Stránka 12 z 19

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon pro 18, 2017 17:49
od koprfilmtatra
Dnes mi konečně dorazila poslední chybějící část, a to kliková hřídel. K mému překvapení nejsou vrtány kanály pro mazání šikmo, ale kolmo, stejně jako u 01.
Pustil jsem se tedy do výpočtu kompresního poměru, pokud je něco špatně, opraví mě někdo? :)
objem válce 465,3ml
objem hlavy 32,7ml
objem píst 14ml
objem nedoběhu(0,5mm) 1,1ml
objem těsnění(1,5mm) 5,3ml
518,4:53,1=9,76:1

Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon pro 18, 2017 21:08
od Cory
Hmmm...to vyzera na nejaku prerabku z 80kovej klukovky pre 1,7

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: stř pro 27, 2017 17:24
od koprfilmtatra
Po vánočním odpočinku jsem se pustil do skládání. :)
Klikovou hřídel jsem ještě před Vánoci nechal dynamicky vyvážit včetně řemenice a setrvačníku. Vyvážil jsem také ojnice(spodní/horní oko) a písty. Výsledná váha - ojnice 614g, písty 373g. Ojnice mají dovrtané mazací díry pod píst - byl to docela oříšek, protože mazací díry jsou navrtané v úhlu ve dvou osách. Úpravy se dotkly i olejové vany - snížení vnitřního plechu a vytvoření záclonky proti odlévání oleje od čerpadla. Olejové čerpadlo jsem doladil, a to zakolíkováním obou částí k sobě a podlepením epoxidem.
Veškeré těsnící prvky používám Victor Reinz - léty vyzkoušeno na spoustě motorů a jsou nejlepší.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: stř pro 27, 2017 17:58
od Jan Vaníček
Krása!! Jsem zvědav, jak bude chodit. Já se musím spokojit jen se standardní 1,6. Už se těším na montáž do auta, i to bude pokrok. Honza

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2018 15:16
od koprfilmtatra
Konečně se mi podařilo sehnat moderní autorádio včetně čtečky USB,apod., které vejde do původního výřezu v palubce. Oproti původního rádiu funguje perfektně a místo ve středovém panelu zaberou budíky(teplota olej/tlak/dobíjení).

Obrázek Obrázek

Na motoru se momentálně čeká na zavaření sacího potrubí. Dokonce jsem musel nechat předělat dvě prostřední trubky na svodech Stinger, protože jinak by sání sedělo přímo na svodu :) .

Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2018 16:42
od valda1971
To rádiíčko je supr - vůbec tam neruší a vypadá i staře :wink:

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2018 14:32
od Luděk Musil
Jj - to rádyjo vypadá pěkně ... a co je to tam místo popelníku? L.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2018 20:07
od koprfilmtatra
Místo popelníku jsou 3 vypínače :D. Jeden na manuální zapnutí sahary, druhý přepíná mezi ekonomickým a sportovním módem(mění se mapa přestihu v ŘJ, deaktivuje se ekonomizér a odpojí se podtlak u rozdělovače). A poslední je drobnost, kterou určitě zveřejním až se mi ji podaří řádně vychytat k plné funkčnosti :).

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 03, 2018 18:36
od koprfilmtatra
Dovolím si přidat pár fotografií z práce na hlavě/sání. Sání se podařilo poměrně úspěšně zavařit - tj.přivařit vymezovací díl a dopasovat sání ke svodům. Vše teď sedí perfektně. Přidal jsem také kolíky do kanálu vody pro vystředění. Obě dosedací plochy sání se po zavaření přefrézovaly do roviny. Následovalo zvětšení kanálů v sacím potrubí a spasování s hlavou. Den práce, ale je to hotové..a už chci mít od broušení na nějakou dobu zase klid :D. Kanály v sání jsou zvětšeny na 33mm. Po vzoru originálního sání jsem vytvořil i trubičku na odkap benzínu.
Nyní zbývá jen vyrobit mezikus mezi sání a karburátor, aby se dostal karburátor do té správné polohy.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pro zasmání ještě stavitelné rozvodové kolo výroba Rusko :D. Raději jsem nechal vyrobit nové našemu soustružníkovi...
A pro dobrou jiskru..NGK :). Svíčky ale budou léty osvědčené Brisky...
Obrázek Obrázek Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: sob úno 03, 2018 19:08
od Majo
Pekne pokracujes :-)
Tie rozvodove kola su klasika, tiez som si radsej vyrabal na 16V. Dokonca sa roznymi cachrami podarilo zachranit este aj tie tuzingove :-) U "mojich" bola najvacsim problemom vola medzi jednotlivymi komponentami a teda problem s hadzavostou.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 19:17
od koprfilmtatra
Nejen tuningové rozvodové kola, ale co teprve taková hlava :shock: . Dneska jsem chtěl zapastovat ventily, koukám na to...a ruskému mužíkovi to trošku ujelo..a to je to nová hlava určená k namontování :evil:.

Obrázek

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 19:41
od Cory
Fuu..takze ziadne frezovanie sediel asi nebolo..alebo krivy ventil?

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 20:06
od koprfilmtatra
Ventily jsou v pořádku, ty jsem leštit na soustruhu a nehází...Prostě ,,jen,, není zafrézované sedlo :(.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 20:43
od Cory
No je to smutne, ked si clovek kupi hlavu za tolke prachy. A dost sa divim, ze k tomu neboli ventily. Podla mna spasovanie ventilov na sedla je alfa-omega celej podstaty veci.

Re: VAZ 2101 - 1981

PříspěvekNapsal: ned úno 04, 2018 20:55
od koprfilmtatra
Hlavu jsem koupil včetně ventilů! Byla prostě nachystaná jen hodit na motor. Ale protože jsem ještě leštil ventily, spasovával sání, apod. tak jsem si říkal, že pro jistotu ještě zapastuju ventily..no a jak to dopadlo.