Stránka 22 z 79

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2013 18:06
od mayo456
no áno je to aj o chcení ale hlavne o pohodlnosti... :P ja som pred Ladou vystriedal veľa aut ako vodič, už by som ich ani nezrátal a aj napriek tomu Ladou jazdím rád, rád sa preveziem po okolí na výlet a tak. no na každodenné jazdenie používam radšej niečo iné :)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2013 20:54
od Marťas
U mně je to hlavně o pohodlnosti. Já když se v žigulu cítím moc pohodlně, tak jedu 1203kou :mrgreen:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: čtv dub 18, 2013 00:26
od MartasBrno
Laďuša píše:Moje první auto byla Lada. Měl jsem 18 a do tý doby jsem nic jinýho neřídil. Neni to tak dlouho, aby se lidi od tý doby zcela změnili. Každej, kdo chce, by Ladu dokázal řídit. Neni na tom nic!
A eště o tej spolehlivosti... Koukněte se tady do témat, co kdo furt s Ladou dělá. Furt se v tom rejpeme. Furt. 15 - 20 let stará jiná křapka dovede totéž, i bez rejpání. Koupit, pojezdit, zbavit se toho. To za cenu Lady spolehlivě zvládnou jiný, mladší auta.


Omyl. Maťo se v tom furt vrtá, proto se mu to furt sype. Ostatní bez poruch v poklidu jezdí. Někteří si hrajou a dělají úpravičky a úpravy pro zábavu. A někteří vzpomínají, jaké to bylo, když ještě měli Ladu.


Sorry ;-)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: sob dub 20, 2013 17:23
od mceza
Dneska jsem vytáhl k autu jednoho nejmenovaného člena zdejšího fóra na kontrolu. Už viděl víc žigulíků než já, tak jsem si ho pozval na zběžnou kontrolu. Motor se mu líbil, zbytek víceméně taky. Problém je ale se spojkou. Není v úplně dobré kondici, respektive je na tom spíše opačně...
Snad se nám to za týden podaří trochu poštelovat.

Ale proč sem píšu - při projížďce jsem jako spolujezdec zjistil, že u sedadla spolujezdce nedrží opěrák v rozumné poloze. Když ho dám do normální polohy a opřu se, vždy samovolně sjede dozadu (ale zas né úplně). Co jsem se narychlo koukal pod sedadlo, je ta páka značně orvaná a na podlaze se válely dva kovové úlomky. Bude tam tedy něco ulomeného a proto to nedrží... Dokáže mi někdo podle tohoto popisu říct, čím by to mohlo být?

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: sob dub 20, 2013 17:40
od Panthymaeus (Honza)
vylomené zuby?

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: sob dub 20, 2013 19:47
od mayo456
vyber sedačku, otoč ju,pozri sa uvidís. nič lepšie sa k tomu myslím povedať nedá :D a so spojkou je čo? má príliš veľký voľný chod, šmýka?

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: sob dub 20, 2013 19:53
od mceza
Ano, zabírá až hodně pozdě. Navíc je slyšet (prý) ložisko. No uvidíme, to se snad bude řešit příští týden.

On děda dával spojce dost zabrat a posledních pár let, co jezdil už na ní stál prakticky pořád... Zkusíme ji seřídit, v nejhorším případě se bude muset vyměnit.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: úte dub 23, 2013 19:11
od Vašátor
Seřízení spojky je jednoduchá záležitost. Rozhodně ji však neseřizujte podle pedálu! Lehneš pod auto a ze závitové tyčky pracovního spojkového válce sundáš vratnou pružinu. Na této tyčce jsou dvě matky, které jsou vzájemně zajištěny (dotaženy k sobě) a opírají se do páky vedoucí do převodovky. Mezi pákou a tyčkou musí být vůle 3-5 mm. Pak je spojka dole správně seřízena a z pravidla to stačí. Ovšem pokud u toho budete dva, skontroloval bych ještě chod pracovního válce, respektive kolik centimetrů se při sešlápnutí spojky vysune. Mám takovýho tucha, že to má být 8 cm? Pak se ještě seřizuje volný chod pedálu, ale na tom se nemá co podělat, stačí ho nastavit jednou a šmitec ...

Opotřebené ložisko spojky poznáš tak, že při neutrálu chrčí - je slyšet drobný hukot, chrastot, který po sešlápnutí spojky zmizí. Ovšem to může být i ložisko mrkve či něco dalšího v převodovce. Jak to od sebe rozeznat je jednoduché. Chrastot spojkového ložiska zmizí už při drobném sešlápnutí spojky a zmizí jakoby hned. Zatímco hluk samotné převodovky zmizí až s pedálem těsně před podlahou a navíc jakoby pozvolna do stracena. Neříkám, že to platí vždy, ale podle mých poznatků tak z 90ti %

Opěrák sedadla ... ovládání drobného sklonu sedadla je děláno závitovou tyčí. Pokud si dobře pamatuju, závitová tyč je v jednom místě zúžena a je na ní nasazena závlačka - aby ji někdo omylem nevyšrouboval. Jenže stává se, že v tomto místě závitovka praskne, načež když si s tím pak někdo hraje, závitovku vyšroubuje a opěrák pak po opření padá takžka dolů - protikus závitovky se tam o něco zasekne a opěrák níže nejde. Pokud mám pravdu, ruplou závitovku neřeš, našroubuj ji zpátky a holt mysli na to, že se s ní nekroutí a sedadlo se ovlává pouze skokovitě :-). Kovový úlomek by byl kulatý. Další možností je, že rupnulo zajištění závitovky a kovový úlomek by byl půlkulatá pásovinka (to je termín :mrgreen: )

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: sob dub 27, 2013 22:03
od mceza
Času je málo, ale tohle bylo potřeba udělat - seřídit spojku. Když jsem jel za Jackalem (tímto mu děkuji za poskytnutí odborného dohledu), už tam skoro jednička a zpátečka nešla.

Po seřízení to zabírá jak má - což bylo pro mne překvapení, protože žigula sem řídil jen s tou špatnou spojkou. Zvykám si, ale jezdí se s tím mnohem lépe :-)

V budoucnu mě čeká výměna spojkového válce (své nejlepší roky už má za sebou). Když už se v tom budu hrabat, tak to vezmu i se spojkovou lamelou a ložiskem. A když už se bude dělat tohle, tak... :D No práce jak na kostele...

Ale nějak víc se v tom hrabat před jarním srazem nebudu. Dokud to jezdí, tak to do konce května musí vydržet! :D

Obrázek

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: sob kvě 11, 2013 22:25
od MartasBrno
Kurnik, fotky nefotky, vypadá to, že máš pěkný auto! :) Líbí.

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: sob kvě 11, 2013 22:54
od mceza
Díky, chválu člověk vždycky slyší rád :-)

Auto má spoustu much, stáří, děda ho používal jako auto a ne jako leštěnku, dlouhodobé odstavení atd. ... Ale i když není v super top stavu, tak je pěkné. Však doufám, že se potkáme na srazu v MH :-)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: pon kvě 13, 2013 12:04
od ger007
tak vymena spojky je otazka chvilky, v dvoch ludoch tak 3 hodinky sam tak 4,5

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: pon kvě 13, 2013 18:58
od mayo456
my sme to v 3 ľuďoch urobili za dva a pol hodiny a neponáhľali sme sa pri tom nejako :)

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: pon kvě 13, 2013 19:09
od Cory
Načo su potrební 3 ludia pri vymene spojky? Jeden je DJ a mixuje lamelami? :mrgreen:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

PříspěvekNapsal: pon kvě 13, 2013 20:29
od mayo456
tretieho tam netreba ale boli sme traja a bolo mi blbé poslať bratranca preč. tak aspoň pomohol :D