Honzovo 2104ky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Jan Vaníček »

Krásná práce, za těchto podmínek opravdu smekám pomyslný klobouk!
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Jan Vaníček píše:Krásná práce, za těchto podmínek opravdu smekám pomyslný klobouk!
Podmínky jsou strašné, ale nejspíš bude hůř. Z ulice mě chtějí vyhnat a ohání se tím, že auto má STK propadlou před více jak půl rokem. (Jedno má 2 roky od propadnutí a druhý asi 15 let) Snad aspoň jedna před domem zůstane na takové to hraní o nečekaně volném odpoledni.

S tím se pojí fakt, že by se mi fakt hodně hodilo, aby mělo auto cca na konci měsíce STK. Tudíž každý volný okamžik věnuji zelenému.
Poslední fotka je po navaření podlahy, následovala oprava vnitřního i vnějšího rohu podběhu (směrem k sedačce), spodní části blatníku a pracuje se na prahu. A ano, bylo by lepší práh a výztuhu vyměnit v kuse, nemám na to ale prostor (za odpoledne nestihnu odpreparovat jak výztuhu tak blatník, natož obojí navařit zpět). Takže je to trochu po menších částech a beru to trochu víc i jako trénink svařování.

Krom opravy karoserie, se mi povedlo vyřešit problém spínače zpáteček - stačilo naštěstí vyčistit celý spínač a jeho konektory.

Na druhém zeleném (pojízdný s STK) se ale mezitím objevil takový malý nešvar - vůbec neukazuje rychlost, ale kilometry počítá. Netušíte někdo, co by tomu mohlo být? Myslel jsem, že je to hnané stejným náhonem. Jedná se o palubku 2107/21044 a motor 1,7 SPI. No a krom tohoto problému ještě mizerně dobíjí - okolo 13V.
odřezána první část
odřezána první část
roh vnitřního podběhu
roh vnitřního podběhu
roh vnějšího podběhu a kus výztuhy. Tento kus musel být zdravý kvůli navaření napojení prahu k podlaze.
roh vnějšího podběhu a kus výztuhy. Tento kus musel být zdravý kvůli navaření napojení prahu k podlaze.
Konec prahu. Primárně aby se mohl zavřít blatník.
Konec prahu. Primárně aby se mohl zavřít blatník.
Roh blatníku hotov. Teď bude na řadě zbytek prahu a výztuhy.
Roh blatníku hotov. Teď bude na řadě zbytek prahu a výztuhy.
Ještě jedna fotka, kde už je vidět opravená část výztuhy.
Ještě jedna fotka, kde už je vidět opravená část výztuhy.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Luděk Musil »

Panthymaeus (Honza) píše:... vůbec neukazuje rychlost, ale kilometry počítá ...
To bude nějaká závada v přenosu uvnitř rychloměru. Ano, je to hnané jedním lankem. Přenos na počítadlo kilometrů je mechanický (ozubená kola), přenos na rychloměr je magnetický. Mohlo by to být nějaký zaseklý nebo zoxidovaný, ale to je čista spekulace, sám jsem s takovou závadou nesetkal. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Luděk Musil píše:To bude nějaká závada v přenosu uvnitř rychloměru. Ano, je to hnané jedním lankem. Přenos na počítadlo kilometrů je mechanický (ozubená kola), přenos na rychloměr je magnetický. Mohlo by to být nějaký zaseklý nebo zoxidovaný, ale to je čista spekulace, sám jsem s takovou závadou nesetkal. L.
Tak to jsem zvědav co objevím. Ještě jedna informace. Vzpomínám si, že už se mi to jednou přihodilo, ale tehdy stačilo auto trochu prohnat na pražském okruhu a ono se to samo opravilo. :D Nejspíš tedy něco zaseknutého. Tentokrát tohle řešení nezabralo.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Luděk Musil »

Bez rozebrání přístrojového štítu to nezjistíš. Je to o několika šroubcích, pak sundáš přední kryt/plexi a můžeš (velmi zlehka) zkusit pohnout s rafičkou rychloměru. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Luděk Musil píše:Bez rozebrání přístrojového štítu to nezjistíš. Je to o několika šroubcích, pak sundáš přední kryt/plexi a můžeš (velmi zlehka) zkusit pohnout s rafičkou rychloměru. L.
Máš pravdu, udělám to tak a uvidím. Aspoň přitom vyměním i ty žárovky a znovu namažu bowden.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Tak zdá se, že na sebe jen upozorňoval. :D Teď měl trochu víc jízd a samo se to zase opravilo.

Tak trochu už začínám tušit co se tam děje a taky to, že si za to asi můžu sám. Kdysi (pár týdnu po koupi) jsem stříknul do bowdenu WDčko. Nejspíš vlezlo až do budíků a teď (po vyschnutí) to funguje jako lepidlo. Bowden mezitím zažil kůru řídkého oleje, ale budík nikdo nevyčistil....
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo 2104ky

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Asi by bylo dobré zmínit, že jsem na autech od června neudělal téměř nic. Už mě s nimi vyhodili z Prahy (kvůli absenci STK) na chatu a tam jsem se kvůli okolnostem v rodině dostal asi 2x. No ale to snad bude zase příští rok lepší.

Ale kladnou zprávou je, že 21044ky s kterou tohle téma začalo splnila asi před týdnem STK a emise a může tedy další dva roky brázdit nejen pražské ulice. Jako každoročně byl menší problém na emisích. Ne kvůli hodnotám ty byly skvělé. Ale kvůli volnoběžným otáčkám. Ne a ne je dostat pod 900. Auto se neustále pohybovalo okolo 940 - 960 a to se jim nezdálo. Tak motor zatížil přes rychlost/spojku a prošlo vše.

Je u motorů 21073i nějaká cesta, jak nastavit volnoběžné otáčky? A nebo je třeba diagnostika a změna hodnot v řídící jednotce?

edit: A ještě takový detail -> od minulé STK auto najelo asi 1600km. Takže spotřebu na krátkých trasách po Praze, která je cca 9-10l fakt nemá smysl řešit. :mrgreen:
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“