VAZ 2101 - 1981

Moderátor: Moderátoři

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod koprfilmtatra » pon čer 03, 2019 18:59

Bohužel musím trošku zredukovat počet aut :cry:.
01 jezdí stále bez problémů, s novými agregáty se blížíme k 30 tisícům. Proběhly nějaké úpravy, výměna sedaček za 07, nová loketní opěrka s držákem na lahve, silentbloky motoru jsem vyměnil za originální(měl jsem z Nivy a motor nepříjemně vibroval do interiéru) a blíží se kompletní repase přední nápravy s využitím polyuretanových silentbloků a sady na ložiska z 2108.
Opět jsem se přesvědčil o kvalitě nových dílů. Měnil jsem všechny vodící tyče zadní nápravy. Objednány sériové. To co přišlo bylo jak z papíru, na auto vůbec nešly. Objednány z Ruska vyztužené, zesílené. Ty už vypadaly jako ty původní. Po asi měsíci jedna tyč praskla ve svaru.....
Na autě mám taky nové gumy - čínské, dodávkové se zesílenými bočnicemi za asi 1400,-/ks. Zatím jen na zadku, čekám na GO přední nápravy, pak uvidíme, jak se to bude chovat.


Obrázek Obrázek Obrázek
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Marťas » pon čer 03, 2019 19:27

Ty původní sedačky byly roztrhané?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod koprfilmtatra » pon čer 03, 2019 19:34

Ne, jsou v super stavu schované do budoucna.
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Marťas » pon čer 03, 2019 20:00

Schované pro tebe? :twisted: :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod koprfilmtatra » stř črc 17, 2019 18:23

Tak po delší době něco nového :-). Konečně jsem se dostal ke kompletní GO přední nápravy. Hlavní důvod byl špatná geometrie a sjíždění pneu a něco seřizovat na téměř 40 leté nápravě v původním stavu moc dobře nejde...
Nové ramena původní sovětská, silentbloky polyuretany červené, čepy nové sovětské, nové pružiny z automanta a úprava předního ložiska na dvouřadé válečkové. Na to jsem si koupil z Ruska kompletní set, vyměnil ruské ložiska za FAGy a montáž nenesla žádné záludnosti. Náboj je ocelový a ložisko je z přední nápravy Samary. Původní náprava šla rozebrat úplně lehce bez nějakých potíží. Na to, že to naposledy dávali dokupy ve fabrice...Když si vzpomenu, jak to vypadá při rozebírání náprav nových třeba 6-7 letých aut ani se nechce věřit...
Po nastavení geometrie se auto jeví zatím dobře, je o hodně tužší než bylo, ale není to na úkor komfortu při přejezdu nerovností.
Co mě překvapilo po demontáži staré nápravy byly čepy Lemforder, které měly najeto 35 tisíc. Vůle jako blázen, ještě že jsem se do toho pustil. A to jsem čekal, že čepy jen přehodím na nové nápravy. Zkusil jsem taky koupit totožné čepy ještě jednou a kupodivu mi jako spodní čep dorazilo něco o polovičním rozměru než originály. Tj. nejen, že životnost čepů Lemforder je mizerná jako každých jiných, ale nově jsou také o hodně menší. Prachovky poškozené nebyly a ani nebyly poškozeny nevhodnou montáží. Až dojdou zásoby sovětských čepů, tak nevím, co budu montovat...


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Laďuša » stř črc 17, 2019 19:14

koprfilmtatra píše:Co mě překvapilo po demontáži staré nápravy byly čepy Lemforder, které měly najeto 35 tisíc. Vůle jako blázen, ještě že jsem se do toho pustil. A to jsem čekal, že čepy jen přehodím na nové nápravy. Zkusil jsem taky koupit totožné čepy ještě jednou a kupodivu mi jako spodní čep dorazilo něco o polovičním rozměru než originály. Tj. nejen, že životnost čepů Lemforder je mizerná jako každých jiných, ale nově jsou také o hodně menší.


Nemam k tomu co říct, ale rád bych tuto vypíchnul. To neni lepší než Fenox nebo Master sport ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Vašátor » stř črc 17, 2019 20:58

S těmi čepy je to zajímavé. Lemfordery montujeme na Lady už nějakou dobu a zatím si nikdo nestěžoval. Co vím, tak všechny drží. Na jaře jsme je dávali Marťasovi, ten najezdí kilometrů hromady, tak uvidíme. A Laďušo, i kdyby 35.000km ... pořád je to o mnoho lepší, než Fenox ... Mcezovi Fenox vydržel 3.000km :!:
Ale můžu zde říct reference na spojkovou sadu Luk. Tu montujeme už šíleně dlouho, s největším nájezdem zatím máme 2103, ta na ni zatím najela přes 80.000km a spojka stále bez problému.

Celkem bymne zajímala ta přední ložiska kol. Nemáš nějakou fotku, jak je to udělané?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř črc 17, 2019 21:15

Nemusí řešit štelování vůle. Jest to velice zajímací.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Viko » stř črc 17, 2019 22:11

Hento na fotke je spodný čap TRW. Lmi býva velkostne cca jako originál. Pred dvoma týždňami som tiež montoval TRW a keď som zbadal to, čo malo byť spodný čap, otvoril som google a až po overení na 6 zdrojoch, či je naozaj spodný som ho tam namontoval. Horný od TRW je veľký cca jako originál, asi kvôli nive. Na 061 mám Lmi posledných 40000, na 03 máme RTS nejakých 10000, na 011 TRW asi 20km. :D Z RTS som mal okometricky lepší dojem jak z TRW.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1149
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod koprfilmtatra » čtv črc 18, 2019 06:36

Na fotce je skutečně Lemforder, nikoliv TRW. Před půl rokem mi přišel Lemforder ještě stejně velký jako originál, ale asi jej přestali dělat a tohle je náhrada.
V sadě je jiná těhlice, náboj s ložiskem a krytka. Vymění se, dotáhne na 225Nm a hotovo. Je to jednoduché a uvidíme, zda to bude i funkční. Ale oproti i seřízeným kuželíkům se teď kolo ve vzduchu točí mnohem lehčeji.
Existují i sady na úpravu na zadní náboj z 2108. Ten je však litinový a našel jsem spoustu fotek, kdy litina nevydržela síly z přední nápravy. Tahle sada má však náboj ocelový jako originál, i ložisko je použité přední ze Samary a těhlice je komplet udělaná jiná přímo pro ložisko.

Obrázek Obrázek
koprfilmtatra
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Marťas » stř črc 31, 2019 22:49

Vašátor píše:Na jaře jsme je dávali Marťasovi, ten najezdí kilometrů hromady, tak uvidíme.


Momentálně mají najeto cca 12 tisíc a zatím beze změny :)

Vašátor píše:Ale můžu zde říct reference na spojkovou sadu Luk. Tu montujeme už šíleně dlouho, s největším nájezdem zatím máme 2103, ta na ni zatím najela přes 80.000km a spojka stále bez problému.
Spojku od Luku tam mám cca 50-60 tisíc a jediné, co jsem spozoroval je to, že se vybrušují pružiny přítlačáku v místě, kde se dotýká ložiska. Ale tím myslím třeba do třetiny tloušťky pružiny.
(Do kufru jsem přihodil náhradní přítlačák :D )
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Luděk Musil » pon srp 05, 2019 13:08

Marťas píše:
(Do kufru jsem přihodil náhradní přítlačák :D )

Ano, takovej přítlačák vyměníš na parkovišti u Tesca za půl hodiny … :weedman: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon srp 05, 2019 20:40

Já kdysi viděl u jakési 2107 těsnění pod hlavu na platě u zadního skla. Asi taky nějaký romantik :weedman: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod vodis » pon srp 05, 2019 20:49

My v trabantu vozili těsnění pod hlavu v kapse ve dveřích řidiče. :mrgreen:
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Uživatelský avatar
vodis
 
Příspěvky: 1666
Registrován: stř lis 25, 2009 21:18
Bydliště: Rakovník

Re: VAZ 2101 - 1981

Příspěvekod Cory » pon srp 05, 2019 20:59

ja si myslim, ze za 3 hodiny sa to zvladnut da aj na parkovisku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron