Modrý Valentýn

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Pojmenovat tento vůz Valentýn?

Ano, vždyť byl vyroben 14.2.
8
32%
Ne
5
20%
Je to buřt
12
48%
 
Celkem hlasů: 25

Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od mayo456 »

ozaj krásne auto. keď toto viddím mám chuť ísť rozoberať svoju a začať ju dávať dokopy ale ešte sa nedá :)
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Marťas »

To je P O R N O !!! :shock:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Nulašestka »

Moc pěkná práce a úcta. :) Ještě doladit tu slzičku nárazníku a bude to echt gold. :wink: Je to pěkné pokoukání i svezení.
To je zajímavé, že většina várky dovozené pro mototechnu v roce 1973 byla právě v této barvě - kamarád měl tato auta dvě, obě z roku 1973 a obě právě v této barvě. Podotýkám, že obě auta měla původní lak a stav (jedno mělo najetých asi 42 000 km a druhé asi 38 000 km). Jedno mělo hnědý a druhé tmavě červený interiér, viz:
viewtopic.php?f=56&t=7341
a
viewtopic.php?f=56&t=10930&hilit=hranat%C3%A1+veter%C3%A1nsk%C3%A1&start=30
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Vašátor »

Vojto ... otázka ... ty modré 2101, na které jsi posílal odkaz, mají originální disky kol? Valentýn měl disky kol s kulatou dírou a jemným prolisem, nevím proč je nový majitel nepoužil :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od valda1971 »

Vašátor píše:Vojto ... otázka ... ty modré 2101, na které jsi posílal odkaz, mají originální disky kol? Valentýn měl disky kol s kulatou dírou a jemným prolisem, nevím proč je nový majitel nepoužil :)

To byly disky z 2103/2102, 2101 měly užšší s oválnými dírami.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Vašátor »

Valdo, já bych nesouhlasil. 2103 od roku 75 má disky s kruhovou dírou bez jemného prolisu. Do roku 75 se používaly disky s kruhovou dírou a jemným prolisem kolem této díry. Jedná se o disky původem z Fiatu, co jsem se doslechl, na ročnících 71 by na nich mělo ještě být vyraženo Fiat. Tyto disky zmizely někdy koncem roku 74, začátkem 75 (jak jsem vypozoroval), od kdy se ale montovaly disky s oválnou dírou a kulatou dírou bez prolisu, přesně nevím. Já je viděl i na 2101 ze začátku roku 75 (měla mmj. ještě kulaté zrcátko, ale už oranžový blinkr), auto bylo v těžkém originálu s 45 000km. Honza z Pardubic má 2101 z roku 72, najeto cca stejně jako Valentýn a stejně jako Valentýn měla disky s kruhovou dírou a jemným prolisem. Ovšem teď se mi doneslo (nevím co je na tom pravdy), že snad vozy s Tuzexu měly mít disky s oválnou dírou již okolo roku 73. Tak jsem z toho jelen :)

P.S. 2101 s kruhovou dírou a jemným prolisem lze nalézt i v knize pana Tučka, jedná se dobový leták.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od tomass »

2101 r.v.1980 (jedny z posledních kulatých Lad) prodané přes mototechnu 1981 měly oválné otvory a samozřejmě 3 zobáky na upevnění poklice. Kamarád měl kdysi taky 2101 kolem r.v. 1976-1978 (ostřikovač s balonkem), už nevím přesně ten rok, měl taky oválný díry. Dokupoval s kulatýma a měl problém na STK, protože tenkrát ještě věděli, že to tam nepatří. Musel dát s oválama a jít na STK znovu. To že měl vzadu pneu 175/70 si ani nevšimli (v TP bylo 155, nebo 165 alternativa), díry byl nepřekonatelný problém. STK kolem roku 1992. Auto bylo oranžový, ale znovu přelakovaný někde ve stodole podobnou oranžovou. Původní majitel auto raději nechal přelakovat před prodejem, než aby lak vyleštil. Původně měl být zakoupen taky přes tuzex.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od valda1971 »

Myslím, že nic nevyřešíme :D V knize p.Tučka je také 2103 na discích s oválnými dírami.... Každopádně jediná 2101 má rozměr pneu 155, již od kombíka 2102 jsou rozměry 165, čemuž odpovídá i šíře disků, neznám to v tom "ET", ale disk s oválnými dírami je cca o 1,5cm užšší v ráfku než ty s kulatými dírami bez ohledu na prolis kolem díry. Je to poznat i pohledem - oválné díry mají kraj ráfku zároveň s středovým prolisem (kam se nasazuje poklice), u kulatých děr je ráfek vystouplý nad ten střed. Ale jak známe naši jinak milovanou automobilku - kolikrát se montovalo to, co prostě bylo.... :wink:
PS: Také puklice jsou dvou výšek k danému disku.
PS 2: Já nemám z roku 1971 v velkém TP ani alternetivu pneu 165. (ale jezdíme na ně s tátou od koupi prvních radiálek OR 6 :D - na STK také nikdy kvůli tomu problém nebyl)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od tomass »

2101 r.v. 1980 měl v TP obě pneu 155 i 165. Ruský gumy na který si už nepamatuju šly pryč prakticky hned. Táta hned dával taky OR6, 165 a nevím jestli /70, nebo 80, protože se později na tomto autě objevily současně obě výšky boku, což samozřejmě na jedné nápravě být nesmí. Výběr skoro nebyl, pneu se kupovaly hned v pneuservisu Barum, kde hned nazuli a dali na osu.
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od mayo456 »

ja mám 2101 z roku 80 a v TP mám gumy 155. realne však na každú Ladu boli montované gumy 165. pamätám si že otec keď kúpil novú Ladu v roku 79 tiež prvé išli do smetia ruské gumy. každopádne z tých diskov by som nerobil vedu. mohlo sa stať že aj v továrni občas montovali v predajni čo prišlo prípadne dochádzalo k zmene v samotnej mototechne.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Mičun
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Mičun »

Moje 2101 z roku 1972 má oválné díry a nenašel sem v dědkovo poznámkách nic o výměně. I rezerva má šišaté. To už jako nemám origo?
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od tomass »

Domnívám se, že dřív mototechny na autech z výroby k prodeji moc neměnili. I svíčky byly u 2101 z 1980 původně ruské.

Naproti tomu 2104 z 1995 měla nazutý Matador 175/70 včetně rezervy, svíčky Brisk, jeden reflektor ruský s velkým oranžovým sklíčkem a jeden se zmenšeným sklíčkem blinkru českým. Za ty rozdílný reflektory jsem platil pokutu asi 100 Kč a ještě v záruce ten jeden ruský reflektor nakonec na výslovnou žádost z haldou keců vyměnili za český, aby byly oba stejné. Vybrat si nešlo ruský reflektor Autolada neměla. S gumama a svíčkama se chlubili servismani, že je to v rámci přípravy k prodeji zaměněný za původní ruský díly až tady. To jedno světlo možná bouchly na vagonu, kdo ví. S oleji nevím, jestli dávali zde, nebo výroba. Jo a litr CZ naturalu se kterým to ještě před vyjetím z brány chcíplo a už nešlo nastartovat. Pak milostivě nalili ještě asi druhý litr na dojetí k 300 metrů vzdálené pumpě. :D
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od mayo456 »

oleje ostávali pôvodné sovietske. čo sa prevodových olejov týka boli veľmi dobre urobené a lepšie ako naše PP90. na väčšine aut sa iste nič nemenilo ale v zásade k tomu dôjsť mohlo. 01,011 má mať disky s oválnymi dierami,02, 03,06 s okrúhlými.
Naposledy upravil(a) mayo456 dne čtv čer 12, 2014 15:37, celkem upraveno 1 x.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Laďuša »

Zase celá diskuze, která už proběhla, bude probíhat znova dokolečka? :P Což takhle to shrnout, že zezačátku byly u nulajedniček občas k vidění i ňáký verze s kulatýma dírama, ale jinak byly prostě oválný?
Jo a v techničáku jsou psaný diagonálky, ne žádný 155 nebo 165, pokud vim. Aspoň v originále.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Modrý Valentýn

Příspěvek od Nulašestka »

Takže zpět k dotazu. :D
Obě auta měla disky původní a s oválnými dírami.
Skutečně se dělaly i disky šíře 5J s kulatými dírami, které měly vystouplé obroubení kolem děr (mě jsem jeden takový na šestnáctce a bylo to jak tramvaj).
Spíš to byl asi díl od jiného dodavatele a taky se to pak dost dávalo na 21011. Na 2101 by standardně po celá sedmdesátá léta měly být disky s oválnými dírami. Ke konci výroby se dávaly i s kulatými, ale vždy rozměr 5J (širší 5,5 byly pro 2102,03,06 a odvozené modely).
Níže se můžete podívat, jak se liší hladké díry od těch s vystouplým okrajem (při vší slušnosti, bavíme se, alespoň doufám, stále ještě o discích :mrgreen: ):

http://www.veteranzsiguli.hu/kuels--meg ... gumik.html
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“