Re: Honzovo 2104ky
Napsal: pát led 08, 2021 12:27
Bohužel nebude. Já to viděl u mé 06, když ještě jezdila v zimě, sice byla nakonzervovaná pravidelně, ale jaro bylo vždy hrůzné. Problém je zejména, že ten lak je křehký a každé ďobnutí kamínkem vytvářelo přístup k plechu a pak se jen dělaly vlásenky rzi pod lakem. Moje 06 od roku 1978 do 1994 zažila jedinou zimní jízdu v roce 1986, kdy se jelo do Prahy pro motor do Avie. Bohužel v soli. I když se auto před uložením do suché studené garáže s odvětráváním omylo, stejně do jara orezlo spodní čelo a lemy blatníků, kde již byly stopy abraze. A když jsem s tím od 1994 začal jezdit v zimě pravidelně, tak to bylo vidět, jak to jde do kytek a to tak, že jsem někde okolo 2000 musel přestříkat auto "po okna". To auto nikdy nehnilo "zevnitř", ale na povrchu. Až někde okolo 2010 se začala projevovat koroze spojů blatníků a nakonec i posledních ca 15cm prahů vzadu. To už se ale začaly klubat u růžky dveří . Když jsem ji pak tuším 2013 dělal, tak jsem sice měnil všechny plechy preventivně, jediné, co zůstalo bylo zadní čelo ( a tam se teď bohužel začíná drobná koroze ve spoji objevovat) a opravdu KO byly dveře a konce prahů včetně výztuh. Vše ostatní včetně předních blatníků, sekyrek bylo v podstatě v pořádku. Pravdou ale je, že v Praze nejsou ty podmínky tak kruté, jako u nás na horách, kdy jsem za zimu najížděl až 15tis.km. Honza