Pomník Tačůda

Moderátor: Moderátoři

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Vašátor » sob led 04, 2014 14:03

Vidím na fotkách dutinoměr, kolik má motor najeto a jak dopadl? Půjde na brus?
Velmi pěkná práce :!: , jen ten gumoasfalt bych na podvozek neplácal :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod zigul01 » sob led 04, 2014 15:15

tomu řikám špičková práce! Klobouk dolů! Všechno si dal do top stavu.
Lada je nejlepší auto na světě a budu ji mít furt !!! LADA IS THE BEST CAR!


lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
zigul01
 
Příspěvky: 2048
Registrován: pon úno 11, 2008 16:47
Bydliště: Nechanice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 04, 2014 17:41

Vašátor píše:Vidím na fotkách dutinoměr, kolik má motor najeto a jak dopadl? Půjde na brus?
Velmi pěkná práce :!: , jen ten gumoasfalt bych na podvozek neplácal :)


Proběh kilometrů je mi neznámý, jen vím že je to víc než 200 tis (najeto mnou), co se týče naměřených hodnot chystám se je zde zveřejnit, jen chvilku strpení ... :wink:
K tomu nátěru spodku: nejedná se o gumoasfalt ale o tlumex. Bohužel v rámci zkoušení nových materiálů jsem použil jako základ alkyduretanovou barvu a na ni mi bohužel špatně drželo bodyčko - přesněji po vytvrdnutí mi celé popraskalo.
Bohužel jsem to zjistil po aplikaci základu na celé auto, naštěstí před tím než jsem celé auto naplácal bodyčkem :|
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod smajchl » sob led 04, 2014 18:01

Jo presne to mi udelalo Body na syntetice taky... :-( resit to budu oloupanim a natru to Rezistin CAR... ten funguje... Nechal jsi tu barvu dost zaschnout? U me asi zaschla/vytvrdla malo vzhledem k teplote v garazi
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 04, 2014 18:25

Vytvrdlá byla dostatečně, snažím se dodržovat agrotechnický lhůty :mrgreen:
Nadruhou stranu bodýčko je málo veteránistický, neboť v tý době takový povrch na ničem nepamatuju :P ....holt musím si to nějak zdůvodnit :wink: :lol:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 04, 2014 19:57

Kontrolní měření motoru Vaz 21011
Všechny rozměry v milimetrech
Měření opotřebení válců:
Hodnota opotřebení :
Měření kolmo na osu píst.čepu Měření v ose pístního čepu
1. válec 0,05 - 0,07 do 0,02
2. válec 0,05 - 0,09 do 0,02
3. válec 0,05 - 0,09 do 0,02
4. válec 0,09 – 0,13 do 0,05

Měření vůle v zámku pístních kroužků:
Hodnoty u všech válců téměř shodné a to: Těsnící kroužky 1,5 mm
Polostírací kroužky 1.25mm
Stírací kroužky 2,00 mm
Měření vůle pístních kroužků v drážkách pístů:
Hodnoty u všech válců téměř shodné a to: Těsnící kroužky 0,35 mm!
Polostírací kroužky 0,08 mm
Stírací kroužky 0,05 mm
Rozměry pístů:

Píst 1.válce 78,82 mm
Píst 2.válce 78,85 mm
Píst 3.válce 78,83 mm
Píst 4.válce 78,80 mm



Měření čepů klikového hřídele:
Hlavní čepy:
Rozměr 1 Rozměr 2 Povrch
1 čep 50,760 50,770 rýhy
2 čep 50,765 50,765 drobné rýhy
3 čep 50,745 50,765 hrubé rýhy
4 čep 50,765 50,765 drobné rýhy
5 čep 50,740 50,760 hrubé rýhy


Klikové čepy
Rozměr 1 Rozměr 2 Povrch
1 čep 47,795 47,795 slabé rýhy
2 čep 47,795 47,810 slabé rýhy
3 čep 47,800 47,810 slabé rýhy
4 čep 47,800 47,805 slabé rýhy




Přípdné další rozměry dodám :wink:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 04, 2014 20:01

Sakra, se mi ten dokument nějak divně smrsknul - napsal jsem to ve wordu ale nejde mi to sem vložit. Pokud někdo ví jak na to nechť mi poradí :wink:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Vašátor » sob led 04, 2014 20:20

Mno, Tlumexplast je založený na asfaltu, fuj :mrgreen: A je pravdou, že antikorozní nátěry "body" na bázi umělých pryskyřic opravdu syntetické podkladní barvy nesnesou. Nicméně že by se to úplně oloupalo se mi ještě nestalo. Co jsme to zkoušeli, tak povrch popraskal, druhá vrstva však už nikoli.

Dle naměřených rozměrů ten motor nevypadá vůbec zle. Můžu se zeptat jak v poslední momenty jezdil? Já mám na Oranžádě takřka 200 000km. Motor jede hezky, nicméně tah už tam není takový, jako když to srovnám s jinou 1200, která má najeto do 100 000km (srovnávám auta mnou seřízená).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 04, 2014 20:49

Vašátor píše:Dle naměřených rozměrů ten motor nevypadá vůbec zle. Můžu se zeptat jak v poslední momenty jezdil? Já mám na Oranžádě takřka 200 000km. Motor jede hezky, nicméně tah už tam není takový, jako když to srovnám s jinou 1200, která má najeto do 100 000km (srovnávám auta mnou seřízená).


Motor jezdil úplně normálně, jen byl již trochu hlučnější jako celek tj. bez výraznějších zvuků - prostě žádná tragédie.
Spotřeba oleje zhruba litr na tisíc.
Horší přechody především ve středních otáčkách a maximálka 130 km/h, ale na normální ježdění úplně v pohodě.
Spotřeba benzínu mezi 7,5 a 9,5 l/100km


Ještě uvedu kompresní tlaky tesně před opravou:

1. válec 10,5 bar
2. válec 11,8 bar
3. válec 12,0 bar
4. válec 10,8 bar


.... a pro zajímavost jiná metoda - kontrola těsnosti spalovacího prostoru (požadovaná hodnota 300-400 kpa)

1. válec 150 kpa
2. válec 245 kpa
3. válec 255 kpa
4. válec 270 kpa

- bohužel druhé měření se odehrálo již na studeném motoru několik měsíců odstaveném.
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 04, 2014 21:12

Ještě stav ventilů, prozatím jen co se těsnosti týče:

Zkouška benzinem - prosak téměř nepozorovatelný až zkouška pomocí stlačeného vzduchu odhalila větší netěsnost
1. ventilu a slabší únik též na 2,3,5,6 a 7 ventilu.

Kontrolka mazání nesvítila ani na volnoběh a asi před dvaceti tisíci km měřen tlak oleje dle předpisu výrobce - výsledek ok.

Motor teď čeká generální oprava a tak uvítám vaše zkušenosti co se týče dodavatelů pístů, kroužků, ložisek klikového hřídele, gufer ventilů atd.



Přidal jsem ještě pár fotek týkající se motoru :wink:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Vašátor » sob led 04, 2014 21:19

Vydrž do zítra a pošlu ti nějaké kvalitní výrobce i s cenama :).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 04, 2014 21:43

Super díky moc Vašátore ;-)
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Vašátor » ned led 05, 2014 12:03

SZ :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Marek Doležal » ned led 12, 2014 18:55

Dnes jsem provedl částečnou rozborku hlavy a vypadá to taky celkem zachovale, teda nepočítám gufera ventilů - ty jsou ztvrdlý a rozpadlý.
Řeším ještě jeden problém - po celou dobu provozu se mi objevoval olej v chladící kapalině. Bylo ho málo, žádná kaše v kanálech taky není ale znervózňuje mně to. Jinak se motor se nijak nepřehřejval takže ze spal. prostoru to nevypadá... Doufám že není někde prasklej blok :-(
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pomník Tačůda

Příspěvekod Vašátor » ned led 12, 2014 21:37

Blok ne, spíš hlava.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků