Nikolaj - Marťasova 2106

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod MartasBrno » pon čer 20, 2011 19:29

Vůle? Tam má být vůle? Nemá to náhodou jít bez vůle s odporem? A ten starý dif byl špatný v čem?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon čer 20, 2011 21:12

Vždycky tam bude nějaká vůle, je to starý střep, neřešit. Při povolování matice si zapamatovat moment, vyměnit gufero a zkusit trefit dotahovací moment tak jak to bylo dotažené před tím. Občas se stává, že ta matice bývá úplně volná, tak pak bych dotahoval momentem dle knihy, nebo spíše na velmi, velmi jemný cit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » pon čer 20, 2011 22:34

Tak a teď je otázka, jestli mají kluci jak trefit ten moment. Teda kromě metody od oka.

Vůle v soukolí je vždycky, ale jestli kolega nemyslel vůli osovou. To by bylo špatně.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marťas » úte čer 21, 2011 14:34

Tohle snad ani nemůže být tím guferem, olej z toho teče hrozným proudem :evil:
Ta vůle tam není stranová, ale taková, že příruba s maticí atd. jde vysouvat a zasouvat cca o 1 cm.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod MartasBrno » úte čer 21, 2011 23:10

Hochu a tos to namontoval do auta? Ven s tím. Ten tvůj zpívající byl asi o dost lepší. Doufám, že jsi ho nevyvezl na kila do sběru. Bude se ti ještě hodit.

Dej to odborníkům. Třeba ze dvou difů spáří jeden solidní. Jak vypadá soukolí na starým a na "novým"?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marťas » úte čer 21, 2011 23:18

A to měnění gufera je obtížný? Já už to za živýho boha nechci dávat ven :evil:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod MartasBrno » úte čer 21, 2011 23:22

Myslíš, že ta centimetrová osová vůle je dobrá? Někomu kvalifikovanýmu to zadej, doma to asi neuděláš. Ještě teda urči v čem přesně ta vůle je. Divím se, že jsi to nezkontroloval před montáží. Přeci si do luxusního vozu nedám kdejaký hajzl, to ať to radši vyzpěvuje.

Tady je obrázek s řezem. http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... encial.htm
pokud bude aspoň soukolí dobrý, což teda nevím, jak bude nastavený, když to nemáš jak ověřit, tak se dá říct, že pastorek žije v ložiscích. Mezi těma kuželíkovýma ložiskama je ta spešl trubka, co ji zmiňoval Saša. Pak už je jen drážkovej spoj, gufero, příruba a upevňovací matice. Teda ještě je tam plechová krutka atd., ale to je mimo. Důležitý je, aby byla příruba správně dotažená, čímž se zajistí správné předpětí v ložiscích. Papírovej předpis jak se to nastavuje je celkem věda, ale když se sleví z požadavků, asi to jde udělat i nouzově. Ale nebude z toho žádný výstavní kus, je to jak čištění zubů kartáčkem od šůviksu. :?

Každopádně výše popsaný problém se týká i té výměny gufera. Však to popsal výše Koko Loko. Zřejmě nepředpokládal žádné laboratorní metody, :D ale asi předpokládal bezchybné sestavení celku, což asi nějak není. :x
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marťas » úte čer 21, 2011 23:39

Teď nevím, jestli jsem dobře popsal tu vůli, ta vůle se projevuje tak, že s přírubou je možno posouvat dovnitř a ven. Ne že by to bylo " vykvedlaný" a hejbalo se to na všechny strany. Proto jsem sázel na dotažení něčeho...
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Cory » stř čer 22, 2011 06:03

Ked to chodi vonku a dnu, tak to asi tiez bude vyspevovat nie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod cackler » stř čer 22, 2011 21:17

Kuželíkový ložiska se nastavují na nulovou vůli, to znamená, že tam nesmí být ani předpětí ani vůle...
cackler
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno

Příspěvekod MartasBrno » stř čer 22, 2011 21:25

hmm, myslím že litratura říká něco o předpětí a o předepsaném momentu odporu a ještě omezeném utahovacím momentem matice.
Každopádně jestli to má de facto rozmontovaný, tak je to jedno. Centimetrový vůle jsou moc i na zemědělský stroj, Lada je moderní technologie, když to má být tip top, tak to ani švec, ani pošťák nespraví. Řekl bych, že ani když to nemá být tip top.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod cackler » stř čer 22, 2011 21:34

Omlouvám se, utahují se samozřejmě s předpětím...
cackler
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Marťas » sob čer 25, 2011 18:34

Jsem na sebe hrd, převodka řízení vyměněna a funkční, diferák po velkém boji vyměněn a skvěle pracující :!: :shock: 8)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod MartasBrno » ned čer 26, 2011 22:10

jak to bylo s tím diferákem?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marťas » sob črc 02, 2011 01:52

Z diferáku tekl olej, protože tam vůbec nebylo to gufero :D
Pár fotek: http://martin2101.rajce.idnes.cz/11._Ce ... erak,_myti
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků

cron