Stránka 18 z 19

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon čer 03, 2019 18:59
od koprfilmtatra
Bohužel musím trošku zredukovat počet aut :cry:.
01 jezdí stále bez problémů, s novými agregáty se blížíme k 30 tisícům. Proběhly nějaké úpravy, výměna sedaček za 07, nová loketní opěrka s držákem na lahve, silentbloky motoru jsem vyměnil za originální(měl jsem z Nivy a motor nepříjemně vibroval do interiéru) a blíží se kompletní repase přední nápravy s využitím polyuretanových silentbloků a sady na ložiska z 2108.
Opět jsem se přesvědčil o kvalitě nových dílů. Měnil jsem všechny vodící tyče zadní nápravy. Objednány sériové. To co přišlo bylo jak z papíru, na auto vůbec nešly. Objednány z Ruska vyztužené, zesílené. Ty už vypadaly jako ty původní. Po asi měsíci jedna tyč praskla ve svaru.....
Na autě mám taky nové gumy - čínské, dodávkové se zesílenými bočnicemi za asi 1400,-/ks. Zatím jen na zadku, čekám na GO přední nápravy, pak uvidíme, jak se to bude chovat.


Obrázek Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon čer 03, 2019 19:27
od Marťas
Ty původní sedačky byly roztrhané?

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon čer 03, 2019 19:34
od koprfilmtatra
Ne, jsou v super stavu schované do budoucna.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon čer 03, 2019 20:00
od Marťas
Schované pro tebe? :twisted: :D

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 18:23
od koprfilmtatra
Tak po delší době něco nového :-). Konečně jsem se dostal ke kompletní GO přední nápravy. Hlavní důvod byl špatná geometrie a sjíždění pneu a něco seřizovat na téměř 40 leté nápravě v původním stavu moc dobře nejde...
Nové ramena původní sovětská, silentbloky polyuretany červené, čepy nové sovětské, nové pružiny z automanta a úprava předního ložiska na dvouřadé válečkové. Na to jsem si koupil z Ruska kompletní set, vyměnil ruské ložiska za FAGy a montáž nenesla žádné záludnosti. Náboj je ocelový a ložisko je z přední nápravy Samary. Původní náprava šla rozebrat úplně lehce bez nějakých potíží. Na to, že to naposledy dávali dokupy ve fabrice...Když si vzpomenu, jak to vypadá při rozebírání náprav nových třeba 6-7 letých aut ani se nechce věřit...
Po nastavení geometrie se auto jeví zatím dobře, je o hodně tužší než bylo, ale není to na úkor komfortu při přejezdu nerovností.
Co mě překvapilo po demontáži staré nápravy byly čepy Lemforder, které měly najeto 35 tisíc. Vůle jako blázen, ještě že jsem se do toho pustil. A to jsem čekal, že čepy jen přehodím na nové nápravy. Zkusil jsem taky koupit totožné čepy ještě jednou a kupodivu mi jako spodní čep dorazilo něco o polovičním rozměru než originály. Tj. nejen, že životnost čepů Lemforder je mizerná jako každých jiných, ale nově jsou také o hodně menší. Prachovky poškozené nebyly a ani nebyly poškozeny nevhodnou montáží. Až dojdou zásoby sovětských čepů, tak nevím, co budu montovat...


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 19:14
od Laďuša
koprfilmtatra píše:Co mě překvapilo po demontáži staré nápravy byly čepy Lemforder, které měly najeto 35 tisíc. Vůle jako blázen, ještě že jsem se do toho pustil. A to jsem čekal, že čepy jen přehodím na nové nápravy. Zkusil jsem taky koupit totožné čepy ještě jednou a kupodivu mi jako spodní čep dorazilo něco o polovičním rozměru než originály. Tj. nejen, že životnost čepů Lemforder je mizerná jako každých jiných, ale nově jsou také o hodně menší.


Nemam k tomu co říct, ale rád bych tuto vypíchnul. To neni lepší než Fenox nebo Master sport ;)

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 20:58
od Vašátor
S těmi čepy je to zajímavé. Lemfordery montujeme na Lady už nějakou dobu a zatím si nikdo nestěžoval. Co vím, tak všechny drží. Na jaře jsme je dávali Marťasovi, ten najezdí kilometrů hromady, tak uvidíme. A Laďušo, i kdyby 35.000km ... pořád je to o mnoho lepší, než Fenox ... Mcezovi Fenox vydržel 3.000km :!:
Ale můžu zde říct reference na spojkovou sadu Luk. Tu montujeme už šíleně dlouho, s největším nájezdem zatím máme 2103, ta na ni zatím najela přes 80.000km a spojka stále bez problému.

Celkem bymne zajímala ta přední ložiska kol. Nemáš nějakou fotku, jak je to udělané?

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 21:15
od Křečík Barbuška
Nemusí řešit štelování vůle. Jest to velice zajímací.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 22:11
od Viko
Hento na fotke je spodný čap TRW. Lmi býva velkostne cca jako originál. Pred dvoma týždňami som tiež montoval TRW a keď som zbadal to, čo malo byť spodný čap, otvoril som google a až po overení na 6 zdrojoch, či je naozaj spodný som ho tam namontoval. Horný od TRW je veľký cca jako originál, asi kvôli nive. Na 061 mám Lmi posledných 40000, na 03 máme RTS nejakých 10000, na 011 TRW asi 20km. :D Z RTS som mal okometricky lepší dojem jak z TRW.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2019 06:36
od koprfilmtatra
Na fotce je skutečně Lemforder, nikoliv TRW. Před půl rokem mi přišel Lemforder ještě stejně velký jako originál, ale asi jej přestali dělat a tohle je náhrada.
V sadě je jiná těhlice, náboj s ložiskem a krytka. Vymění se, dotáhne na 225Nm a hotovo. Je to jednoduché a uvidíme, zda to bude i funkční. Ale oproti i seřízeným kuželíkům se teď kolo ve vzduchu točí mnohem lehčeji.
Existují i sady na úpravu na zadní náboj z 2108. Ten je však litinový a našel jsem spoustu fotek, kdy litina nevydržela síly z přední nápravy. Tahle sada má však náboj ocelový jako originál, i ložisko je použité přední ze Samary a těhlice je komplet udělaná jiná přímo pro ložisko.

Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: stř črc 31, 2019 22:49
od Marťas
Vašátor píše:Na jaře jsme je dávali Marťasovi, ten najezdí kilometrů hromady, tak uvidíme.


Momentálně mají najeto cca 12 tisíc a zatím beze změny :)

Vašátor píše:Ale můžu zde říct reference na spojkovou sadu Luk. Tu montujeme už šíleně dlouho, s největším nájezdem zatím máme 2103, ta na ni zatím najela přes 80.000km a spojka stále bez problému.
Spojku od Luku tam mám cca 50-60 tisíc a jediné, co jsem spozoroval je to, že se vybrušují pružiny přítlačáku v místě, kde se dotýká ložiska. Ale tím myslím třeba do třetiny tloušťky pružiny.
(Do kufru jsem přihodil náhradní přítlačák :D )

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 13:08
od Luděk Musil
Marťas píše:
(Do kufru jsem přihodil náhradní přítlačák :D )

Ano, takovej přítlačák vyměníš na parkovišti u Tesca za půl hodiny … :weedman: . L.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 20:40
od Křečík Barbuška
Já kdysi viděl u jakési 2107 těsnění pod hlavu na platě u zadního skla. Asi taky nějaký romantik :weedman: .

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 20:49
od vodis
My v trabantu vozili těsnění pod hlavu v kapse ve dveřích řidiče. :mrgreen:

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 20:59
od Cory
ja si myslim, ze za 3 hodiny sa to zvladnut da aj na parkovisku