Hotovo, ošahať ju bude možné už na Bukovej
Konečne skúsenosť s nejakou Lada 16V hlavou
Ak to mám zhodnotiť, tak to bola veľmi zaujímavá práca. Hlava ma tusim 140tis. km, presnejšie to vie povedať Ger. Na moje prekvapenie, mali ventily volu vo vodítku v priemere 0,03mm sacie a 0,04 vyfukove, na zaciatkoch a koncoch voditka viac a v strede aj 0,02mm. Takže na tieto kilometre je to oproti žigulackym hlavam slušné. Ale zas tie ventily su male a lahucke. Co ma udivilo je to, že pružiny si zachovali svoju charakteristiku a nie su vyrobene z blata ako to, čo sa vyrába teraz. Kedze auto jazdilo na LPG, na vyfukovych sedlach boli viditelne stopy zaklepania ventilov do sediel a rozne vyzrane miesta. V porovnani so zigulakom su tie sedla mäkšie, aspoň čo sa týka frézovania. Na vyfukovych sedlach som frezovanim vytvaroval dosadaciu plochu ventilu na sedlo o sirke cca 0,8-0,9mm, na sacich okolo 1mm.
Taktiež nechybal tuning. Sacie kanály vrátane sedla sa zväčšili z 26 na 27mm a v celej dlzke maju rovnaky priemer. Spoločný kanál je zväčšený z 35 na 36mm. Výfukové kanály z 21,5mm na 22mm. V oblasti medzi spoločný kanálom a voditkom bola zachovana elipsa. Spoločný výfukový kanál je zväčšený z 31,5 na 35 mm. Samozrejme, trochu zarovnane brusnym papierom, ale nie leštené. Povodne bolo v plane upravit aj ventily, ale nevyšlo času. No a ako bonus zrovnanie hlavy, to uz beriem ako samozrejmosť
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)