VAZ 2101 - 1981

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Kompletní generálka motoru :-)

Obrázek Obrázek Obrázek
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Výměna motoru

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10500
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Luděk Musil »

Hele - jen tak ze zvědavosti: ty 4 relátka na levým podběhu jsou k čemu? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Klakson, světla potkávací, světla dálková, mlhovky....
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Jimmi »

A není lepší mít dálková/tlumená na jednom přepínacím relátku? Mám pocit, že pak je to přepnutí rychlejší.
Já měl docela potíže v jistém jiném nejmenovaném klonu Fiata z jiné socialistické země, kde to tuším bylo přesně takhle už od výrobce. A prodleva mezi přepnutím světel byla značná, nemluvě o tom, že pak začaly za jízdy zhasínat dálkový, čemuž nezabránila ani výměna relátka (na příčinu se nikdy nepřišlo).
Nicméně to lovím z paměti, bez pohledu do schématu je těžko hodnotit.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10500
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Luděk Musil »

Ano, přepínací relé je (asi - určitě) lepší. Je rychlejší = okamžitá odezva. Navíc od páček pod volantem stačí vyvést jeden signál.
Dvě spínací relé = 2 signály, prodleva mezi nimi, možnost poruchy dvojnásobná ... .
Jinak pěkná práce. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Jimmi »

Stejně jsou lepší relé dvě, jedno zapínací (světla obecně) a druhé přepínací (dálková/tlumená).
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10500
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Luděk Musil »

Záleží na vkusu a ochotě každého jedince investovat čas a materiál :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

OR32 a pytel cementu v kufru - ideál pro Beskydy v zimě :)
Jsem příjemně překvapen, co OR32 na sněhu dokáže :-).
Jinak při generálce motoru jsem se snažil použít minimum dílů z novovýroby, za což jsem nyní rád. Uvnitř motoru jsou všechno díly SSSR. Koupil jsem však nový karburátor a rozdělovač Master Sport. Karburátor nešel vůbec seřídit, neustále tekl benzín proudem dovnitř. Špony uvnitř kanálků, atd. Rozdělovač po 500km je opotřebovanější než ten původní po 40 letech. Takže rozhodně nedoporučuji tyto díly.

Obrázek
Uživatelský avatar
Luky
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Luky »

Krásná fotka :wink:
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6504
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od JmJ »

koprfilmtatra píše:OR32 a pytel cementu v kufru - ideál pro Beskydy v zimě :)
Jsem příjemně překvapen, co OR32 na sněhu dokáže :-).
Jinak při generálce motoru jsem se snažil použít minimum dílů z novovýroby, za což jsem nyní rád. Uvnitř motoru jsou všechno díly SSSR. Koupil jsem však nový karburátor a rozdělovač Master Sport. Karburátor nešel vůbec seřídit, neustále tekl benzín proudem dovnitř. Špony uvnitř kanálků, atd. Rozdělovač po 500km je opotřebovanější než ten původní po 40 letech. Takže rozhodně nedoporučuji tyto díly.

Obrázek


MAsterSport je proste tragedie. Kdes to bral? Otrokovice? Nebylo by od veci to reklamovat. Jinak se snad prodejci nenauci tyhle sunty nenabizet.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od mayo456 »

človek by s tým jazdil aj v zime, vyzerá to pekne ibaže mne osobne je ľúto aby to hnilo :)
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Nulašestka »

Problém je, že ty díly jsou xindl od kohokoli. Kvalita se už koupit nedá, ale na vině nejsou v tomto ohledu prodejci. Nikdo totiž už nic kvalitního nevyrobí. Mě díky těmhle paskvilům čeká na šestnáctce třetí generálka motoru, od poslední jsem najel asi 7000 km. Už jsem rezignoval. Nevím, od koho vzít písty a kroužky, původní kvalitní neseženu a všechno ostatní bude bláto. A nejde jen o mechanické díly. Prakticky toto mě tak vytočilo, že jsem si na truc koupil další VAZ v původním stavu a tam je radost něco dělat, protože pak to i funguje.

Auto je jinak pěkné a osobně by mi ho bylo líto tahat do soli. Mimochodem, nový rozdělovač tohoto výrobce u mě v motoru vydržel fungovat asi 30 vteřin :mrgreen: (chudák Vašek v tu chvíli). Pak jsem tam při první příležitosti dal původní rozdělovač z roku 81, co má přes 200 000 km a vůli jako prase. Je tam doteď a stejně to s tím jede líp a splehlivěji...
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od koprfilmtatra »

Kvalita těch dílů je opravdu hrozná. Kdyby bylo alespoň na výběr...jenže většinou moc není. Vždycky, když něco sháním a v mototechně donese ze skladu zaprášenou krabici a v ní díly v mastném papíru, tak se mi hned rozzáří očička :-). Při generálce jsem dával písty staré originály, pístní kroužky GOETZE, šálky originál původní. Stejně tak většinu ostatních dílů. Akorát vodítka ventilů jsou od MS, tak snad to alespoň něco vydrží. Těsnění pod hlavu a vodítka na ventily jsem dával Victor Reinz.
Na původním motoru jsem vypozoroval, že taky nové olejové filtry jsou nic moc. Pokud byla namontována novovýroba, tak než motor začal po startu mazat tak uběhly takové 3 vteřiny určitě, než se stišil. S obrovským sovětským filtrem mazal hnedka.
Co se týká provozu v zimě, tak 2x ročně dutiny a spodek(olověná barva, PRESTO na spodky a vosk od DINITROLu a v zimě o víkendu opláchnout spodek :-). Nic lepšího asi nevymyslím :-).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9326
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvek od Vašátor »

Kdyby jsi místo Presta používal na podvozek 3M, stačilo by ti to jednou za dva roky :mrgreen: . Dinitrol :thumbleft:

Každopádně souhlasím s tím, že kvalita dílů stojí za prd. Člověk musí umět hledat a vědět co kupovat. Žigulíky dělám již dlouho a než jsem si nějaké výrobce otypoval, byla to fakt černá můra. Taková nekvalitní gufera ventilů dokáží udělat pěknou paseku (k Victor Reinz jsem se propracoval asi přes 5 výrobců a jsou nejlepší). Naopak třeba takové těsnění pod hlavu je úplně šumafuk. Montoval jsem těsnění pod hlavu komunistické CCCP, dnešní východní novovýrobu i Victor Reinz a ani s jedním nebyl problém. U olejových filtrů je to taky sázka do loterie. Některé východní filtry olej držely, u jiných (i od stejného výrobce) olej padal (přesně jak píšeš, hluk nenamazaného motoru), jistotou je snad jen Mann (jistě se najdou i jiní výrobci, píši co jsem zkoušel).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“