2103 - Jahůdka - lahůdka
Moderátor: Moderátoři
Slavnosti chleba ve Slupi - opereta o pěti dějstvích
Dějství první - ocelové preludium
V chladném brzkém sobotním ránu vytahuji Jahodu z garáže. Obloha je celičká přikrytá hutnou šedočernou dekou. Neprší, ale voda je cítit ve vzduchu. Lákadlo akce je ale velké, takže nakonec vyrážím do oblasti vinohradů, sklípků a krásné krajiny. Vzhledem k brzké hodině a ne zrovna idylickému počasí je provoz minimální a cesta tak příjemě ubíhá. Asi 15 km za Pohořelicemi se na okrajích silnice začínají objevovat kaluže. S dalšími kilometry se jejich četnost a velikost zvyšuje. Po další chvíli na skle ulpívají první kapičky deště. Naštěstí jich není mnoho a než stačí pokrýt celé sklo, tak déšť ustává. Snad to opravdu vyjde. Lehce před devátou hodinou dorážím do cíle a dějiště celé akce - do obce Slup. Parkuji na místě vyhrazeném pro veterány. Zatím jsem zde sám. Dozvídám se, že chvíli před mým příjezdem ustala menší průtrž mračen.
Čerstvě upečený chléb z armádní pekárny
Dějství druhé - krize
Stánkaři vykládají zboží, v pecích již hoří ohně a připravené těsto v dížích čeká na svůj okamžik, kdy se promění v čerstvý voňavý chléb. Mezitím co si procházím stánky, přijíždějí další účastníci. Počasí se začíná lehce zhoršovat. Citelně se ochladilo a fouká nepříjemný vítr. Oblékáme bundy a jdeme na teplé občerstvení pro účastníky. Tam se domlouváme na projížďce jedním z historických autobusů, které jezdí hned na několika linkách. Vybíráme si linku do Šatova. Jdeme na zastávku busu a hle - prší. Sotva vlezeme do Ikarusu, zavládne Boží dopuštění. Voda odevšad crčí proudem. Naštěstí ale ne na nás. Déšť trvá celou cestu do Šatova. Tam jako mávnutím kouzelného proutku přestává pršet. Jdeme se podívat na opevnění a poté kotvíme v hospůdce u Fandy, kde si dáváme oběd. Zde platí nejenom že "Není problém uvařit, někdy bývá problém sníst", ale přidává se k tomu ještě "Není problém objednat, někdy bývá problém se jídla dočkat". Vrcholem všeho je, když mě donesou nejprve hlavní jídlo a teprve poté polévku. Po obědě se burácejícím Ikarusem s notně oběhaným diferenciálem vracíme do Slupi.
Ikarusbus v Šatově
Dějství třetí - incentivní intermezzo
Po krátké poradě nastupujeme do přistaveného nerenovovaného RO a vyrážíme směr Znojmo. Zde se nám nálada výrazně vylepšuje, neboť zpoza šedé deky vylézá hřející sluníčko a vše rychle osychá. Po návratu do Slupi ještě kupujeme pár drobností a postupně se rozjíždíme k domovům. Já však nejedu domů, ale mířím do kempu v Jevišovicích na jednu skvělou veteránskou komorní akcičku.
RO v původním nerenovovaném stavu při přestávce ve Znojmě
Dějství čtvrté - idyla
Je neděle ráno a zkrz okno chatičky slunce kreslí na podlaze stále se měnící obrázky. Zpívají ptáci a já vycházím na verandu. Nebe je téměř vymetené a přede mnou je krásný pohled na šťavnatě zelený pažit kempu. Snídáme, uklízíme a lehce před polednem odjíždíme. Vzhledem k opravdu krásnému počasí se mě hned domů nechce a tak se vydávám do Vranova n. Dyjí, kde jsem již drahnou dobu nebyl. V serpetinách před Vranovem zastavuji na kraji silnice s úmyslem vytvořit nějakou "propagační" fotku. Tu nakonec dělám za nechtěné součinnosti s příslušníky PČR. Trošku jsem se zapotil, ale nakonec vše dobře dopadlo. Pokračuji k přehradě, kde se mě vybavuje "celé dětství". Po návratu do Vranova si dávám oběd, prohlížím si Sobovy garáže a vyrážím definitivně směr Brno. V Lesné se na návsi dívám na "zaparkovaný" parník a pak si ještě dělám menší pauzu ve větrném mlýně.
Foto s asistencí PČR
Sobovo detašované pracoviště
Dějství páté - finále
V nastávajícím podvečeru přijíždím do Brna a parkuji v garáži. Je za mnou další vcelku podařený víkend. Ačkoliv sobota výrazně prověřila naše odhodlání a trpělivost, slunečná neděle nám vše bohatě vynahradila.
Děkuji lidem ze Skútrklubu za milou společnost a Martinovi za poskytnutí fotografií. Snad se nebude zlobit, když jsem jeho některými fotkami obohatil tento článek, resp. galerii, která se nachází zde.
Lesná
V chladném brzkém sobotním ránu vytahuji Jahodu z garáže. Obloha je celičká přikrytá hutnou šedočernou dekou. Neprší, ale voda je cítit ve vzduchu. Lákadlo akce je ale velké, takže nakonec vyrážím do oblasti vinohradů, sklípků a krásné krajiny. Vzhledem k brzké hodině a ne zrovna idylickému počasí je provoz minimální a cesta tak příjemě ubíhá. Asi 15 km za Pohořelicemi se na okrajích silnice začínají objevovat kaluže. S dalšími kilometry se jejich četnost a velikost zvyšuje. Po další chvíli na skle ulpívají první kapičky deště. Naštěstí jich není mnoho a než stačí pokrýt celé sklo, tak déšť ustává. Snad to opravdu vyjde. Lehce před devátou hodinou dorážím do cíle a dějiště celé akce - do obce Slup. Parkuji na místě vyhrazeném pro veterány. Zatím jsem zde sám. Dozvídám se, že chvíli před mým příjezdem ustala menší průtrž mračen.
Čerstvě upečený chléb z armádní pekárny
Dějství druhé - krize
Stánkaři vykládají zboží, v pecích již hoří ohně a připravené těsto v dížích čeká na svůj okamžik, kdy se promění v čerstvý voňavý chléb. Mezitím co si procházím stánky, přijíždějí další účastníci. Počasí se začíná lehce zhoršovat. Citelně se ochladilo a fouká nepříjemný vítr. Oblékáme bundy a jdeme na teplé občerstvení pro účastníky. Tam se domlouváme na projížďce jedním z historických autobusů, které jezdí hned na několika linkách. Vybíráme si linku do Šatova. Jdeme na zastávku busu a hle - prší. Sotva vlezeme do Ikarusu, zavládne Boží dopuštění. Voda odevšad crčí proudem. Naštěstí ale ne na nás. Déšť trvá celou cestu do Šatova. Tam jako mávnutím kouzelného proutku přestává pršet. Jdeme se podívat na opevnění a poté kotvíme v hospůdce u Fandy, kde si dáváme oběd. Zde platí nejenom že "Není problém uvařit, někdy bývá problém sníst", ale přidává se k tomu ještě "Není problém objednat, někdy bývá problém se jídla dočkat". Vrcholem všeho je, když mě donesou nejprve hlavní jídlo a teprve poté polévku. Po obědě se burácejícím Ikarusem s notně oběhaným diferenciálem vracíme do Slupi.
Ikarusbus v Šatově
Dějství třetí - incentivní intermezzo
Po krátké poradě nastupujeme do přistaveného nerenovovaného RO a vyrážíme směr Znojmo. Zde se nám nálada výrazně vylepšuje, neboť zpoza šedé deky vylézá hřející sluníčko a vše rychle osychá. Po návratu do Slupi ještě kupujeme pár drobností a postupně se rozjíždíme k domovům. Já však nejedu domů, ale mířím do kempu v Jevišovicích na jednu skvělou veteránskou komorní akcičku.
RO v původním nerenovovaném stavu při přestávce ve Znojmě
Dějství čtvrté - idyla
Je neděle ráno a zkrz okno chatičky slunce kreslí na podlaze stále se měnící obrázky. Zpívají ptáci a já vycházím na verandu. Nebe je téměř vymetené a přede mnou je krásný pohled na šťavnatě zelený pažit kempu. Snídáme, uklízíme a lehce před polednem odjíždíme. Vzhledem k opravdu krásnému počasí se mě hned domů nechce a tak se vydávám do Vranova n. Dyjí, kde jsem již drahnou dobu nebyl. V serpetinách před Vranovem zastavuji na kraji silnice s úmyslem vytvořit nějakou "propagační" fotku. Tu nakonec dělám za nechtěné součinnosti s příslušníky PČR. Trošku jsem se zapotil, ale nakonec vše dobře dopadlo. Pokračuji k přehradě, kde se mě vybavuje "celé dětství". Po návratu do Vranova si dávám oběd, prohlížím si Sobovy garáže a vyrážím definitivně směr Brno. V Lesné se na návsi dívám na "zaparkovaný" parník a pak si ještě dělám menší pauzu ve větrném mlýně.
Foto s asistencí PČR
Sobovo detašované pracoviště
Dějství páté - finále
V nastávajícím podvečeru přijíždím do Brna a parkuji v garáži. Je za mnou další vcelku podařený víkend. Ačkoliv sobota výrazně prověřila naše odhodlání a trpělivost, slunečná neděle nám vše bohatě vynahradila.
Děkuji lidem ze Skútrklubu za milou společnost a Martinovi za poskytnutí fotografií. Snad se nebude zlobit, když jsem jeho některými fotkami obohatil tento článek, resp. galerii, která se nachází zde.
Lesná
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Pěkný, pěkný. Kde na ty akce pořád chodíš? A nechceš se rozkecat o asistenci příslušníků? Kolik tě chtěli napařit?
A za další by mě zajímalo, kde sloužilo to eróčko, jestli je fakt nerenovovaný. Na lince rozhodně ne, to by hůř vypadalo už v pětašedesátým roce. Spíš ňáká místní organizace ROH, kde se jezdilo na rekreaci jednou akorát po úspěšným zakončení pětiletky a do objevení stálo uchovaný na slámě v části JZD, kde bylo garážovaný, a zapomnělo se na to, co se část stavby v roce 1983 zřítila a nešlo se do ní dostat, ne?
A za další by mě zajímalo, kde sloužilo to eróčko, jestli je fakt nerenovovaný. Na lince rozhodně ne, to by hůř vypadalo už v pětašedesátým roce. Spíš ňáká místní organizace ROH, kde se jezdilo na rekreaci jednou akorát po úspěšným zakončení pětiletky a do objevení stálo uchovaný na slámě v části JZD, kde bylo garážovaný, a zapomnělo se na to, co se část stavby v roce 1983 zřítila a nešlo se do ní dostat, ne?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Laďo to víš, když jseš v kontaktu s těmi správnými lidmi, tak se dozvíš všechno.
Ad akce orgánů - toho moc na rozepsání není. Prostě už jsem měl auto zaparkované těsně u svodidel v jedné ze serpentin a stál jsem opodál a hledal vhodný úhel záběru, když v tom kousek ode mně zastavilo stříbrné vozidlo s diskotékou na střeše. Než ke mě jeden z příslušníků přišel, tak jsem rychle zmáčknul spoušť a vyfotil to, co chtěl. Jakou částkou vyhrožovali si už nepamatuju. Nakonec jsem to ukecal a když příslušnící viděli, že opravdu hned odjedu, tak to nechali být s domluvou. Uff! Mohlo to být horší.
Ad RO - Vím jen to, že sloužil u DPm Jihlava. Poté byl nějakou dobu využíván asi takovým způsobem, jaký jsi nastínil a pak už nevím. Na všechno bylo poměrně málo času, takže se vykecávat moc nedalo. Slibuju, že časem zjistím podrobnosti. Teď je bus v majetku TMB a čeká na renovaci. Za dobu jeho existence na něm bylo provedeno několik různých drobných či dílčích oprav, ale nikdy nebyl celkově rekonstruovaný. Dokonce i motor je v něm původní. Ten tedy prošel před pár lety takovou pologenerálkou. Rozebrali ho, vyčistili a dali nová ložiska a těsnění. Výbrus nedělali, protože to prý nebylo třeba. Kolik km má bus a motor najeto nikdo neví a ani to nezjistí. Celkově ale eRÓčko jede dobře. Na rovinkách s ním dokonce řidič atakoval nejvyšší konstrukční rychlost.
Ad akce orgánů - toho moc na rozepsání není. Prostě už jsem měl auto zaparkované těsně u svodidel v jedné ze serpentin a stál jsem opodál a hledal vhodný úhel záběru, když v tom kousek ode mně zastavilo stříbrné vozidlo s diskotékou na střeše. Než ke mě jeden z příslušníků přišel, tak jsem rychle zmáčknul spoušť a vyfotil to, co chtěl. Jakou částkou vyhrožovali si už nepamatuju. Nakonec jsem to ukecal a když příslušnící viděli, že opravdu hned odjedu, tak to nechali být s domluvou. Uff! Mohlo to být horší.
Ad RO - Vím jen to, že sloužil u DPm Jihlava. Poté byl nějakou dobu využíván asi takovým způsobem, jaký jsi nastínil a pak už nevím. Na všechno bylo poměrně málo času, takže se vykecávat moc nedalo. Slibuju, že časem zjistím podrobnosti. Teď je bus v majetku TMB a čeká na renovaci. Za dobu jeho existence na něm bylo provedeno několik různých drobných či dílčích oprav, ale nikdy nebyl celkově rekonstruovaný. Dokonce i motor je v něm původní. Ten tedy prošel před pár lety takovou pologenerálkou. Rozebrali ho, vyčistili a dali nová ložiska a těsnění. Výbrus nedělali, protože to prý nebylo třeba. Kolik km má bus a motor najeto nikdo neví a ani to nezjistí. Celkově ale eRÓčko jede dobře. Na rovinkách s ním dokonce řidič atakoval nejvyšší konstrukční rychlost.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Chyba! Měli tě na výstrahu všem zastřelit a Jahodu zvrhnout do strže .Hurikán píše: ... tak to nechali být s domluvou.
Jinak vypadá to na moc fajn akcičku .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No tedy v tom Brně jsou lajdáci! Co ten Ikarus, to má být muzejní exponát ? S vyběhaným diferákem ?
A co je toto? http://content.foto.mail.ru/mail/albert ... /i-814.jpg jak to, že jsou na hliníkových lištách vidět šroubky- kde je ta "ozdobná" imitace dřeva ?
A kde je původní orientace za předním sklem ? http://content.foto.mail.ru/mail/albert ... /i-813.jpg
Hm...... to jsou poměry
A to vůbec nemluvím o tom, že celý zadní článek není z původního vozu 2090, ba dokonce prý ani nepochází z Brna.
A co je toto? http://content.foto.mail.ru/mail/albert ... /i-814.jpg jak to, že jsou na hliníkových lištách vidět šroubky- kde je ta "ozdobná" imitace dřeva ?
