Stránka 14 z 14

Re: Honzovo 2104ky

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2022 06:06
od Jan Vaníček
Krásná práce, za těchto podmínek opravdu smekám pomyslný klobouk!

Re: Honzovo 2104ky

PříspěvekNapsal: úte čer 14, 2022 22:41
od Panthymaeus (Honza)
Jan Vaníček píše:Krásná práce, za těchto podmínek opravdu smekám pomyslný klobouk!

Podmínky jsou strašné, ale nejspíš bude hůř. Z ulice mě chtějí vyhnat a ohání se tím, že auto má STK propadlou před více jak půl rokem. (Jedno má 2 roky od propadnutí a druhý asi 15 let) Snad aspoň jedna před domem zůstane na takové to hraní o nečekaně volném odpoledni.

S tím se pojí fakt, že by se mi fakt hodně hodilo, aby mělo auto cca na konci měsíce STK. Tudíž každý volný okamžik věnuji zelenému.
Poslední fotka je po navaření podlahy, následovala oprava vnitřního i vnějšího rohu podběhu (směrem k sedačce), spodní části blatníku a pracuje se na prahu. A ano, bylo by lepší práh a výztuhu vyměnit v kuse, nemám na to ale prostor (za odpoledne nestihnu odpreparovat jak výztuhu tak blatník, natož obojí navařit zpět). Takže je to trochu po menších částech a beru to trochu víc i jako trénink svařování.

Krom opravy karoserie, se mi povedlo vyřešit problém spínače zpáteček - stačilo naštěstí vyčistit celý spínač a jeho konektory.

Na druhém zeleném (pojízdný s STK) se ale mezitím objevil takový malý nešvar - vůbec neukazuje rychlost, ale kilometry počítá. Netušíte někdo, co by tomu mohlo být? Myslel jsem, že je to hnané stejným náhonem. Jedná se o palubku 2107/21044 a motor 1,7 SPI. No a krom tohoto problému ještě mizerně dobíjí - okolo 13V.

WP_20220528_12_35_57_Pro.jpg
odřezána první část

WP_20220528_16_15_52_Pro.jpg
roh vnitřního podběhu

WP_20220531_15_03_51_Pro.jpg
roh vnějšího podběhu a kus výztuhy. Tento kus musel být zdravý kvůli navaření napojení prahu k podlaze.

WP_20220614_10_47_27_Pro.jpg
Konec prahu. Primárně aby se mohl zavřít blatník.

WP_20220614_14_28_41_Pro.jpg
Roh blatníku hotov. Teď bude na řadě zbytek prahu a výztuhy.

WP_20220614_16_51_37_Pro.jpg
Ještě jedna fotka, kde už je vidět opravená část výztuhy.

Re: Honzovo 2104ky

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2022 05:21
od Luděk Musil
Panthymaeus (Honza) píše:... vůbec neukazuje rychlost, ale kilometry počítá ...
To bude nějaká závada v přenosu uvnitř rychloměru. Ano, je to hnané jedním lankem. Přenos na počítadlo kilometrů je mechanický (ozubená kola), přenos na rychloměr je magnetický. Mohlo by to být nějaký zaseklý nebo zoxidovaný, ale to je čista spekulace, sám jsem s takovou závadou nesetkal. L.

Re: Honzovo 2104ky

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2022 07:20
od Panthymaeus (Honza)
Luděk Musil píše:To bude nějaká závada v přenosu uvnitř rychloměru. Ano, je to hnané jedním lankem. Přenos na počítadlo kilometrů je mechanický (ozubená kola), přenos na rychloměr je magnetický. Mohlo by to být nějaký zaseklý nebo zoxidovaný, ale to je čista spekulace, sám jsem s takovou závadou nesetkal. L.

Tak to jsem zvědav co objevím. Ještě jedna informace. Vzpomínám si, že už se mi to jednou přihodilo, ale tehdy stačilo auto trochu prohnat na pražském okruhu a ono se to samo opravilo. :D Nejspíš tedy něco zaseknutého. Tentokrát tohle řešení nezabralo.

Re: Honzovo 2104ky

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2022 09:35
od Luděk Musil
Bez rozebrání přístrojového štítu to nezjistíš. Je to o několika šroubcích, pak sundáš přední kryt/plexi a můžeš (velmi zlehka) zkusit pohnout s rafičkou rychloměru. L.

Re: Honzovo 2104ky

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2022 15:25
od Panthymaeus (Honza)
Luděk Musil píše:Bez rozebrání přístrojového štítu to nezjistíš. Je to o několika šroubcích, pak sundáš přední kryt/plexi a můžeš (velmi zlehka) zkusit pohnout s rafičkou rychloměru. L.

Máš pravdu, udělám to tak a uvidím. Aspoň přitom vyměním i ty žárovky a znovu namažu bowden.

Re: Honzovo 2104ky

PříspěvekNapsal: sob čer 18, 2022 10:59
od Panthymaeus (Honza)
Tak zdá se, že na sebe jen upozorňoval. :D Teď měl trochu víc jízd a samo se to zase opravilo.

Tak trochu už začínám tušit co se tam děje a taky to, že si za to asi můžu sám. Kdysi (pár týdnu po koupi) jsem stříknul do bowdenu WDčko. Nejspíš vlezlo až do budíků a teď (po vyschnutí) to funguje jako lepidlo. Bowden mezitím zažil kůru řídkého oleje, ale budík nikdo nevyčistil....

Re: Honzovo 2104ky

PříspěvekNapsal: sob říj 22, 2022 08:50
od Panthymaeus (Honza)
Asi by bylo dobré zmínit, že jsem na autech od června neudělal téměř nic. Už mě s nimi vyhodili z Prahy (kvůli absenci STK) na chatu a tam jsem se kvůli okolnostem v rodině dostal asi 2x. No ale to snad bude zase příští rok lepší.

Ale kladnou zprávou je, že 21044ky s kterou tohle téma začalo splnila asi před týdnem STK a emise a může tedy další dva roky brázdit nejen pražské ulice. Jako každoročně byl menší problém na emisích. Ne kvůli hodnotám ty byly skvělé. Ale kvůli volnoběžným otáčkám. Ne a ne je dostat pod 900. Auto se neustále pohybovalo okolo 940 - 960 a to se jim nezdálo. Tak motor zatížil přes rychlost/spojku a prošlo vše.

Je u motorů 21073i nějaká cesta, jak nastavit volnoběžné otáčky? A nebo je třeba diagnostika a změna hodnot v řídící jednotce?

edit: A ještě takový detail -> od minulé STK auto najelo asi 1600km. Takže spotřebu na krátkých trasách po Praze, která je cca 9-10l fakt nemá smysl řešit. :mrgreen: