Petu76, V zásadě jsou dvě možnosti:
1) Použít postup zmíněný Jelenem, tj. sehnat papíry na 2101 a přepsat to na ně. Ideální by bylo mít k tomu i štítek. Díra v korýtku se zavaří a VINko se pak vyrazí znovu do motorové stěny. S číslem motoru si nemusíš lámat hlavu, neboť za poplatek 50,- Kč lze vymazat číslo motoru z TP. Potom můžeš mít v autě jakýkoliv motor daného typu (v Tvém případě 2101).
1a) Jestliže seženeš papíry na 2101 v polopřevodu, tak tě to vyjde na 800,- přepis, 200,- evidenčka, 50,- výmaz č. motoru.
1b) Jestliže budeš mít papíry na 2101 BEZ polopřevodu, dá se ekovýpalnému 10 tKč vyhnout následovně: Přemontuješ štítek a vyrazíš VINko viz výše. Po opravě absolvuješ veteránskou testaci (viz níže), na jejímž základě Ti bude odpuštěno ekovýpalné při následujícím přepisu.
2) Oprav v klidu postupně všechny nedostatky. Vstup do veteránklubu a nechej na autě udělat atest historického vozidla (HV). Po získání testace Ti auto zapíšou do registru HV a přidělí TP HV spolu se zvláštní (trvale manipulační) RZ pro HV (zelená tabulka s Véčkem).
Pokud by ses rozhodl použít variantu 1b nebo 2, můžu Ti v lecčems pomoct. Přeci jen se s pár správnými lidmi znám. Každopádně ale zdůrazňuji, že použití institutu HV nese sebou několik omezení. Automobil se NESMÍ používat pro každodenní ježdění (aby nedocházelo k nadměrnému opotřebování a zhoršování stavu). Musí být soustavně pečlivě udržován, což se každoročně ověřuje při opakování atestu HV v daném veteránklubu (náklady cca do 200 Kč). Je to na první pohled náročné, ale věř, že se to vyplatí. Pokud dosáhneš na atest HV, budeš moct platit ručení ve výši jen 1/12 obvyklé sazby, získáš papírově podložený historicky cenný stroj, atp.
Dá se uskutečnit všelicos. Důležité jenom je, co člověk chce a co je ochotný pro chtěnou věc udělat.