Stránka 23 z 29

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: úte led 09, 2018 20:10
od Marťas
Denně jezdím se svým prvním autem! :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 15:18
od Viktor.A
Marťas píše:Denně jezdím se svým prvním autem! :D


Ja tez :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 20:50
od Vašátor
Táák a teď si změříme velikost pinďourů :mrgreen:

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 22:13
od dmatej
Vašátor píše:Táák a teď si změříme velikost pinďourů :mrgreen:


Nekaž anketku, na nádobíčko se nikdo neptal :-D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 22:32
od Majo
Pokial viem, tak jedina anketa co tu furt svieti je, ci to mas hodit do srotu :-P

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 22:43
od dmatej
Majo píše:Pokial viem, tak jedina anketa co tu furt svieti je, ci to mas hodit do srotu :-P


Kšc! To už je rozhodnuto :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát led 12, 2018 10:30
od Viktor.A
dmatej píše:
Majo píše:Pokial viem, tak jedina anketa co tu furt svieti je, ci to mas hodit do srotu :-P


Kšc! To už je rozhodnuto :D


Predpokladam ze ked nahanas dalsi motor, tak to do hute neposles :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát led 12, 2018 11:44
od Marťas
Vašátor píše:Táák a teď si změříme velikost pinďourů :mrgreen:

To může být celovečerní zábava na zimním srazu, v tý kose to nebude jen tak :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2018 20:33
od dmatej
Tak, pinďouři, motor je venku, reznou blatníky a A-sloupky, vzadu je zase nějak měkká podlaha a sloupal jsem z ní šroubovákem tmel, tak na jaře asi bude operace, když už to mám takhle "odlehčený". Ramena jsou už taky zase holý železo, na druhou stranu trvalo jim 14 let, než shodily Čapodrakovu stříbřenku a jeho tlumiče jsou supr pořád :D ... jo, pokud budu povolovat matky pod tlumičema, skoro jistě je urvu ...

Když už bych to měl rozebraný, co obnáší výměna pružin? Vykašlal bych se na to, ale jsou docela rezatý ...

Než jsem vyhodil převodovku, už jsem zase přemýšlel o vrakovišti, ale když už jsem vyndal i motor, začíná se mi to zase líbit ... dyk vono na tom žádnej problém nakonec není, všechno se dá řešit ...

Jak sundaváte setrvák? Já dneska blok položil na beton, setrvák podložil dřevem a přes trháček párkrát mrsknul kladivem. Že bych si přeci jen pořídil rázovej povolovák na kompresor, pro ten komfort? :D

Zajímavost: nálezy v olejové vaně:
- dva vruty 5x35. Nepoškozené.
- hromádka špon (ex-kroužek?).

https://www.facebook.com/dmatej/posts/1 ... nref=story

Zajímavosti nového motoru:
- vytahaný řetěz oproti mému o jeden článek, ale s mnohem menšími bočními vůlemi (asi ale nehrajou roli).
- stržený závit v prostředním rozvodovém kole (asi přehodím z předchozího bloku). Šroub byl nový a podložka obyčejná.
- držák alternátoru má jen 2 šrouby, můj blok má 3 (asi detail).
- krásné stěny válců, můj má úplně hladké a nahoře "okopané", výbrusu mu třeba (ale o kolik?).

Plán: počkat na oteplení a pořešit korozi. Válet se po zemi, až bude teplo :D. Motor bych si ale jeden složit mohl ... když nebude co dělat na baráku. Nebo když mě začnou svrbět prsty :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: ned led 21, 2018 10:49
od Vašátor
Setrvák povolíš snadno trhákem, ale musíš povolovat přes střed, čili klíč od šroubu přes střed a ven. Ne od šroubu rovnou ven - pak se točí klika :). Chapala?
Držák alternátoru se měnil ve výrobě ze tří šroubu na dvou šroub. Dvoušroubový má označení 2105.
Na pružiny to chce stahovák, který se montuje středem místo tlumiče.

Držím palec ať jdou práce podle plánu :wink:

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: ned led 21, 2018 21:48
od dmatej
I tak se ale setrvák povoluje dost blbě, proto mě napadlo tohle.

Ten držák mě zaujal - ten motor od Tebe má jen dva šrouby, přitom má ale nižší číslo motoru než můj. How is this possible?
Držák mám koupenej novej, ale trojšroub, starej je nepoužitelnej, léta jezdím s altíkem šejdrem, protože držák je vykloktanej ouplně šíleně ... nepochopitelně ... asi by ten trojšroub neměl vadit, beztak se to opře o plochu, ne?

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: úte led 23, 2018 21:56
od Vašátor
Trojšroub nebo dvojšroub, to máš úplně jedno. Držák se přitáhne k bloku a tím to hasne.
Ten motor ode mě má nižší číslo než ten tvůj? Pokud je to opravdu originál z vozu, který jsme renovovali, tak by ten motor měl být už z 80-tých let (přesné datum výroby už nevím, VIN už mělo označení XTA.....). Datum výroby bloku je na straně výfukového potrubí.

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: úte led 23, 2018 22:19
od dmatej
Vašátor píše:Trojšroub nebo dvojšroub, to máš úplně jedno. Držák se přitáhne k bloku a tím to hasne.
Ten motor ode mě má nižší číslo než ten tvůj? Pokud je to opravdu originál z vozu, který jsme renovovali, tak by ten motor měl být už z 80-tých let (přesné datum výroby už nevím, VIN už mělo označení XTA.....). Datum výroby bloku je na straně výfukového potrubí.


Zajímavý, to datum mě taky zarazilo, tím pádem čísla motorů nejsou sekvence anebo jde o sekvence začínající nějakým typem. Ne jen 2101, ale třeba verze výkresu, nebo tak něco ...

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: stř led 24, 2018 20:50
od Vašátor
Anebo už došli kombinace, tak začali číslovat znovu od "nuly" :mrgreen:

Re: Dmatejova Laďka - krize

PříspěvekNapsal: pát úno 02, 2018 21:18
od dmatej
Tak jsem strávil asi 16 hodin takovým malým průzkumem :D