A kde je původní orientace za předním sklem ? http://content.foto.mail.ru/mail/albert ... /i-813.jpg
Hm...... to jsou poměry
A to vůbec nemluvím o tom, že celý zadní článek není z původního vozu 2090, ba dokonce prý ani nepochází z Brna.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Myslím že byli rádi, že to dostali aspoň do tohoto (pro mne fajn) stavu. Kdybys viděl v jak malé hale to stává a kolik práce tam mají... Pokud se něco nezměnilo za poslední léta, tak nebýt pár nadšenců, byly by z něho kastróly.
Odkud to víš, to jsou zajímavé informace.Michal Pokorný píše:celý zadní článek není z původního vozu 2090, ba dokonce prý ani nepochází z Brna.
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Hurikán, zastavoval ses i v auto-moto muzeu v Lesné
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Hurikán, ja tam byl onehdy a maj tam nádherného moskvice 408 4oko + samozřejmě i další exponáty
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Souhrn za proběhlý rok - 1. část
Venku je již nějaký ten pátek docela solidní kosa, auto je uklizené v garáži a tak mimo jiné nastal čas, udělat nějakou tu bilanci. Věnovat se budu zatím spíš technické stránce, kterou, ač tomu někteří nebudou třeba věřit, řeším úplně stejně, jako všichni ostatní.
• Baterie
Nejprve se vrátím kousek zpátky a to do zimy 2009/10. To mě na mé provozní nulapětce vzdala další působení již značně starobní a zasloužilá baterie Akuma. Protože bylo potřeba jezdit, "vypůjčil" jsem si baterku z Jahody. Ta ji přes zimu nepotřebovala, takže proč ne? S nástupem jara a nastávající sezónou jsem ale začal uvažovat, jak vyřešit deficit jedné baterie. Jinak než nákupem další to nešlo. Po zvážení všech pro a proti, jsem se rozhodl koupit novou baterii do Jahody. Po projítí aktuálně dostupného sortimentu a po konzultaci s mnohými lidmi, jsem nakonec zavrhnul cestu nákupu konveční baterie a kontaktoval jednoho Pana Odborníka, u kterého jsem si objednal vyrobení baterie "na míru". Za 14 dnů mě spediční služba Pórek a spol. dovezla vysněný balíček, za což ještě jednou děkuji. Baterii v pryžovém obalu s asfaltovým zalitím. Opravdu skvost. Zvenčí jde, co se vzhledu i použitých materiálů týče, o naprostý originál. Uvnitř je ale použitá nejmodernější technologie - desky Yuasa s přídavkem vápníku, sníženým samovybíjením a v kvalitním armádním protiotřesovém provedení. Celá baterie byla složená z čerstvých suchých komponentů a nalitá dva dny před expedicí. Díky ruční práci a absenci dlouhodobého povalování po všemožných skladech, by její životnost mohla být opravdu solidní. To ale ukáže až čas. V případě potřeby bude možná i její oprava, resp. výměna jednotlivého poškozeného článku.
