Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů : 65

Příspěvekod dvk » čtv zář 09, 2010 09:11

Ahoj, vydělat motor z auta není zas takový problém. Záleží co máš doma za možnosti, známý to v garáži řešil tak, že na otevřené vrata položil blízko pantů trubku (kládu, profil, cokoli) a na ní zavěsil kočku. Motor opásal řetězama, vyzvedl a auto potlačil zpátky do garáže. Motor si pak spustíš na kolečka nebo dvoukolák a už je tvůj ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod peet2101 » čtv zář 09, 2010 12:07

Pokud máš lidi, tak to uvaž na pořádnou trubku a ve dvou to zvednete celkem bez problemu. Já jsem vytahoval motor sám, na trámu v garáži pomocí "sofistikovaného zařízení s pákou, háčkama a řetazem :mrgreen: " (původně prý určeno na zvedání prasete na zabijačce).

Tet spíš řeším problém jak dostat motor z5 aniž bych ho omotal řetazem. Dají se někam (třeba pod deklem na hlavě) přišroubovat nějaká oka?? Viděl sem že V8 do amerik mají kolikrát uvázaný pomocí příruby na 4 šroubkách místo karbecu, ale to pro Ladu není asi zrovna to správný.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Saša » čtv zář 09, 2010 17:01

Na každém motoru Lada je z výroby oko (nad vodní pumpou u výfukových svodů) snad se napletu . Pak se to hákne za horní šroub který má držet převodovku (pouze natočen do bloku . A řetězem se to blbě váže , použíj nějaké staré klínové řemeny (ale né totálně zpuchřelé) .

Teď nevím kdo to štourá závlačku matky čepu ven - Na závlačku se vykašli vem očkový klíč a matka závlačku ustřihne jak nic . Po vytočení matky jde zbytek závlačky již lehce vyťuknout .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod dmatej » čtv zář 09, 2010 17:20

Já se hlavně bojím, aby se mi nezačala točit hlavice čepu dole, už se mi to jednou stalo a pak to povolí jedině flexa. Aneb co se stane, když se čep pořádně nedotáhne ...

Ale dobrá, zkusím to. Gola a metrová trubka je mocná :twisted:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod ger007 » čtv zář 09, 2010 20:22

Teepee píše:Já to čtu.
A držím palce ať s motorem vymanipuluješ, mám doma vyndaný komplet motor z Modrého a ve dvou jsme ho nesli na tyči (a řetězu) a bylo ho fakt dost. (je na něm altík, startér - nějak tam visí, jen karbec jsem kvůli někdekřápnutí sundal). Nicméně jsou tu fakt tací, kteří s jednou rukou v zádi tam motor šoupnou a šmytec, proč u toho kňourat. :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

Doporučuju stavební kozy, nebo rovnou kolem auta udělat HAKI kostku. Pak HupCuk, nebo nějakou vícenásobnou kladku. (to se Ti jako stavebníkovi u baráku jistě někde válí)


ehm ze si dovolim ripnut, jak na motore moze byt starter ?? ved ten je v prevodovke zapichnuty a s motorom ma akurat kontakt zo zotrvakom ?!
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Příspěvekod Teepee » pát zář 10, 2010 10:00

ger007 píše:ehm ze si dovolim ripnut, jak na motore moze byt starter ?? ved ten je v prevodovke zapichnuty a s motorom ma akurat kontakt zo zotrvakom ?!
Proto jsem napsal "nějak tam visí". Pokud mě fotopaměť neklame, tak tam drží za kabeláž a plech, v případě zájmu nafotím. :wink: Nechal sem ho tam, protože když ho dám do kůlny, budu ho pořád přendavat sem tam a až ho budu potřebovat, samozřejmě nebude tam, kde bych čekal. Klasika.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Chester » pát zář 10, 2010 10:33

peet2101 píše:í "sofistikovaného zařízení s pákou, háčkama a řetazem :mrgreen: " (původně prý určeno na zvedání prasete na zabijačce).


:D :D :D přesně tak se vyndavají motory i u nás doma
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod Sid » pát zář 10, 2010 15:11

Neviem, prečo na veci ísť zložito, keď idú urobiť jednoducho :wink:
My sme zhodili štartér, prevodovku a alternátor. Pripravili sme si na zem kus foršne, na ktorý prišiel motor položiť( kvôli tomu, aby sme nepokrivili ten plech pod zotrvačníkom.
Na predné čelo sme si tiež položili foršňu.( aby sa nepoškodilo čelo) Potom sme si dali obidvaja rukavice a pristúpili k motoru, každý z inej strany. Chytili sme motor a už len šup na predné čelo, prechytili a šup už bol na zemi.
Bez alternátora váži motor 110 plus-mínus 5kg- odvážené.
To dvaja musíte dať bez problému.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod dmatej » pát zář 10, 2010 22:00

Hej, pekné. No, rozhodně bez altíku, oleje a vody, bez pár střepů z bloku, setrváku a spojky a hlavy neváží víc jak 80 kilo, páč pochybuju, že to bych uzvedl :)
Ale celkem to odpovídá ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Sid » sob zář 11, 2010 17:26

dmatej píše:Hej, pekné. No, rozhodně bez altíku, oleje a vody, bez pár střepů z bloku, setrváku a spojky a hlavy neváží víc jak 80 kilo, páč pochybuju, že to bych uzvedl :)
Ale celkem to odpovídá ;)


V takomto prevedení som bez problému nosil motor 1200 po garáži. Ono to len ťažko vyzerá. :wink:
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod MacGyver » sob zář 11, 2010 17:57

A pracuješ i přez týden? Že bych se přijel podívat, možná bych si se sebou vzal i modráky a lékárničku :P .
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
MacGyver
 
Příspěvky: 1540
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily

Příspěvekod dmatej » sob zář 11, 2010 18:19

Sid píše:
dmatej píše:Hej, pekné. No, rozhodně bez altíku, oleje a vody, bez pár střepů z bloku, setrváku a spojky a hlavy neváží víc jak 80 kilo, páč pochybuju, že to bych uzvedl :)
Ale celkem to odpovídá ;)


V takomto prevedení som bez problému nosil motor 1200 po garáži. Ono to len ťažko vyzerá. :wink:


Veď ja tiež, dokonce jsem to takhle vytáhl ven, viz výše :) . Odmontovával jsem kousek po kousku, dokud to nešlo :D

MacGyver píše:A pracuješ i přez týden? Že bych se přijel podívat, možná bych si se sebou vzal i modráky a lékárničku :P .

Mám dovolenou od 22.9. do 29.9., akorát
22.9. večer je cyklojízda po Plzni k nějakýmu Mez. dni čehosi :)
25.9 musím do školy (20 let FAV), z čehož vyplývá, že nemůžu do Jedovnice :(

A musim uhnat ty motory ... sakra.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Vašátor » ned zář 12, 2010 16:43

dmatej píše:Já se hlavně bojím, aby se mi nezačala točit hlavice čepu dole


Stačí vzít trubku, pajsr ... a čep vyosit. Prostě ze strany zatlačit do oka čepu tak, aby se zkřížil. Poté jde vyšroubovat :). Ale chce to dlouhou tyč a pořádně bejčit (podle zarezlosti matky)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod dmatej » ned zář 12, 2010 20:59

Vašátor píše:
dmatej píše:Já se hlavně bojím, aby se mi nezačala točit hlavice čepu dole


Stačí vzít trubku, pajsr ... a čep vyosit. Prostě ze strany zatlačit do oka čepu tak, aby se zkřížil. Poté jde vyšroubovat :). Ale chce to dlouhou tyč a pořádně bejčit (podle zarezlosti matky)


Já už znám ještě jednu fintu, která funguje, pokud čep není úplně v háji. Stejnou jsem použil při sundavání spojky a setrváku (anžto blok nekladl odpor žádný).
Prostě nasadím golu nebo trhák, vezmu kladivo, a mrsknou kladivem do trháku ve stejném směru, jako bych normálně povoloval. U čepu to stačí dělat dlaní. Spoléhá se na to, že energie se v první fázi spotřebuje na část, která je nepružná, tj. pevně dotažená. :idea: (mezi náma, sám si to hned napadnu, páč mi to zní jako ohromná blbost, ale na druhou stranu zní hezky, že :D - hlavně že to funguje ;) ).

Jinak se takhle taky dobře trhaj zarezlý osmičky šrouby a šteftíky :twisted:

Ha, ještě čtu zeditovaný příspěvek Teepeeho: No, něco podobnýho jsem tam sice sestrojenýho měl, ale nakonec to neplnilo funkci v plném rozsahu, tak jsem to dneska rozebral.
Lešení bohužel nemám, ani kladky. Ale dvě trubky jsem našel (jedna lešenářská, druhá nějaká širší) :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod EMI » pon zář 13, 2010 10:07

no davide ten motor pořád mam na půdě. tak já se k němu prokoušu a uvidim jak vypadá
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků