Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů : 65

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » stř dub 23, 2014 23:09

Když syslát, tak starej. Nejspíš tam ani nepatřil. Tuší někdo, jestli se simerinky rozlišují jen podle rozměrů, nebo i použití? Má význam jeho barva?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod smajchl » stř dub 23, 2014 23:21

To uplne nevim ale vim ze se delaj treba cerveny silikonovy gufera, tzn ze existujou z ruznejch materialu...
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod JmJ » čtv dub 24, 2014 08:05

Ja jsem potkal ruzny material (cerveny, cerny, sedy?) a pak nektera gufera jsou take urcena pro praci v jednom smeru rotace. predpokladal bych, ze opacny smer byl mel take rozumne tesnit, jen v tom spravnem smeru by to asi melo byt lepsi. ale to je jen muj usudek.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6486
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod sevaman » čtv dub 24, 2014 16:04

opačný směr nefunguje. Taky jsem tomu nevěřil, když drážkování je z opačné strany než tlačí olej, ale je to tak. Opačné gufero začalo chcat takřka hned. Určitě dát směr točení jaký má být.
BA3 2101- r.v. 1976
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
Uživatelský avatar
sevaman
 
Příspěvky: 81
Registrován: sob zář 14, 2013 10:19
Bydliště: Zlín

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » úte črc 22, 2014 20:43

Gufera někdy v zimě možná natrénuju na starý hlavě. Sice Laďka modře zakouří při startu jako blázen, ale pak už je to ok.

Hučí mi prdel, PZ kolo kope a dost se hřeje a nepomohla ani výměna poloosy a bubnu. Čím to může být? Napadá mě leda poškozený (přetažený?) ráfek - je pravda, že tři ze čtyř jsou křivé jako prdel. A možná v kombinaci s přestárlou brzdovkou, čili prase se pořádně nevrací. Ručka je spíš na volno a vymezovače ani nejsou opřené do paken. Pakny zatím moc sjeté nejsou, tak 50% stav.
Prase neteče, brzdovka sice za 5 let ubyla, ale pořád tam je.

Jinak bubny jsou k poloosám přirostlé tak, že jsem je neutrhl ani na kvalt, nevymlátil ani kladivem, při naříznutí okýnek pro stahovák mi jedno prdlo, takže jsem vzal flexu a nařízl buben kolem středu a pak ho sejmul kladivem. Kupodivu ložisku na staré poloose vůbec nic není. Nová poloosa je nová úplně.

Jediné, co mě napadá jsou už jen ty ráfky. Potřeboval bych někde sehnat ráfky pro 2103, stačí mi 3ks, ale rovný a pěkný. Jeden mám, nehází a je prakticky nový, našel ho myslím brácha někde u popelnic kdysi :D

V tuhle chvíli vyměním brzdovku a odvzdušním brzdy, příp. vyměním "kostku" ... a pokud se něco utrhne, vyměním dál, sysláty na to jsou., akorát brzdová prasata nemám, ale Stod je kousek ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » úte črc 22, 2014 20:57

Jinak gufero na klice těsní, ale stejně to kvílí jak střelený prase. Jo, ale to jsem psal, že to možná kvílí spíš řemenice a řemen od alternátoru, jak to bylo mastný ... a to se jen tak nesmyje ...

Každopádně jede to jako raketa, takže ty zvuky možná někomu přijdou jako nějakej zákeřnej "tuning" :D
A přesloužilý ztrvdlý Kumho zimní KW7400 s pořád ještě legálním zimním vzorkem (6mm?) na suchu sedí fest, ale na mokru je to neštěstí ... ale možná jezdim moc rychle, tuhle jsem se divil, jak to strašně plave a klouže, a já jel 90° křižovatku 40-50.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Luděk Musil » stř črc 23, 2014 05:50

dmatej píše:... PZ kolo kope a dost se hřeje ...., čili prase se pořádně nevrací. Ručka je spíš na volno a vymezovače ani nejsou opřené do paken. ...

Řekl bych, že to prase je příčina. A pravděpodobně ovalita bubnu = kopání :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10486
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » stř črc 23, 2014 21:04

To jako že mám zkoušet ještě další tři bubny? Eh ... meh ... heh, tfuj.
Ale asi jo, no. Ale prase se tváří náramně v pořádku, ale je možný, že brzdovka už je hnujová.
Začal se tu na vesnici se mnou kamarádit jeden mladej kluk, tak poškemrám, aby mi šel šlapat pedál a vyměním brzdovku - pak rozhodnu, jestli měnit i prase podle toho, jestli to pomůže. A buben zkusim jinej :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » ned dub 12, 2015 20:46

Už v roce 2009 jsem měl od Vašátora liťáky ... a stále jsem je neobul. Mimochodem, jaká nejužší letní guma se hodí na 6" disky? Tuším, že jsou to R14 ... už nevim.

Jinak jsem dneska Laďku opět znepojízdnil, jelikož zase zlobilo zapalování. Zjistil jsem, že je dost propálené kladívko, které najelo snad jen 10 tkm. Ok, dal jsem nové Beru, vypadá pěkně, seřídil jsem min. víkend předstih, nechalo se to krásně točit, chcípnul sem to a celý veselý, jak to šlo snadno, jsem šel dělat něco na zahradě.
No a ráno jsem nastartoval, ale zase vynechávaly válce ... SAKRA!

Dneska jsem opět nastartoval, opět vynechávaly. Opět jsem seřídil odtrh a předstih, nepomohlo to.
Ok. Kladíko ven, druhý měřák, proměřil jsem cívku, .... a skončil tím, že jsem uthl a rozpojil excentr na regulaci předtihu, vyndal šroubky, co drží desky u těla rozdělovače, nepodařilo se mi ale vytáhnout tu trubičku, co drží osu rozdělovače v těle, takže to nemůžu rozebrat celý.

Pointa: mezi kovovými deskami pod a nad tou "sololitovou" izolační je 0,5-2 Ohmy. Nechápu to, buď je ta izolace někde prostřelená, nebo ... prostě vodí. Snažil jsem se jí vyčistit, vyndal všechno, co šlo, ale pořád to vede.

Takže se sháním po jiném rozdělovači, tohohle mám už plné zuby. Nebo koupím nový, což znamená, že koupím i karbec s podtlakem.

Jo, jinak PZ buben brzdí a nekope, pointa: pootočil jsem excentry ;). Prdel hučí stále.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod JmJ » pon dub 13, 2015 06:07

O bezkontaktu si neuvazoval? Kdyz uz budes menit rozdelovac...
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6486
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » pon dub 13, 2015 10:47

Davide, ty moje disky jsou 14" a já na nich měl obuto 195/60 :mrgreen:

Pokud se nadměrně opalují kontakty kladívek, ve většině případů za to může vadný kondenzátor rozdělovače. Že je nový, ještě neznamená, že je zcela funkční. Kondenzátory měříme na PAL testeru a spousta nových vykazuje velmi podivné hodnoty.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9317
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Nulašestka » pon dub 13, 2015 20:24

Jinak nový rozdělovač vydržel fungovat nějakých 30 vteřin (Vašek potvrdí :) ) a i ten druhý nový, co tam je teď, tak v něj mám asi takovou důvěru, že jsem 2000 km vozil pro jistotu v kufru starý náhradní, který se v dohledné době bude stěhovat z kufru pod kapotu. 8)
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » stř dub 15, 2015 00:37

Objednán bezkontakt i karbec s podtlakem, prostě se zase rozšoupnu.
Kondík by snad i měl být ok, ale předpokládám, že mezi deskami rozdělovače by měl být nekonečný odpor, ne skoro nulový. Jinak starý rozdělovač mám Made In Hungary ;)

Co se tomu rozdělovači stalo, Nulašestko?

195/60, já vim, a na vnějšku jsou vzadu obroušený o podběh :D

Já bych tam nejradši dával něco jako 175/70 :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Luky » stř dub 15, 2015 00:41

155/80 :wink: :D
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Luky
 
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Nulašestka » stř dub 15, 2015 20:43

Co se tomu rozdělovači stalo, Nulašestko?

Vyprchala z něj elektrika.:shock: :axe:
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků