VAZ 2101

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Jelen » stř bře 25, 2009 12:48

Z prasat se to pak dá krásně oddělat, když je trubička uřízlá, tak se nasadí očko, nebo gola a je to dole hned. To samý z omezovače. Uvidí sám, když to bude zrezlý, tak to nepovolí ani od hadiček a trubička se mu překroutí, takže stejně výměna.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Teepee » stř bře 25, 2009 13:39

Jelen píše:Z prasat se to pak dá krásně oddělat, když je trubička uřízlá, tak se nasadí očko, nebo gola a je to dole hned. To samý z omezovače. Uvidí sám, když to bude zrezlý, tak to nepovolí ani od hadiček a trubička se mu překroutí, takže stejně výměna.

A když trubička není uřízlá, tak to chce cit a opatrnost. Očistit, dát WD40, nahřát, a nátrubek se závitem (holendr) povolit (jen s ním pohnout) a pak se musí holendr rozpohybovávat sem a tam tak, aby se nekroutila trubička. Po nějaké době vrklání se materiál opracuje a nakonec se nátrubek na trubičce otočí bez překrucování trubičky a vítězství je v kapse.
Jenže měli bychom u toho čtení příspěvků trochu myslet. Já se klidně vsadím, že výměnou hadiček myslel Bohy ty přední. Ty jsou totiž hodně vidět, když naprasknou, a myslím že odejdou o něco dřív než ta k zadní nápravě. Důkladnou prohlídku předních propojovacích trubiček doporučuji, na Hnědém mi praskla, navzdory tomu, že nevypadaly tolik zkorodované jako na Modrém, kde vydržely až do konce. Výměna pak je záležitost pro štípací kleště, šestihraný ořech gola, náhradní trubičku, a klíč. WD40 samozřejmostí, ohřev pro pečlivost.
Užitečný odkaz: http://www.tuning.cz/ladaauto/clanky/sm ... adicky.jpg
Dokonale funkční ruční brzda je samozřejmostí, alespoň něčím se to dá při kolapsu vedení zastavovat a případně nouzově dojet.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Bohy » úte dub 07, 2009 18:33

Děkuji všem za rady.Brzdy už fungují, nakonec to nebylo hadičkama, ale byla prorezlá ta oblouková trubička na předním kole.Dále se vyměnily brzdové destičky, zadní díl výfuku a olej+filtr.Bohužel to stále nemaže při volnoběhu.Také jsem dostal nějaké díly, bylo mi řečeno, že jsou na Žigulíka, ale ta elektrika se mi nezdá.Nic takového jsem v autě nenašel(viz. fotky).
http://rbohy.rajce.idnes.cz/VAZ_2101/
Jméno a heslo:Lada
Bohy
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte bře 17, 2009 16:49
Bydliště: u Jindřichova Hradce

Příspěvekod Jelen » úte dub 07, 2009 18:37

Ty relátka i s rozdělovačema jsou do Volhy. Kdyby ses jich toužil zbavit, tak jsem potencionální zájemce.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Bohy » úte dub 07, 2009 20:01

Rád je přenechám.Ještě bych měl dotaz do čeho jsou ty mechanický věci.Jinak vím o Žigulíkovi, kterej má najeto 9km :!: (to není překlep).
Bohy
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte bře 17, 2009 16:49
Bydliště: u Jindřichova Hradce

Příspěvekod Jelen » úte dub 07, 2009 22:09

Co je to za typ žigulíka? Taky by byl zájem, pokud by byl na prodej. Díly samozřejmě vezmu.
Ty čepy a náhon tachometru i ty ostatní věci, krom toho středovýho panelu jsou taky z volhy. Byl by zájem :) já mám čepy K.O. Vlastně mám Volhu K.O. :)
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Jakub Metelka » úte dub 07, 2009 22:21

Bohy, zigul s 9km :shock: cena predpokladam bude dosti vysoka :twisted:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Bohy » stř dub 08, 2009 09:07

Typ nevím, neviděl jsem ho.Má ho strejdy známej, starší pán, ale prodat ho bohužel nechce, možná by se nechal přemluvit.Jinak díly z Volhy přenechám, ten panel je vyhozenej z mého auta.
Bohy
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte bře 17, 2009 16:49
Bydliště: u Jindřichova Hradce

Příspěvekod Teepee » stř dub 08, 2009 09:23

No jestli má opravdu najeto 9km, tak bych chtěl vidět toho, kdo si to koupí a vezme si na svědomí další byť jen jediný ujetý metr. :wink: Když už se zachoval takový extrém, tak by to chtělo stejně extrémní přístup.
Ale jestli se s tím jezdilo na STK tak to bude mít asi více. Jestli to není 100 009 :wink:
Každopádně, jestli to 30 let jen stálo, je to opravdu asi lepší jen na vystavování (orezlý diferenciál a motor, zvodnatělá brzdová kapalina atd.)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Hurikán » stř dub 08, 2009 09:45

Taky sázím na 100.009 km Když se na to podíváme s chladnou hlavou, musíme zcela logicky dojít k tomu, že to nemůže být 9 km ani kdybysme 100x chtěli.
1) každý automobil po opuštění montážní linky projede krátké testovací kolečko po zkušebním polygonu a následně se s ním zajede na parkoviště.
2) z parkoviště se s autem přejede do prostoru nakládky (většinou na vlak)
3) po dojezdu do ČSSR se nějaká ta vzdálenost najela mezi místem vykládky a prodejnou (prodejním skladem)
4) před nákupem určitě proběhla další zkušební jízda a po nákupu musel s autem zákazník odjet domů (do místa garážování) a dá se s dosti velkým úspěchem pochybovat, že si na tento úkon volal tehdy odtahovou službu. Také dosti pravděpodobné, že auto nestojí ode dne nákupu až do dneška na jednom místě.

Když si tedy odhadem spočítáme celkovou vzdálenost ujetou při přesunech, tak to zcela určitě nebude 9 km! Už v prodejně bývá na tachometru min. 20 km. Spíš i daleko víc. Nezřídka je na tachometru klidně natočeno i přes 100 km.

Samozřejmě se můžu mýlit, ale pravděpodobnost omylu si troufám přirovnat k pravděpodobnosti výhry ve sportce. 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod mayo456 » stř dub 08, 2009 17:03

tak zas ako v ktorej predajni. my ked sme preberali auto malo natocene cca 5 km.
Inak tiez sa priklanam k nazoru ze to bude skôr 100 009 km. pretoze lada vo svojej dobe bola bezne spotrebne auto a k tomu aj relativne drahe. neorozumiem tomu ze kto by si vtedy kupil nove auto a dal za neho tolke prachy len na to aby sa nanho chodil divat. To je ako keby si dnes niekto kupil octaviu 2.0 TDI odstavil ju dogaraze a chodil sa na nu kazdy den divat a utierat z nej prach.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvekod Teepee » čtv dub 09, 2009 06:49

mayo456 píše:To je ako keby si dnes niekto kupil octaviu 2.0 TDI odstavil ju dogaraze a chodil sa na nu kazdy den divat a utierat z nej prach.

To rozhodně není stejné, tehdy se opravdu jezdilo méně než dnes. Viz například Hurikánových 17 000km, Lionolových 21 500km a já vím o exempláři 2103 s 32 000km.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod peet2101 » čtv dub 09, 2009 07:52

Taky je tu jedna možnost že to auto stálo 30let v nějakým showroomu a pak nenastartovalo tak jelo k někomu na podvalu :twisted:

Ale vážně, taky myslím že je to 100 009
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod mayo456 » čtv dub 09, 2009 09:10

Teepee píše:
mayo456 píše:To je ako keby si dnes niekto kupil octaviu 2.0 TDI odstavil ju dogaraze a chodil sa na nu kazdy den divat a utierat z nej prach.

To rozhodně není stejné, tehdy se opravdu jezdilo méně než dnes. Viz například Hurikánových 17 000km, Lionolových 21 500km a já vím o exempláři 2103 s 32 000km.

no v globale to je pravda ale ja si myslim, ze je to aj o individualnom pristupe cloveka, kto ako a kolko potrebuje s tym autom jazdit. ano boli taki, co dokopy s tymi ladami nabehali 30 000 km za 30 rokov ale aj taky co za 10 rokov nabehali 200 000 km. napr. môj otec mal VAZ 2101 od roku 1979 do roku 1996 a nabehal s nim za tych 17 rokov 145 000 km a to v 80tych rokov aj dost dlho stala lebo robil v Prahe a auto nechaval u babky. keby neboli tie prestavky asi by mala viac km. To aj dneska su take pripady ze ma 5 rocnu fabiu s 20 000 km a zas druhy ma tiez tak isto staru fabiu a nabehanych povedzme 100 000 km. vsetko je to podla mna o tom, ako a kto potrebuje jazdit.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mayo456
 
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Příspěvekod Michal Pokorný » čtv dub 09, 2009 11:09

Tak tak, jen tak pro zajímavost jsem se díval do "provozního deníku" naší bývalé rodinné 2101. Deník je veden od 1.1.1983 do 31.12.1988 a to auto za tu dobu najelo 14350 km.
A to tedy bylo auto, které sloužilo třem rodinám. A ještě k tomu v té době bylo jednou v Bulharsku a dvakrát v Polsku.
Asi jsme všude jezdili autobusem a vlakem, nebo co 8)
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků