Stránka 28 z 29

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: čtv úno 21, 2019 22:08
od dmatej
Som dneska prošel opáčkem TK, takže zase za 23 měsíců. Zase se nelíbily zadní brzdy, ručka superručka, ale normálně kopou. Bubny jsou nový (AvtoVAZ!), pakny nový ze syslátů, poloosy nový asi 4 roky (AvtoVAZ!), při brždění z 90 klidně můžu pustit volant a nevyletím do pangejtu a nic nekope. Jen když se šourám na semaforech, někdy je něco cítit.

A taky mi přijde, že někdy hučí zadek, tak mě napadlo ... i když se vyřadí kvalt, dif a kardan se točí ... nemůže to dělat ložisko na kardanu?

Na TK přece vůbec nepoznají, co brzdí, poznají jen, že brzdný účinek "skáče". Co to dělá z toho vyčíst nejde. A navíc logicky když v 90 dupnu na brzdy, účinek brzd je řádově vyšší než vliv čehokoliv v pohonu, takže to skákání "zastíní". Na brzdě technik nijak zvlášť brzdit nezkoušel, jen to tak šolíchal a soustředil se na to kolísání. Nejspíš zlozvyk z předokolek ... kde fakt nic krom bubnu a ložiska není.

Uvažuju správně?

Jinak veselá příhoda z cest - v Touškově mě v obci předjel Ford Ka s nějakým cucákem, jel asi 80 a já mu tam vjel sice s rezervou, ale musel zpomalit na mých 50, tož což, předjel a nikoho nezabil (úzký, děcka). Jel jsem dál, v Kozolupech projel kolem radaru 77, já 49, na stopce nezastavil, já jo, pak jel asi 60-70, já začal tak nějak ze zvědavosti zrychlovat, takže ostrá pravá za křižovatkou 40, pak 50 ... za koncem obce před tunelem 80, on už v tunelu. Před tunelem zpomaluju, koukám na zrkadlo, dvojka, plnej, a jedem :D
Ten exot měl jednak světla seřízený tak, že nic neviděl, takže jezdil dost nepředvídatelně, chvíli dupal na plyn a co chvíli brzdil, jezdil prostředkem a když něco jelo proti němu, začínal jsem trnout, a to jsem byl snad 300m za ním. Jednou na něj někdo bliknul. Každopádně před Myslinkou jsem ho dojel, přes Myslinku mi ujel (viděl :D), na kopci nad Myslinkou jsem ho zase dojel ... dolů jel 130 a já taky, chválím, že včas začal blikat i zpomalovat, tak jsem si nechal odstup ... na Nýřany je blbá odbočka ve svahu, štěrk, díry ... procoural křižovatku a dupl na to, ale já zpomalil jen na 40, 3-2 ... a Kumha nepustily, čekal jsem, že to aspoň klouzne, ale nic, akorát jsem ho hned za odbočkou málem přejel :D
V Nýřanech brzdil před obcí na "vlně" až na 30, na přejezdu krokem, ale na stopce nezastavil. Přes Nýřany jel už 50, kupodivu, asi ho tu už někdy zastavili :D ... zpětně mě napadá, že jsem měl jet za ním na ONO a seřídit mu aspoň ty světla, aby věděl, kde má silnici ...

Jinak ráno mě v Nýřanech bral novej placatej mergl proti kamionu objíždějícímu stojící auto, i dál jel jako prase, v Tlučné předjížděl na plné ... asi 8 aut až do Plzně, 90 v obcích ... no a u Plazy si stoupnul do zablokovanýho pruhu a já projel kolem něj 50 pruhem volným. Celou cestu jsem se šoural, předjel jsem jediný auto, který jezdilo i mimo obec 40-60. Na úseku Nýřany-Tlučná-Vejprnice-Plzeň se spěchat nedá :-) ... trasa přes Myslinku je jiná ... přes Stod se jede sice rychle, ale dohnat se taky většinou nedá nic: kamiony.

Mávají mi opilci, mávají mi děti, hele, žigulík v Plzni je teď prostě legenda :D

P.S.: Spotřeba 9,97, většinou jezdím pomalu, ale ... posraný zkurvený nový víčko nádrže netěsní, takže čert ví, jestli litr z těch 30 neskončil na zemi ... nevim. I tak by to bylo jen 0,33 litru. Asi začneme experimentovat s tryskami ... předstih jsem dneska stáhnul na nějakých 9, asi půjdu ještě níž, jak s tím jezdím víc, začínám tušit, že lampa je jedna věc, ale se správným předstihem motor "nehupká". Jede to ale dobře bez ohledu na předstih, byť 160 jako předchozí motor to auto nedá ani omylem (to ani zkoušet nechci, tenhle motor si musím hýčkat, než dodělám barák a někoho schopného nechám "obnovit" ten předchozí ...

Každopádně Laďka tu ještě chvíli pobude, veteránistům a přátelům trojúhelníčků navzdory :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát úno 22, 2019 07:27
od JmJ
Spravne, vaz musi jezdit! :-) Neni nad ten pocit, kdyz v kopci beres s 1.3 zigulem posledni generaci superbu, protoze jeho majitel je proste horsi ridic nez ty ;-)

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát úno 22, 2019 08:37
od dmatej
JmJ píše:Spravne, vaz musi jezdit! :-) Neni nad ten pocit, kdyz v kopci beres s 1.3 zigulem posledni generaci superbu, protoze jeho majitel je proste horsi ridic nez ty ;-)


Mně hlavně fascinuje, že někdo je ochotný riskovat nehody i pokuty, protože hrozně spěchá, a pak dobrovolně zakepmuje v nejpomalejším pruhu a kolem ho volně míjí všichni, které zbytečně předjel.

A to káčko ... to není auto lepší než žigul :D
A superB ... je velkej, s tím se po okrskách jezdí blbě, zato na dálnici ... hele, já v SuperB nikdy nejel, ale Octavia III 1.2 byla dost slušná ... přinejmenším do 40 000 km nájezdu ... ale na okrsky byla protivně velká. To jsou dálniční stroje :-)

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát úno 22, 2019 09:10
od kartar
Troufám si tvrdit, že při vyřazeném kvaltu se vstupní hřídel diferenciálu ani kardan netočí. Takže mi ložisko na kardanu přijde jako blbost. Pokud to hučí jen občas a malinko, tak bych to neřešil. Výměnou dílů si můžeš taky pěkně naběhnout a pak už jen stále měníš. Pamatuju si jak jsem v mladých letech jezdil žigulem s hučícím diferenciálem a to byl teprve rachot. Automechanik to předával se slovy, diff začal trošku hučet. Od té doby na jednu frekvenci téměř neslyším :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát úno 22, 2019 10:22
od valda1971
kartar píše:Troufám si tvrdit, že při vyřazeném kvaltu se vstupní hřídel diferenciálu ani kardan netočí.

Točí.

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát úno 22, 2019 11:04
od kartar
valda1971 píše:
kartar píše:Troufám si tvrdit, že při vyřazeném kvaltu se vstupní hřídel diferenciálu ani kardan netočí.

Točí.


Samozřejmě, co jsem napsal je blbost. Nechal jsem se zmást postupem k určení hlučnosti stálého převodu. Tímto děkuji za opravu.

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát úno 22, 2019 11:37
od dmatej
Už jsem myslel, že budu muset jít zvednout auto a natočit video ;-)
(a v duchu přemýšlel, jak by to bylo vůbec možné ... :-D )

Každopádně idea je, že tu něco zavazí a nejsou to brzdy, a jelikož je to malinko, při jízdě to co do brzd nevadí, což neznamená, že to nemá vliv třeba na spotřebu a opotřebení dalších dílů.

Výměnou dílů si můžeš taky pěkně naběhnout a pak už jen stále měníš.


Tohle se říkává, ale je to blbost. Ta blbost tkví v tom, že bez výměny by to stejně odešlo a vzalo by to s sebou i něco dalšího, rozbité věci jsou jako nákaza - přidřené ložisko způsobí namáhání jiných dílů, házející kolo zničí ložiska i čepy, čepy a vůle v řízení ničí gumy i převodku řízení, dle hesla "milionkrát nic umořilo osla", vymletá vačka způsobí zasírání ventilů i svíček, o těsněních škoda mluvit, ... samozřejmě u starých aut pořád něco odchází, u nových vlastně po záruce taky, jsou to jen stroje.

Klíč je spíš v tom měnit správné věci včas, tj. pokud mi tu nějaký díl "vyhrožuje", potřebuji v první řadě zjistit, který, a co všechno už stihl natropit. Blbý je, že rozvodovku se mi zrovna rozebírat nechce, krom toho, že jsem to nikdy nedělal, na to nemám ani čas a aktuálně chuť, neb musím dělat asi milion dalších věcí ...

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát úno 22, 2019 21:20
od Jan Vaníček
Na té TK jsou schopnikontrolovat každé kolo zvlášť, teda alespoň u nás a když mám problém, tak mi ho odhalí. Měl jsem problém u F600, nakonec byl problém v náboji kola - netuším jak, vyměnil jsem 4 bubny včetně funglové funglovky a pořád špatenka. Pak jsem vzal starou kurvu náboj a dobrý. Tak jsem dal do původníno náboje nová ložiska a zase špatné. Tak jsem ho zahodil a mám klid. U Lady bych se ještě zaměřil na poloosu. Jinak těm týpkům za volantem. Běžný kolorit. Rovna dnes, jedu domů a 400m od domu se na mě řítil týpek v obrovským SUV Volvo. Brzda do nuly, opřen o klakson, hajzl se ani neomluvil. Čuměl po vránách. Uhnout ze silnice nešlo, pořád máme vysoké mantinely sněhu. Hele k těm Superbistům. Ono to jede a vodit se to dá i na členitých tratích, ale třeba já si tak nějak nemám co dokazovat. To spíš s tou Ladou, nebo Fiatem jedu jak čuně, protože potřebuji okolí ukázat, že to pořád jede ... . A přitom následky při kreši jsou fatální ... . Honza

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: sob úno 23, 2019 09:49
od Vašátor
Aby se za jízdy kardan netočil, museli by se kola točit opačným směrem a stejnou rychlostí.

Pokud na TK odhalili kopající brzdy, dle mého názoru to bude opravdu přímo u brzdy. Hledat závadu na kardanu, či ložiskách diferenciálu mi přijde jako velké sci-fi. Každopádně, pokud jsi při měření dával pozor, lecos se dá usoudit. Přístroj mají ručkový, nebo digitální? Kmitala rafička ještě před samotným bržděním? Nebo až při brždění? Při brždění jemném nebo silném? Kmitaly rafičky na obou stranách / kolech? Nebo jen na jedné straně? Znát odpovědi na tyto otázky, máš problém v podstatě vyřešený.

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: sob úno 23, 2019 10:10
od dmatej
Jak jsem psal, kmitaly ručičky při lehkém brždění obě.
Brzdy i poloosy jsou nové, při jízdě to nedělá nic.
Vyřešené tudíž nemám nic ...

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: sob úno 23, 2019 10:29
od Vašátor
Máš toho vyřešné hodně. Pokud bez brždění nekmitaly, můžeš vyloučit všechno, co se brzd netýká (ložiska, kardany, kříže, diferenciál...).
Když jsi osazoval nové brzdové pakny, srazil jsi na nich hrany? Některé pakny mívají ostré hrany a ty pak "zakopávají" o buben.

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: sob úno 23, 2019 11:15
od dmatej
Myslíš hrany na boku nebo hrany na náběhu?

Bez brzdění jim to neměří nic, takovou citlivost to nemá, navíc jak víš, mechanika se při různých typech zátěže může chovat různě, takže to prostě vyloučit nedokážu. Btw čím mažeš kříže? To jsem zanedbával dost ...

Podle přístroje to bylo ok, ale technik měl zřejmě svou vlastní představu - na ručičkách to prostě bylo vidět znatelně, ale nijak moc (o čárku, o půl čárky? Kontrolka zelená). Trošku mi to připomínalo Martinovo tvrzení, že vůle brzd se vymezují ovalitou. Nevim, asi to řešit nebudu, až budu přezouvat, vyměním v difu olej a kouknu na kardan. Beztak mi ale přijde, že ten hluk odzadu roste, nemám s tím zkušenost, ale doufám, že se mi taky nehryzne dif jako tuším Laďušovi? :D

V plánu je spíš výměna předních prasátek a kotoučů; destičky se blíží finiši, prasátek je mi ale líto, anžto se vrací vzorně, jenže mají olámané vršky (celejch 14 let na to koukám) a propojovací trubky sice neprosakujou, ale vypadají dost zle.
A výměna olejů v převodovce a difu, už to bude taky 6 let ...

Btw na Kalině pakny (TRW) občas chytají právě bokem o buben (Cifam), už jsem měnil i pružinky, ale stejně to občas udělá (delší stání, vlhko). Je to vidět, ocelovej bok pakny je vyleštěnej. Každopádně jsem zase vyčistil a rozhýbal přední prase a jezdím zase za 6 litrů + nasyslil jsem budoucí náhradu :D
Na Puntu bude třeba předek vyměnit a nejspíš budu odvrtávat šroubky u výročí 12 let koroze.

Každopádně dík za konzultaci - prostě to celý od převodovky dozadu projdu nejlíp, jak umím ;-)

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: sob úno 23, 2019 14:08
od Vašátor
Na STK kam jezdím ja, se raficky na brzdach cuknou i když nebrzdis. Poznají i jen lehounce pribrzdujici kolo. Hrany na paknach, určitě to chce udělat velký náběh na "náběhu" a lehce srazit i hrany na boku, ale to jen aby se neřeklo. Každopádně pokud to za jízdy nic nedělá, hodil bych na to bobek.

K té Kaline, nemáš to jen blbě složený? Ty silný pružiny, co drží pakny u sebe, by měli být zahaknute zezadu. Když je zahaknes zepředu, táhnou pakny bokem do bubnu. Je to všeobecná poučka, zda to tak je i u Kaliny jen hádam.

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: ned úno 24, 2019 15:59
od JmJ
dmatej píše:
JmJ píše:Spravne, vaz musi jezdit! :-) Neni nad ten pocit, kdyz v kopci beres s 1.3 zigulem posledni generaci superbu, protoze jeho majitel je proste horsi ridic nez ty ;-)


Mně hlavně fascinuje, že někdo je ochotný riskovat nehody i pokuty, protože hrozně spěchá, a pak dobrovolně zakepmuje v nejpomalejším pruhu a kolem ho volně míjí všichni, které zbytečně předjel.

A to káčko ... to není auto lepší než žigul :D
A superB ... je velkej, s tím se po okrskách jezdí blbě, zato na dálnici ... hele, já v SuperB nikdy nejel, ale Octavia III 1.2 byla dost slušná ... přinejmenším do 40 000 km nájezdu ... ale na okrsky byla protivně velká. To jsou dálniční stroje :-)


98% aut, ktere na ceste s zigulem potkam, jede urcite lip jak zigul. Problem je v tom, ze ti lidi bud nechteji, nebo neumeji jet rychle, cimz ale nemyslim, ze maji valit 150 po okresce, ale ze na rovne prehledne ceste jedou aspon tech 95 - 100 km/h. O tom, kdyz se cesta zacne trochu tocit nema smysl vubec mluvit. Ve vsedni dny je to vetsinou ok, ale o vikendu to je na silnici jako kdyz se vypusti chovanci ustavu pro dusevne chore.

Vcera sem jel z Koutu nad Desnou. 10 km pres dediny sem tlacitl nejakou fabii zjevne s rodinou z lyzi, ktera jela tak, ze rucicka tak tak olizovala 50 km/h, kdyz sme jeli kolem informacnich radaru, tak ukazovaly rychlost 42 - 44 km/h. Na konci dediny byly dve zatacky, kde hlavni cesta jasne odbocovala o 90 stupnu doprava a pak doleva a vedlejsi pokracovala rovne a v druhem pripade doprava. Dotycny se nenamahal pouzit blinkr ani v jednom pripade. Za dedinou sem ho hned predjel. Ridil to borec asi meho veku s lyzarskou kuklou na hlave...

Nedavno sem cekal 10 minut na to, nez pani vycouva 100 metru rovneho parkoviste (opravdu tam neni moc misto na otoceni, ja to couvam bezne, jde o to jet proste rovne). Nedala to, nakonec se nekam uklidila, abych ji objel. Rozumim tomu, ze to muze nekomu chvili trvat. Ale 10 minut?!

btw samozrejme ze se zigulem to prasim vic jak s jinyma autama, co si budem povidat ;-).

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: ned úno 24, 2019 18:25
od dmatej
Ty procenta nadhodnocuješ, řekl bych, ty auta všechny stárnou a kolikrát narazíš na dvoulitra, kterej je ve stavu, že je rád, že vůbec jede. Nehledě na to, kolik stále jezdí HTP, a Hyundai ix20, Fusionů, a jiných "průměrných" aut ... on si jich člověk ani nějak nevšímá, většina jezdí předpisově, občas stejně udělá hrubku, ale málokdo jezdí jako šílenec.

Každopádně o srovnávání aut mi při řízení vůbec nejde, na to jsem už starej :D , jen prostě věčně experimentuju, co to udělá, a jestli mi ujede nebo ne, samozřejmě neriskuju, honit nějakýho magora mi nestojí za to. Zbytečně nepředjíždím, resp. obvykle předíždím, když mě někdo irituje stylem jízdy (opakované bezdůvodné brzdění, nepoužívání blinkrů), nebo když mě prostě zdržuje (prostě jede pomaleji, to je normální). Někdy se snažím někomu ujet, obvykle když vím, že se blíží místo, kde to znám, a kde mě bude pravděpodobně zdržovat, anebo prostě abych zkusil, jestli to půjde. Když to nepůjde, pustím ho na nejbližším bezpečném místě - obvykle se tak spojují dvě věci - zrychlím, čili už nezdržuju, a pokud zdržuju, ne už o tolik, což tak 2/3 řidičů pochopí a předjíždění odloží, a třetina jen přidá. Pustím nakonec všechny :-)
Ten styl jízdy mě vede k bezpečnosti, protože mě baví a udržím pozornost klidně 6 hodin; byť občas mimo obec překračuji rychlost. Btw, netušíš, jak se pokutuje na D1 mezi Prahou a Humpolcem? Příp. jak dlouho trvá, než taková pokuta přijde?

Já jezdím asi se vším zhruba stejně, resp. pocitově, samozřejmě s Laďkou nejezdím 160 coby "cestovní rychlostí". Do prudkýho kopce ale plnej plyn asi s každým autem, včetně OIII, do dosažení "cestovn rychlosti" odpovídající "terénu" :D ... a z kopce brdím motorem a do obcí dojíždím na neutrál, když se nespěchá, klidně kilometr :-)

Aj, jsem nedopsal a zavřel tab s odpovědí Vašátorovi :D
- tyhle pružiny mě nenapadly, dobrej nápad, měl jsem za to, že tu funkci mají zvládat ty malé "štítové" :-)