Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů : 65

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » stř črc 18, 2018 09:11

radek mb píše:Davide. Ty fotky jsou v postupném časovém pořadí nebo náhodně? Mě to přijde, bez urážky, trpíš nějakou formou masochismu anebo tvá láska k té zelené potvoře je nezměrná. Jak již předeslal kolega K-L, už to dávno měla požrat výheň hutí. Ale máš můj obdiv.
Mimochodem, na ten velkostatek se budu muset někdy přijet podívat.


Klidně se stav, uděláme zase nějakou Lada opejkačku :D

Jinak podotýkám, že té potvoře dosud nehnijí "věže". A na druhou stranu neřeším veterána a 100% krásu, spíš funkčnost, nestojí to zase tak moc času. Když už se něco přihodí, prostě stojí půl roku v garáži, no ... což budu muset řešit, všechny auta hnijou. A Kalina to začíná rozjíždět fest, takže mám v plánu všem autům vystříkat dutiny i podvozek.

Voskem jsem bral zatím právě jen zelenou, jenže zrovna ten tunel pod sklem jsem neošetřoval nikdy ničím a za těch půl roku to koroze prožrala durch ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Luděk Musil » stř črc 18, 2018 09:14

Já se na ty fotky radši ani nepodívám … už jen od komentářů mě berou deprééze :lol: . L
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » stř črc 18, 2018 09:35

Když to zestručním,
* se mnou najela nějakých 80 000 km
* 2018 motor znova poskládaný s novým blokem, nový výfuk
* xy elektronické zapalování
* xy předělaná elektrika kolem zadní mlhovky poté, co mi po prasknutí žádovky shořela izolace z kabelů za vypínačem světel - nějaký idiot zapojil mlhovku na obě větve (L+P)
* 2016 Wessem out, Hella in
* 2015 Vyvařené kapsy za zadními koly (řka, že kdybych věděl v 2011, jak snadno se vyndavá nádrž, udělal bych to už tehdy :D)
* 2015 komplet nové brzdy kromě předku, ty jsou koupené, ale zatím odloženo.
* 2011 zpátky do provozu
* 2011 dovyvařeno po profíkovi, kterému nedržely svary pohromadě.
* 2009 Exploze motoru
* 2008 Slovenský zlodějíček mi ukradl baterii a rozbil si feldu ještě tentýž den. Rozbli trojúhelníček u řidiče, takže jsem předělal okna na 2104.
* 2008 Plastové podběhy
* 2007 Přetření auta štětkou :D
* 2006 Výměna spojky
* 2005 Koupě auta z Boskovic, toho času Laďce Čapo vyhrožoval sešrotováním.

Max. dosažená rychlost dle GPS a max. dosažené otáčky (obvykle dvojka a přepočet z rychlosti) a běžná spotřeba benzínu na 100 km a spotřeba oleje na 10000 km
* s motorem 1: 157 - 6500 - 11 - 4
* s motorem 2: 165 - 8500 - 10 - 2
* s motorem 3: se uvidí, ale oproti 2 ho hodlám už asi trochu víc šetřit ... jestli to vydržím :-D

Tak z 50% je to dálnice a jezdím obvyklých 130 (někdy víc) a stále je to čtyřkvalt.

Dotaz - u hrdla chladiče je prasklinka, dřív slzel, teď už teče trošku víc, dá se to něčím zalepit nebo zapájet?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » stř črc 18, 2018 10:08

Buď zapajet mosazi, cinem ... Anebo zalepit dvouslozkovym lepidlem na kov, s přídavkem kovu - klidně někde z hobby marketu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » pát led 11, 2019 19:25

Jelikož nové těsnění pod hlavou lehce prosakuje ven a další skladem vypadá stejně pochybně jako to, které jsem použil ... kde kupujete těsnění pod hlavu a jak vypadá?

Jinak aktuální foto Laďky z 2. ledna 2019 :-)
Přílohy
IMG_20190102_230606 (1).jpg
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » ned led 13, 2019 21:27

Takže motor odemě šlape? U těsnění pod hlavou ti sákne co? Voda nebo olej? Na kolik Nm jsi dotahoval hlavové šrouby? Já ve většině případů použil stadartní těsnění pod hlavu, ale je pravdou, že to byly takřka vždy uloženky.
Pokud by jsi chtěl těsnění Victor Reinz, mají ho v Szakal Metal, bez slevy 190kč. Mají pobočku i v Praze.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » ned led 13, 2019 22:35

Dotahoval jsem podle Jurčenka, ale vím, že jsem to kolem těch 190(?) vzdal s podezřením, že se ty šrouby vytahujou a prdnou, takže mám v plánu koupit nový. Předtím jsem je přeměřoval, byly v pořádku. Možná jsem to vzdal zbytečně brzo, nevím, ale fakt je, že ty těsnění vypadají hůř než to, který jsem dával posledně. Ještě jedno mám ... eshopovej standard.
Hlavu ani blok jsem nikdy orovnávat nenechával, nechce se mi do toho.

Projdu StK, koupím nový šrouby, a zkusím je prostě vyměnit a uvidíme :-)

Motor šlape, do konce ledna mám technickou, tak snad se nic nepodělá. Ještě musím osadit obroučky kolem světel a obložení dveří (konečně dojde na matroš od Viktora :D).
Koupil jsem koberec za 300 už asi 2 roky zpátky, šedivej vošklivej, ale koberec prodyšnej, a podlahu jsem zevnitř vylaminoval, protože jakoukoliv barvu jsem obrousil botama a štěrkem a vnitřek asfaltem fakt bastlit nehodlám.

Nekoupil jsem dálniční známku, tak tenhle motor mi snad chvíli vydrží, budu se snažit nejezdit zase 160 ... ale že na dvojku nikdy nepojedu 90, to slíbit nedokážu :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » ned led 13, 2019 23:02

A co ti teda teče? Voda, olej?

Počkat, ty šrouby hlavy dotahuješ na 190Nm? To je naprostá kravina! To se pak nediv, že se ti natahujou :). Žigul se dotahuje na 112Nm, respektive já dotahuju na 120Nm. Víc rozhodně ne!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Cory » pon led 14, 2019 06:11

A navyse, srob nesmie prekrocit najvacsiu dovolenu dlzku, inak sa oprie o spodok diery. K tomu este dodam, ze sriby stareho typu su kalene a velmi sa nevytahuju, o to viac trpi zavit a pri menej kvalitnom tesneni ich treba dotiahnut po case. Sroby noveho typu na 12ku orech alebo torx su deformovatelne, dotahuju sa urcitym momentom, nasledne 2x po 90°. Su pruzne a kompenzuju sadanie tesnenia. Pred osadenim srobov treba z dier vysat vsetok olej a chladiacu kvapalinu! Inak bude utahovaci moment skresleny a k tomu treba poriadne ocistit zavity a dopriat kvapku oleja na zavit a pod hlavu srobu.
190Nm je kravsky moment, to uz spolahlivo zdeformuje hlavu, takze zrovnat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » pon led 14, 2019 09:23

Vašátor píše:A co ti teda teče? Voda, olej?

Počkat, ty šrouby hlavy dotahuješ na 190Nm? To je naprostá kravina! To se pak nediv, že se ti natahujou :). Žigul se dotahuje na 112Nm, respektive já dotahuju na 120Nm. Víc rozhodně ne!


Tys to napsal, já to zopakoval (s otazníkem, páč se mi to moc nezdálo), aby nedošlo ke zmatení, prostě jsem dotahoval podle Jurčenka, čili předpokládám správně ;)

Nepanikař, já večer fakt nechtěl jít koukat do garáže, co že tam je napsaný, a v hlavě přesný čísla nenosím ;-)

Jinak sákne voda v místě, jak je vyražený pořadí zapalování.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » čtv led 17, 2019 12:32

Zprávy ze světa: projel jsem prvních 30 km, jede to normálně, zdá se, že to vůbec nežere, páč to vůbec nemusím honit a jede to tak nějak normálně. Pravda, na semaforech jsem dal 2x plnej a jednou si i zahrabal a o kus dál na námraze podriftil :-D

Vody neubyla ani kapka, ještě mě napadlo, že to není z motoru, ale prostě rez z kondenzátu, anžto mám mokrou garáž. A ten úbytek, co jsem měl při stání, byl nakonec z málo dotaženého vypoušťáku na chladiči. Od té doby, co jsem ho dotáhl (slzel, což ale za měsíc nakapat litr může), už jsem nic nedoléval.

Pozítří mi končí platnost technické, takže nejvyšší čas se objednat. Ovšem tu půlnádrž benzínu už asi projet nestihnu.

Další úkoly, až na ně bude čas ... GO předních brzd, výměna ramen a pružin. A vzadu by se hodilo urvat ta podélná a vyvařit uchycení k podlaze, ale asi to pár let počká :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » čtv led 24, 2019 16:04

News of the world: neprošel jsem emisemi, že vraj rozebrat a vyčistit karbec. Cestou dom jsem vzpomínal ... a vybavil si ...
... jak mi na Košutce experti, školení v Togliatti, málem zničili nový karbec (s podtlakem)
... že ten šroubek na bohatost, se kterým technik točil, jsem měl někde ulomený (ano, tady), a nouzově nařízlý pilkou.
... že košutkáři mi nalisovali na zarážku klapky rozmačkanou matku
... že po 100 km s dílem košutkářů mělo auto na volnoběh 4000 ot. a občas pro změnu chcíplo.
... že jsem tu matku vyhodil
... že jsem tu zarážku, táhla a vše okolo seřídil tak, aby auto mělo na volnoběh normální otáčky a nechcípalo
... že na šroub bohatosti to nereagovalo nijak ... a ulomil jsem ho já, když jsem se ho pokoušel vzteklý dotáhnout.

A pak mi to došlo. Technik mě vyhodil s tím, že peníze mi vrátí, anžto jsme to zkusili radši napřed nanečisto, a že mám chudou směs a něco je ucpanýho.

Ucpanýho není nic, ale motor si volnoběh bral prostě skulinkou kolem klapky, kterou tam držela pečlivě seřízená zarážka, v čehož důsledku jsem měl rekordně nízké emise CO, zato brutální HC. Že vraj chudá směs a extrém.

Tož som doma vyšrouboval oba šroubky, přiohnul zarážky a maximálně povolil červa na druhé straně, kterého jsem si vybrousil samodomo kdysi poté, co mi ho košutkáři ztratili ... nebo vyhodili, páč je tam fakt k prdu.
Ulomený šroubek jsem nařízl krapet víc, aby se v něm šroubovák dobře držel.

Zarážky jsou tam podle mě jen kvůli tomu, aby klapka nemlátila o stěny karbecu (nebo ne?).
Bez zarážek jsem to normálně seřídil po sluchu, na oba šrouby to reaguje, hálelůjá, v pondělí jedu zas ... to su teda zvědavej ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » čtv led 24, 2019 16:19

Ty zarážky tam rozhodně jen tak k prdu nejsou. Pokud jde klapka nadoraz, může se v zavřené poloze zaseknout, což třeba u Ozonu a podtlakem otevírané druhé komory znamená jasnou ztrátu výkonu. Větší průser je ovšem ten, že se vydře tělo karburátoru u klapek. Klapka bude do stěny narážet tak dlouho, až tu stěnu vymačká. A pak ... pak už to neseřídí vůbec nikdo.

To jsou teď věci, viď. Vyhazov z emisí. To dřív nebejvalo :-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod dmatej » čtv led 24, 2019 17:03

Zarážky k prdu nejsou, to jsem nepsal, doufám, ale ten červ k prdu je - je na druhé straně karbecu, nejspíš má funkci jako zarážky, jenže nedrží a není nijak zajištěný, takže "zalejzá". Musel bych sehnat šroubek, který bude mít přesah a bude držet pevně.
Potíž zarážek u mě byla v tom, že se klapka opírala o patu zarážky v oblouku, takže jednak to dopadlo pokaždé jinak, jednak klapka zůstávala pootevřená, díky čemuž motor sice držel volnoběh, ale volnoběh se nedal nijak seřídit, protože se živil prostě přes cestu "pedálu".

Asi začnu koumat, jestli Číňani z AliExpresu krom osciloskopů a jiných udělátek nemají za pár babek i třeba nějaký analyzátor spalin ... nechce se mi zneužívat dobrotivosti technika :D

Jinak ten karbec jako novej byl podle mě seřízenej přesně, aj minulej motor se po osazení tehdy ještě na motor s nepřetěsněnou hlavou choval poslušně. Kdykoliv něco jakýmukoliv servisu svěřím, něco zkurví ... ať má sebelepší pověst, plzeňsko je zakletý.
(ale rozvody na Grande Puntu mě nikdo dělat nedonutí ... a žere olej).

Jo, co to zasekávání? To si tu nedovedu představit, jak by mohlo nastat ... i když ... jako myslíš, že by se klapka mohla "protočit" a pak nechtěla zpátky, protože jí pružina nestáhne zpět? Vlastně to by asi možný bylo, mhm ...
Jak se to ale dá seřídit tak, aby klapka zavírala, a přitom nenarážela na stěny? Mně přijde, že to je napřesno, a dokud klapka nemá vůli v ose, bude to vycházet přesně ... pletu se? Já si snad cvičně rozeberu ten starej, už jsou to asi 3 roky, co jsem měl potřebu lézt dovnitř :D

Ad karbec - tohle je "předozon" s podtlakem pro bezkontakt, funguje to dobře, jen to nemá tu "forsáž" když se dupne na plyn, ale na druhou stranu se to chová poslušněji a na zrychlení to podle mě poznat ani není, a naopak tenhle karbec a rozdělovač dokážou motor brutálně přetáčet kamsi k 9000 ot.
Tenhle motor ale zatím netýrám tolik jako ty minulé, nevím, co dokáže. Olej hodlám prvně měnit po cca 1000 km, podle toho, jak bude vypadat. Voda se neztrácí (uf, ale bál jsem se :D), a jelikož nejezdím po dálnici, jsem děsně zvědavej na spotřebu :-)

Emisí se ani tak nebojím, tohle je trapas, ale bohužel/bohudík se to chovalo tak poslušně, že to prostě nebylo poznat, motor vrčel, necukal se, otáčky byly správný. Snad to v ponděí bude ok.
Spíš se bojím toho zbytku, s korozí jsem před koncem roku zase trochu zatočil, konečně dal do interiéru koberce, takže to i celkem vypadá, ale ... ale ... pořád vím, že některý věci bych prostě měl vyměnit. Koupený jsou ramena a přední brzdy, asi bych měl vyměnit dost hnusný pružiny a vyvařit uchycení zadní nápravy k podlaze ... ale na jaře mám asi v plánu jen polovytrženej šroub uchycení tyčky regulátoru zadních brzd, i kdyby byl ok, bude to tam s výfukem natěsno (podle čeho ty výfuky vyrábí, to je záhada).
Naposledy upravil dmatej dne čtv led 24, 2019 17:17, celkově upraveno 1
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvekod Vašátor » čtv led 24, 2019 17:12

Ten červík (malý šroubek) slouží pro nastavení vlasové vůle na klapkách. Do něho se opírá zarážka z klapky. Pokud si teda rozumíme. A ten červík tam má být pojištěný zaklepnutím. Lepší ovšem je použít lepidlo na závity.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků