízdou hezkým autem i tím, že jsem si mohl trochu zamontovat a hlavně, že jsem přišel na problém s chlazením. Pro příští rok plánuji ladění karburátoru (nějak jsem nevěděl moc o rozdílech mezi OZON 05 a 07, protože tam táta nechal někde v roce 1985 dát OZON 05 a teprve před nedávnem jsem zjistil rozdíl v difuzoru - pravda, neměl jsem důvod to nikdy řešit a doma přitom mám oba typy), bohužel asi nevyřeším pazvuky z motoru, které tam jsou již několik desítek tisíc km, ale snad se mi již konečně začne skládat můj původní motor, na kterám bude komplatní GO. A co mě těší vůbec nejvíce? I když se o mého "Žigulíka" starám od svých ca 15let, tedy více než 25 let a myslím si, že už snad všechno vím, protože jsem na něm měl snad každý šroubek v ruce, přesto se díky tomuto fóru občas dozvídám věci, které bych bral jako automatické, respektive bych o nich vůbec nepřemýšlela tím udělal chybu - viz vodní pumpa, nebo nově karburátor.
V novém roce přeji všem hodně zdraví a hodně beznehodových kilometrů nejen ve VAZIDLECH!
Honza