Střípek z historie

Moderátor: Moderátoři

Re: Střípek z historie

Příspěvekod tomass » pon dub 27, 2015 18:52

2101 jela ve své nejlepší době na trojku 120 a na čtyřku taky 140, možná nepatrně víc (oboje tachometrových). Určitě byly i lépe zajeté a seřízené kousky.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Nulašestka » ned kvě 03, 2015 18:56

Co to máte za auta? 2101 musí jet 140 bez problémů - kámoš měl dvě, obě z roku 1973 a chodily to jak nic. Teď jsem tahal 2105 celý týden po dálnici a po repasi zapalování s nastavením na vyšší předstih pětka začíná jet tak od těch 130/140. 140km/h jsem s tím jel ve čtvrtek 40 kilometrů v kuse úplně na pohodu a to jen tak mimochodem na zimních 165/80 13. :smilebox: Přes 150 se to hnalo jak blázen a 170 tacho to taky udělá. Což je v reálu o nějakých 13 km/h méně, ale i to by na tu třináctku pořád šlo. 8)
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Mikeš » ned kvě 03, 2015 19:20

Koukám Vojto že už jsi ten přesdtih doladil 8)
Jinak naše bývalá 2101 uměla i s difem 4,1 tachometrových 145km/h,byla to cesta na dovolenou-takže bagáž,děti,stan,člun(skládací)....
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Voda » ned kvě 03, 2015 19:57

Nulašestka píše: pětka začíná jet tak od těch 130/140.


Jo mě čtverka na čtverku taky jela až od 11-120.Jenže oba 1300 povozy si dávaj jistojistě tak 140-150,víc obvykle ne.

120 na trojku byl můj rekord.Ale mám štěstí,motor 2108 táhne v celeém rozsahu otáčkoměru,kdyby tam nějaký byl.Takže jsem šťastný :lol:
Voda
 
Příspěvky: 603
Registrován: úte lis 25, 2014 12:20
Bydliště: Brno

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Crocodile » pát zář 04, 2015 21:49

Pokuď spočítáte roky výroby jednotlivých modelů VAZ 2101, 21011, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106 a 2107, sečtete je dohromady, tak vyjde 178 let ve výrobě :D
Přílohy
11188209_428076377317410_3900311336774740317_n.jpg
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Crocodile » sob bře 05, 2016 23:27

Narazil jsem na nějaké ty statistiky ohledně populárnosti na trhu ojetých aut a jejich prodejnosti.

Tabulka za první čtvrtletí roku 2015 naznačuje, že i letos to nebude příliš odlišné co se týká modelů, takže i letos by měl být na prvním místě v prodejnosti VAZ-2107 jako nejluxusnější a nejvybavenější z vozů řady Žiguli. Těsně za nimi je dvojková Samara hatchback 2114.
Následuje Lada 2110, na 5. místě je Niva, 2106 zaujala 12. místo a co mě potěšilo, tak nejpopulárnější kombi je VAZ-2104 :) :P

Obrázek

Obrázek

Situace na Ukrajině je zásadně odlišná, údaje za léto 2015 naznačují, že lídrem tamního trhu s automobily je VAZ-2101. Tam se spokojí i se základním modelem Žiguli. Za ním následuje ZAZ-1102 Tavrija, která asi nejvíc zaujme svou cenou, než kvalitou. Stále populární jsou také vozy Moskvič a to především Moskvič 2140 s motorem 1500, který jako sedan klasické konstrukce stále nabízí své přednosti. Na 5. místě je Volha 24, která je stále populárnější než jiné Volhy, ale i než VW Passat (10. místo) i spousta jiných značek.

Obrázek

Je vidět že trh v Rusku a na Ukrajině je už dost odlišný, v Rusku o Moskviče moc lidí nestojí, na Ukrajině je na 3. místě, dostal se před většinu modelů Lada Žiguli i ostatních vozů Lada. Naopak v Rusku jede 2107, 2114 případně 2106.
Jak je vidět, v roce 2015 a 2016 jsou na Ukrajině stále nejpopulárnější karburátory, a to s karoserií sedan. :)
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Viko » ned bře 06, 2016 18:50

A nevieš vyčarovať ukrajinskú štatistiku povedzme spred troch rokov? Zaujímalo by ma, či je to prirodzená situácia, alebo ukrajinci schudobneli kvôli vojne a pod.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1149
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Crocodile » pon pro 05, 2016 19:57

Není to úplně historická záležitost, ale čerpal jsem nejen ze současných, ale i historických zdrojů....

Aneb, jak správně udržovat veterána, i novější auta...hlavně v případě, že přes zimu stojí atd.
Vše najdete v příloze.

Čerpal jsem mimo jiné i ze starých knih o údržbě a opravě automobilů ze 70. let, z vojenských zdrojů o údržbě, konzervaci a opravách vozidel, vše jsem porovnával a hledal nejlepší řešení...víc v příloze :)
Výtisk jsem již vyvěsil v autoparku...abych ho měl neustále na očích.
Přílohy
2. Umývání a garážování.doc
(58.5 KiB) 348 krát
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Roman 2105 » úte pro 13, 2016 20:00

Držet se toho návodu, tak nemám čas na nic jiného :lol: :rolleyes:
Moskvič 412 , Peugeot 308 , Peugeot 406 , Lada 2107 , Hyundai Atos , Jawa 555
Uživatelský avatar
Roman 2105
 
Příspěvky: 247
Registrován: úte lis 01, 2011 20:16
Bydliště: Děčín

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Crocodile » čtv led 05, 2017 21:17

Crash testy vozů Lada a GAZ, natočené asi před 10 rokama...takže už trochu historie

https://www.youtube.com/watch?v=TeRAQ5-XFNM
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Crocodile » stř bře 08, 2017 19:48

Kdo by chtěl vidět jak vypadá OTTS na vozy Lada 2104 a 2106, vyráběné po roce 2000 v Iževsku, tady je

http://standart.org/uploads/OTTS/pdf/19277.pdf

Odobrenie typa transportnogo sredstva je dokument, který schvaluje daný typ do provozu v Rusku, má vždy určitou platnost.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř bře 08, 2017 20:55

Zajimaci :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Crocodile » stř bře 08, 2017 22:13

Zajímavý je, že je pod tím podepsán stejný ředitel, jako u nejnovějších schválení na nový Nivy nebo UAZy, vydaných v roce 2016. Evidentně se drží ve funkci už spoustu let :D
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Re: Střípek z historie

Příspěvekod Crocodile » stř črc 12, 2017 13:02

V práci jsem našel starou nabídku na opravu vozidel výměnným způsobem, je z 90. let, kdy to bylo běžné. :D
Vybral bych si tam...Na dalším prospektu je i Felicia a Škoda 1203
Přílohy
Opravy vozidel výměnným způsobem.jpg
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Crocodile
 
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků