od vodis » úte led 15, 2019 14:19
Otáček volantem od rejdu do rejdu je skoro pět. Takže ruce jako vánočka. Proti Ladě je jízda mnohem houpavější a rozvážnější, zadek je více přetáčivý. Taky zvyknout si na ty rozměry dá zabrat. Musím pochválit výborné topení (teda až po tom, co jsem přišel na to, že se aktivuje až po otevření kohoutu u bloku motoru, jinak žádná teplá voda do radiátoru nejde), včetně ofuku zadního skla samostatným ventilátorem. Překvapila mě žaluzie chladiče a chladič oleje, to jsem ze žigula neznal. Na autě je dokonce funkční elektrická anténa a původní autorádio, bohužel jsou použitelné jen střední a dlouhé vlny. Auto oproti žigulu na mě působí pečlivějším zpracováním, a třeba i mnohem kvalitnějšími chromy. Zatím jsem s tím najel jen tak 30 km, musím počkat až nebude nasoleno... Navíc je potřeba ještě vyřešit brzdy, pakny jsou úplně sjeté a jsou roztřepená lana ruční brzdy. Naštěstí se tyhle základní věci dají sehnat v pohodě i u nás.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24