Stránka 13 z 19

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 21:03
od Cory
Tak ja frezujem kazde jedno sedlo (po vymene voditok je to nutnost), podsvecujem kazdy jeden ventil a po zapastovani skusobne poskladam a testujem tesnost :)

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon úno 05, 2018 06:56
od Majo
V rusku milimeter ziadna miera :-D
Tiez mam skusenost, ze je neyhnutne v podstate akykolvek vyrobok pred namontovanim este rozobrat a nielen skontrolovat ale takmer vzdy aj opravit/upravit. A nezalezi ci je original/rusky/ukrajinsky/madarsky....

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2018 20:18
od Nulašestka
Majo píše:Tiez mam skusenost, ze je neyhnutne v podstate akykolvek vyrobok pred namontovanim este rozobrat a nielen skontrolovat ale takmer vzdy aj opravit/upravit.

Právě. Toto mě osobně tak znechutilo, ale tak strašně moc, že už mě to nebaví. A nevím jak vás ostatní, nicméně mě irituje platit za tenhleten šunt a dopředu vědět, že to zase nebude fungovat. To je kromě bezpečnosti zásadní důvod, proč už tyhle šunky nelze provozovat jinak než jako veterány na pár stovek až tisíc kilometrů ročně. Nicméně přeji pevné nervy a úspěšné dokončení projektu.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pát úno 09, 2018 19:19
od koprfilmtatra
Kvalita dílů je různorodá, je mezi nimi třeba hledat a najít kvalitní výrobky. Nebo shánět sovětské originály, které jsou ještě poměrně dostupné v inzercích a jsou téměř vždy nejkvalitnější. A ty díly, které jsou k dostání u nás jsou zase velmi rozdílné kvality oproti tomu, co lze sehnat na východě.
Jedinou útěchou může být, že ty díly alespoň tolik nestojí...
Já jsem dnes vstoupil do třetí stovky kilometrů :)
Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 10, 2018 06:38
od JmJ
Ze to moc nestoji me vubec neutesuje, protoze cas s tim straveny je vetsinou drazsi, nez by byl ten dil, kdyby ho udelali poradne.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2018 19:06
od koprfilmtatra
Kryt výfukových svodů s azbestovou izolací :)
Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2018 20:52
od Majo
Parada, akurat to sanie tepleho vzduchu je v nasich zemeposnych sirkach zbytocnost...

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2018 21:03
od koprfilmtatra
Jelikož tam budu dávat termoklapku ze Samary, tak se přípojka na teplý vzduch využije :)
O víkendu bych snad měl mít hotový mezikus na sání/karburátor, potom ještě načasovat a koncem měsíce snad už na motorové brzdě :).

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 24, 2018 14:54
od koprfilmtatra
Téměř hotovo :) Po docela náročné práci se podařilo dostat karburátor do polohy jako na originálním sání. Když se povedlo vyrobit podložku napoprvé naopak, radostné to moc nebylo :evil:, ale podařilo se vše zachránit.
Těsnění mezi sání/svody a hlavu jsem nechal vyrobit na zakázku u Kaliny s patřičnými rozměry kanálů. Jedinou obavu mám, aby to dobře těsnilo..zejména pak vodní kanálek mezi sacími kanály. Koupil jsem také lepší spony na veškeré hadice na motor, zejména pak na silikonové na vodu.
Po neustálých problémech s benzínovými hadice Made in EU(a to nejen u žigulíku), které se rozpouští, praskají, tvrdnou, atd. se mi podařilo najít palivové hadice pro agresivní paliva, kyseliny, apod., které jsou určeny pro letecký průmysl a vnitřní povrch hadice je z Vitonu. Označení hadice je PETROTEC SAE 30R9, výrobce Continental. Cena 260,-/m vs. 40,-/m klasické je sice o dost vyšší, ale na tomhle je nesmysl šetřit.
Na motoru chybí dořešit ještě pár drobností a během 14 dnů by měl běžet na brzdě :).
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 24, 2018 15:02
od Cory
Nebolo by lepsie pod tie dorobene stifty navarit kusom materialu a odfrezovat to spolu s dosadacoou plochou?

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 24, 2018 15:08
od koprfilmtatra
Teď nevím přesně, co myslíš...

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 24, 2018 16:35
od Cory
Toto. Potrubie potom nesedi na rovnej ploche, nie?

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 24, 2018 17:11
od koprfilmtatra
Sání drží na 4 matkách se svody, ty jsou dotažené napevno. Ty horní dva štefty jsou jen pomocné, dal jsem tam samojistící matice dotažené z lehka, aby nestahovaly sání k hlavě, ale držely sání na páku dolů. Mělo by to být funkční řešení :). Samozřejmě bylo by to fajn, mít to dovařené a srovnané, ale...nenapadlo mě to, dobrý postřeh :wink:.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 24, 2018 20:38
od Majo
Madari to na webre robia stejne, navarovat sa velmi nedoporucuje kvoli teplotnym zmenam materialu... aspon tym ma vsetci strasili ked som prevaral uchyt na snimac vacky z mpi hlavy na staru....

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2018 20:36
od koprfilmtatra
Dneska jsem se pustil do časování motoru :). Po chvíli však nastal problém - nešla na několika ventilech nastavit ventilová vůle. Šrouby byly zašroubované na doraz a vůle nikde. Začal jsem tedy s přeměřením vačky, následně výměnou domku za nesnížený, atd. Nakonec jsem přišel na problém - sada vahadel, kterou jsem koupil obsahovala 4 vahadla 2101 a 4 vahadla 21214. Na první pohled se nijak neliší a ani jsem neměl tušení o existenci dvou typů vahadel, takže jsem první začal nadávat, že rus neumí ani ty vahadla udělat pořádně. Vahadla 21214 však nedosednou úplně na šroub nastavení ventilu a problém je na světě. Po výměně vahadel bylo načasování otázkou chvíle :).

Obrázek