Vyhřívání zadního skla - detekce závady, oprava

zde se dozvíte odpovědi na často kladené otázky ohledně technických věcí vozidel LADA

Moderátor: Moderátoři

Vyhřívání zadního skla - detekce závady, oprava

Příspěvekod Luděk Musil » čtv říj 09, 2008 14:51

Vyhřívání zadního skla automobilu je velmi dobrá a užitečná věc. Do doby, než přestane fungovat. Při neopatrné manipulaci s nákladem v kombíku nebo odkládání větších předmětů na poličku zadního okna u sedanu dojde k přerušení některého (několika) "topných" vláken a následně se neodmlží okno v celé ploše - jen v pruzích které jsou nepoškozeny.
Oprava se provádí nanesením vrstvy vodivého laku (k sehnání v elektro potřebách). Nebo to necháme profesionálům (např. Roger autosklo).
Napřed však musíme zjistit místo poškození. K tomu nám postačí číslicový V-metr (i ta parodie z Globusu za stovku). Zapneme vyhřívání a kontakty V-metru přiložíme k fastonům vyhřívání - měli bychom naměřit (řádově, dle napětí akumulátoru) 12 V. Minusový (kostrový) kontakt necháme přiložen k fastonu vyhřívání a plusovým kontaktem postupně "jedeme" po fousu vyhřívání který nefunguje. Měříme napětí 0 V. Za místem přerušení napětí skokově stoupne.
Všechna místa poškození si označíme, abychom je mohli opravit. Oprava se provede (jak jsem psal výše) vodivým lakem. Sklo odmastíme, podél proužku vyhřívání nalepíme z obou stran kousek izolační pásky a proužek přetřeme (několikrát) vodivým lakem.
Naposledy upravil Luděk Musil dne stř lis 26, 2008 10:43, celkově upraveno 1
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Zpět na FAQ - Často kladené dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků