Seřízení spojky je jednoduchá záležitost. Rozhodně ji však neseřizujte podle pedálu! Lehneš pod auto a ze závitové tyčky pracovního spojkového válce sundáš vratnou pružinu. Na této tyčce jsou dvě matky, které jsou vzájemně zajištěny (dotaženy k sobě) a opírají se do páky vedoucí do převodovky. Mezi pákou a tyčkou musí být
vůle 3-5 mm. Pak je spojka dole správně seřízena a z pravidla to stačí. Ovšem pokud u toho budete dva, skontroloval bych ještě chod pracovního válce, respektive kolik centimetrů se při sešlápnutí
spojky vysune. Mám takovýho tucha, že to má být 8 cm? Pak se ještě seřizuje volný chod pedálu, ale na tom se nemá co podělat, stačí ho nastavit jednou a šmitec ...
Opotřebené ložisko
spojky poznáš tak, že při neutrálu chrčí - je slyšet drobný hukot, chrastot, který po sešlápnutí
spojky zmizí. Ovšem to může být i ložisko mrkve či něco dalšího v převodovce. Jak to od sebe rozeznat je jednoduché. Chrastot spojkového ložiska zmizí už při drobném sešlápnutí
spojky a zmizí jakoby hned. Zatímco hluk samotné převodovky zmizí až s pedálem těsně před podlahou a navíc jakoby pozvolna do stracena. Neříkám, že to platí vždy, ale podle mých poznatků tak z 90ti %
Opěrák sedadla ... ovládání drobného sklonu sedadla je děláno závitovou tyčí. Pokud si dobře pamatuju, závitová tyč je v jednom místě zúžena a je na ní nasazena závlačka - aby ji někdo omylem nevyšrouboval. Jenže stává se, že v tomto místě závitovka praskne, načež když si s tím pak někdo hraje, závitovku vyšroubuje a opěrák pak po opření padá takžka dolů - protikus závitovky se tam o něco zasekne a opěrák níže nejde. Pokud mám pravdu, ruplou závitovku neřeš, našroubuj ji zpátky a holt mysli na to, že se s ní nekroutí a sedadlo se ovlává pouze skokovitě
. Kovový úlomek by byl kulatý. Další možností je, že rupnulo zajištění závitovky a kovový úlomek by byl půlkulatá pásovinka (to je termín
)