No a tady už je její obrázek:
A již je osazená v autě:
• Defekt
Vetřelec v pneumatice:
Po vytažení se ukázalo, že jde o vrut. Za pozornost stojí hlavička kaleného vrutu, která se během cesty z Drážďan do Brna téměř odbrousila:
• Brzdy
Během zpáteční cesty z Drážďan, zejména v jejím samotném závěru, jsem začal mít pocit, že lehce váznou brzdy. Při následné údržbě jsem se na to zaměřil a zjistil jsem, že opravdu váznou zadní brzdy. Jedno kolo lehce, druhé relativně dost. Po rozhození zadních brzd jsem zjistil, že lehce přibržďující prasátko je skutečně ještě originální, ale to co přibržďovalo víc, bylo už někdy v minulosti měněné. Po jejich rozborce nastalo menší dilemma a to, jestli prasátka "jen" přeleštit a přegumičkovat, nebo raději koupit nová. Pokud nová, tak jaká??? Po delším uvažování jsem zvolil sázku na jistotu a začal vybírat. Rozhodl jsem se zvolit osvědčenou značku ATE. To byl ale počátek předem neplánované anabáze. Byť požadované prasátko ATE figurovalo v nabídce mnoha distributorů, tak v reálu nikde nebylo, neboť ATE již ukončilo výrobu tohoto typu a nikde ve skladech už nic nebylo. Nakonec jsem s velkým štěstím natrefil na firmu s přímým kontaktem do Německa, kde byly v centrálním skladu ve Frankfurtu poslední 4 kusy. Po složení zálohy mě je do druhého dne dovezli do Brna. Zbývalo dokoupit poslední drobnosti a pustit se do díla. Práce šla poměrně dobře. Jen na straně, kde bylo již jednou měněné prasátko, jsem musel neplánovaně vyměnit brzdovou trubku od kostky, protože "odborník" co prase kdysi měnil, úplně ožvýkal matici, takže při demontáži nakonec musely ke slovu přijít štípačky a hasák.
Před montáží jsem prasátka preventivně rozebral a namazal vnější plochu pístků a pod prachovky máznul konzervační pastu. Když už jsem byl v tom, tak jsem ještě prošel i přední brzdy. Ty fungovaly na jedničku, ale i tak jsem je rozebral a také namazal konzervační pastou. Nakonec jsem nalil osvědčenou kapalinu ATE - typ 200. Celá operace proběhla téměř dokonale. Téměř proto, že po pár dnech jsem zjistil, že HBV se ne zcela dobře vyrovnal se změnou typu brzdové kapaliny. Při extrémě silném tlaku na pedál (při spuštěném motoru a funkčním posilovači), totiž HBV lehounce propouští zpět a po desetinkách mm padá dolů rychlostí asi 1cm/2 min. Mno nic, alespoň mám co dělat před sezónou 2011.
A opět trošku fotodokumentace:
Potřebné ingredience:
Original teile:
Namontováno:
A již je zcela hotovo:
• Baterie
Nejprve se vrátím kousek zpátky a to do zimy 2009/10. To mě na mé provozní nulapětce vzdala další působení již značně starobní a zasloužilá baterie Akuma. Protože bylo potřeba jezdit, "vypůjčil" jsem si baterku z Jahody. Ta ji přes zimu nepotřebovala, takže proč ne? S nástupem jara a nastávající sezónou jsem ale začal uvažovat, jak vyřešit deficit jedné baterie. Jinak než nákupem další to nešlo. Po zvážení všech pro a proti, jsem se rozhodl koupit novou baterii do Jahody. Po projítí aktuálně dostupného sortimentu a po konzultaci s mnohými lidmi, jsem nakonec zavrhnul cestu nákupu konveční baterie a kontaktoval jednoho Pana Odborníka, u kterého jsem si objednal vyrobení baterie "na míru". Za 14 dnů mě spediční služba Pórek a spol. dovezla vysněný balíček, za což ještě jednou děkuji. Baterii v pryžovém obalu s asfaltovým zalitím. Opravdu skvost. Zvenčí jde, co se vzhledu i použitých materiálů týče, o naprostý originál. Uvnitř je ale použitá nejmodernější technologie - desky Yuasa s přídavkem vápníku, sníženým samovybíjením a v kvalitním armádním protiotřesovém provedení. Celá baterie byla složená z čerstvých suchých komponentů a nalitá dva dny před expedicí. Díky ruční práci a absenci dlouhodobého povalování po všemožných skladech, by její životnost mohla být opravdu solidní. To ale ukáže až čas. V případě potřeby bude možná i její oprava, resp. výměna jednotlivého poškozeného článku.
No a tady už je její obrázek:
A již je osazená v autě:
• Defekt
Nyní dodávám náležitou fotodokumentaci:4.8. jsem v reportáži o cestě do Drážďan píše:Jediným kazem ke kterému za celou cestu došlo, byl šroub zavrtaný skrz pneumatiku. Přišel jsem na něj ale až při zpáteční zastávce v HK a jelikož guma při povytažení šroubu utíkala, zatloukl jsem jej zpět kladivem a dojel tak až do Brna. Dnes byl defekt opraven, takže jako by se nic nestalo.
Vetřelec v pneumatice:
Po vytažení se ukázalo, že jde o vrut. Za pozornost stojí hlavička kaleného vrutu, která se během cesty z Drážďan do Brna téměř odbrousila:
• Brzdy
Během zpáteční cesty z Drážďan, zejména v jejím samotném závěru, jsem začal mít pocit, že lehce váznou brzdy. Při následné údržbě jsem se na to zaměřil a zjistil jsem, že opravdu váznou zadní brzdy. Jedno kolo lehce, druhé relativně dost. Po rozhození zadních brzd jsem zjistil, že lehce přibržďující prasátko je skutečně ještě originální, ale to co přibržďovalo víc, bylo už někdy v minulosti měněné. Po jejich rozborce nastalo menší dilemma a to, jestli prasátka "jen" přeleštit a přegumičkovat, nebo raději koupit nová. Pokud nová, tak jaká??? Po delším uvažování jsem zvolil sázku na jistotu a začal vybírat. Rozhodl jsem se zvolit osvědčenou značku ATE. To byl ale počátek předem neplánované anabáze. Byť požadované prasátko ATE figurovalo v nabídce mnoha distributorů, tak v reálu nikde nebylo, neboť ATE již ukončilo výrobu tohoto typu a nikde ve skladech už nic nebylo. Nakonec jsem s velkým štěstím natrefil na firmu s přímým kontaktem do Německa, kde byly v centrálním skladu ve Frankfurtu poslední 4 kusy. Po složení zálohy mě je do druhého dne dovezli do Brna. Zbývalo dokoupit poslední drobnosti a pustit se do díla. Práce šla poměrně dobře. Jen na straně, kde bylo již jednou měněné prasátko, jsem musel neplánovaně vyměnit brzdovou trubku od kostky, protože "odborník" co prase kdysi měnil, úplně ožvýkal matici, takže při demontáži nakonec musely ke slovu přijít štípačky a hasák.
Před montáží jsem prasátka preventivně rozebral a namazal vnější plochu pístků a pod prachovky máznul konzervační pastu. Když už jsem byl v tom, tak jsem ještě prošel i přední brzdy. Ty fungovaly na jedničku, ale i tak jsem je rozebral a také namazal konzervační pastou. Nakonec jsem nalil osvědčenou kapalinu ATE - typ 200. Celá operace proběhla téměř dokonale. Téměř proto, že po pár dnech jsem zjistil, že HBV se ne zcela dobře vyrovnal se změnou typu brzdové kapaliny. Při extrémě silném tlaku na pedál (při spuštěném motoru a funkčním posilovači), totiž HBV lehounce propouští zpět a po desetinkách mm padá dolů rychlostí asi 1cm/2 min. Mno nic, alespoň mám co dělat před sezónou 2011.
A opět trošku fotodokumentace:
Potřebné ingredience:
Original teile:
Namontováno:
A již je zcela hotovo:
jinak vranov nad dyji dobře znám mam tam pobliž chatu větrnik v lesne tam je restarauce u větrneho mlyno a moto muzeum jinak je tam ted stažena original lod z vranovske lodni dopravy...... Kdyby někdo potřeboval noclech a je spartansky založen na chatě svytim svičkama a petrolejem elektriku a vodu nemame..... se musi donest tak se dá domluvit
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Hurikán, mám na tebe menší dotaz a to ten kde se taková baterka dá objednat .
Mohl by si uveřejnit odkaz pokud to není tajné
Mohl by si uveřejnit odkaz pokud to není tajné
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)