Zarážky k prdu nejsou, to jsem nepsal, doufám, ale ten červ k prdu je - je na druhé straně karbecu, nejspíš má funkci jako zarážky, jenže nedrží a není nijak zajištěný, takže "zalejzá". Musel bych sehnat šroubek, který bude mít přesah a bude držet pevně.
Potíž zarážek u mě byla v tom, že se klapka opírala o patu zarážky v oblouku, takže jednak to dopadlo pokaždé jinak, jednak klapka zůstávala pootevřená, díky čemuž motor sice držel volnoběh, ale volnoběh se nedal nijak seřídit, protože se živil prostě přes cestu "pedálu".
Asi začnu koumat, jestli Číňani z AliExpresu krom osciloskopů a jiných udělátek nemají za pár babek i třeba nějaký analyzátor spalin ... nechce se mi zneužívat dobrotivosti technika
Jinak ten karbec jako novej byl podle mě seřízenej přesně, aj minulej motor se po osazení tehdy ještě na motor s nepřetěsněnou hlavou choval poslušně. Kdykoliv něco jakýmukoliv servisu svěřím, něco zkurví ... ať má sebelepší pověst, plzeňsko je zakletý.
(ale rozvody na Grande Puntu mě nikdo dělat nedonutí ... a žere olej).
Jo, co to zasekávání? To si tu nedovedu představit, jak by mohlo nastat ... i když ... jako myslíš, že by se klapka mohla "protočit" a pak nechtěla zpátky, protože jí pružina nestáhne zpět? Vlastně to by asi možný bylo, mhm ...
Jak se to ale dá seřídit tak, aby klapka zavírala, a přitom nenarážela na stěny? Mně přijde, že to je napřesno, a dokud klapka nemá vůli v ose, bude to vycházet přesně ... pletu se? Já si snad cvičně rozeberu ten starej, už jsou to asi 3 roky, co jsem měl potřebu lézt dovnitř
Ad karbec - tohle je "předozon" s podtlakem pro bezkontakt, funguje to dobře, jen to nemá tu "forsáž" když se dupne na plyn, ale na druhou stranu se to chová poslušněji a na zrychlení to podle mě poznat ani není, a naopak tenhle karbec a rozdělovač dokážou motor brutálně přetáčet kamsi k 9000 ot.
Tenhle motor ale zatím netýrám tolik jako ty minulé, nevím, co dokáže. Olej hodlám prvně měnit po cca 1000 km, podle toho, jak bude vypadat. Voda se neztrácí (uf, ale bál jsem se
), a jelikož nejezdím po dálnici, jsem děsně zvědavej na spotřebu
Emisí se ani tak nebojím, tohle je trapas, ale bohužel/bohudík se to chovalo tak poslušně, že to prostě nebylo poznat, motor vrčel, necukal se, otáčky byly správný. Snad to v ponděí bude ok.
Spíš se bojím toho zbytku, s korozí jsem před koncem roku zase trochu zatočil, konečně dal do interiéru koberce, takže to i celkem vypadá, ale ... ale ... pořád vím, že některý věci bych prostě měl vyměnit. Koupený jsou ramena a přední brzdy, asi bych měl vyměnit dost hnusný pružiny a vyvařit uchycení zadní nápravy k podlaze ... ale na jaře mám asi v plánu jen polovytrženej šroub uchycení tyčky regulátoru zadních brzd, i kdyby byl ok, bude to tam s výfukem natěsno (podle čeho ty výfuky vyrábí, to je záhada).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).