Nikolaj - Marťasova 2106

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod MartasBrno » čtv bře 31, 2011 22:44

Tak. Hurikán je vní tak nenápadnej, že mně jednou musel málem porazit dveřma abych si ho všiml a podruhý sem se po něm musel tak 3x otočit, než jsem uvěřil, že je to on. Toto nieje len tak normálne. :mrgreen:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod mayo456 » pát dub 01, 2011 09:02

asi by mal začať jazdiť do práce a na nákupy Jahodou. to by si ho hneď každý všimol a nie len z klubu :P
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvekod Marťas » pon čer 13, 2011 20:02

Zdravím, mám otázku. Měním diferenciál a nejde mi od sebe oddělit příruba difu a hřídele. Je na to potřeba nějaký spešl grif? Nebo jaký postup je nejlepší? Díky ;)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Jan Vaníček » pon čer 13, 2011 21:13

Hřídele jako kardanu, nebo poloosy? Pokud kardanu, nutno odklepnout, pokud nejte dif. z nápravy, je nutno vyndat poloosy.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Příspěvekod Teepee » úte čer 14, 2011 08:27

Jan Vaníček píše:Hřídele jako kardanu, nebo poloosy? Pokud kardanu, nutno odklepnout, pokud nejte dif. z nápravy, je nutno vyndat poloosy.
Néé, pokud nejde vyndat dif, tak musí ven poloosy, ale na vyndání difu vždy musí být venku poloosy. :lol: Ale to je jen slovíčkaření :wink:
Příruba kardanu a diferenciálu není nijak záludný spoj, vyndáš 4 šrouby, pokud možno úplně ven, ale někdy tam chtějí držet, tak je nějak rozumně vyklepnout, páčit néé, ten krycí plech na difu nic nevydrží.
Přetáhnout hardynu a gumu ložiska tak, aby se z příruby difu vytáhl i se šrouby, to už je dost na hraně, ale jestli jsi silný tělem i duší, dáš to jako nic. :wink:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Marťas » úte čer 14, 2011 13:00

Právě, že já ty šrouby už mám úplně venku, ale příruby pořád drží u sebe a nechce se jim oddělit se. :?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Teepee » úte čer 14, 2011 13:42

Marťas píše:Právě, že já ty šrouby už mám úplně venku, ale příruby pořád drží u sebe a nechce se jim oddělit se. :?
Tak s kardanem pořádně zarumpluj, nebo do něj kopni, to nejní možný. Kladivem do toho neřezat s ohledem na ložiska.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Luděk Musil » úte čer 14, 2011 13:43

Někdy jsou ty příruby do sebe zapasovaný, zatuhlý. Poklepy gumovou paličkou na ložiska kříže by tomu měly pomoct od sebe.
Taky se mi to už stalo, ale u mě stačilo zaviklat kardanem před křížkem a odlouplo se to od sebe. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Marťas » úte čer 14, 2011 13:50

Já to od sebe nakonec nějak dostanu, ale zarazilo mě, že se to neodtrhlo ani když jsem roztočil kola, vyšlápl spojku a zastavil to ručkou...
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Teepee » úte čer 14, 2011 14:02

Marťas píše:Já to od sebe nakonec nějak dostanu, ale zarazilo mě, že se to neodtrhlo ani když jsem roztočil kola, vyšlápl spojku a zastavil to ručkou...
Tak to asi docela slušně drží. Jenže když to zastavíš ručkou, působí na osazení příruby jen krutné síly a setrvačná síla kardanu. Mohl bys to udělat obráceně, zabrzdit ručku a zabrat motorem, to bys na spoj dostal větší síly, ale nechci vědět co to udělá až to vylítne :lol: (ne abys to zkoušel!)
Zkus Luďkovu a mojí metodu, roztočený kardan, který žuchne koncem na zem nebude nic moc. :roll:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Luděk Musil » úte čer 14, 2011 14:13

Teepee píše:Mohl bys to udělat obráceně, zabrzdit ručku a zabrat motorem, to bys na spoj dostal větší síly, ale nechci vědět co to udělá až to vylítne (ne abys to zkoušel!)
Co to udělá ... co to udělá?
Podíváme-li se na tento obrázek: http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... kardan.htm tak to bude jasné. Zadní část kardanu než se zastaví, tak bude do všeho ve svém akčním rádiusu mlátit, počínaje výfukovým potrubím, přes trubku a hadici spojky, lanko ruční brzdy, možná krátké kosti, vč. karoserie a země pod autem mlátit, až se to navzájem o sebe omlátí a rozbije. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Teepee » úte čer 14, 2011 14:22

Luděk Musil píše:Co to udělá ... co to udělá?
Podíváme-li se na tento obrázek: http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... kardan.htm tak to bude jasné. Zadní část kardanu než se zastaví, tak bude do všeho ve svém akčním rádiusu mlátit, počínaje výfukovým potrubím, přes trubku a hadici spojky, lanko ruční brzdy, možná krátké kosti, vč. karoserie a země pod autem mlátit, až se to navzájem o sebe omlátí a rozbije. L.

A jak jsem psal - to myslel: "a to je lepší nevědět". Takže Marťas, ne abys to zkoušel!!! Je to prostě vo hubu.
Ještě měl Luděk dodat, že tím jak se kardan dostane do mezních výkyvů a bude se chtít otočit, tak se nejpíš zničí křížky, ohnou litinové domečky ložisek a kdoví co to udělá s hardynou a převodovkou, potažmo jejím silentblokem a hlavně gumou ložiska kardanu.
A ten kardan ničím včas nezastavíš a točí se cca 4x rychleji než kola!!!

Buď moc rád, že Ti nevypadl při tom prvním pokusu se zastavením pohonu, od převodovky dozadu, ruční brzdou. :?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte čer 14, 2011 19:12

Nejdřív bych to zkusil od sebe rozseknout ostrým majzlem (aspoň si označíš původní polohu s difem co budeš vyhazovat :mrgreen: ) a když by to nešlo tak bych s tím autem zkusil opatrně cuknout motorem i přes všeobecné obavy zde vyjádřené. Kardan má tuším osazení, takže by nemusel hned mlátit kolem sebe jak rozhořčený husitský bojovník. Nehledě k tomu, že Marťas jistě není takový blázen aby se rozjížděl jak závodník. Případně tam nechat hodně povolené šrouby, ale pak je tu nebezpečí jejich poškození.

Nebo auto velice lehounce rozjet na rychlost šnečka a zabrzdit jej stojícím motorem, kardan bude statický a byl by v tom čert aby se to neprotočilo.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marťas » pon čer 20, 2011 13:46

Mám záludnou otázku, opět z prostředí diferenciálu:
Vše jsem složil a namontoval, ovšem z diffu teče olej. Vytéká z míst, kde se připojuje kardanová hřídel. před připojením kardanky tam byla znatelná vůle. Pomůže přitažení té velké matice? Díky
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Saša » pon čer 20, 2011 15:31

Marťas píše:Vytéká z míst, kde se připojuje kardanová hřídel. před připojením kardanky tam byla znatelná vůle. Pomůže přitažení té velké matice? Díky

Olej teče vadným guferem . Matici NEPŘITAHUJ ! je pod ní "mačkací" trubička která udává předpětí ložiska .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků