Pružiny - predné - Lada 2101-2107, Niva výměna

zde se dozvíte odpovědi na často kladené otázky ohledně technických věcí vozidel LADA

Moderátor: Moderátoři

Pružiny - predné - Lada 2101-2107, Niva výměna

Příspěvekod Majo » pon zář 17, 2007 18:31

V nasledujúcom článku sa pokúsim čo najlepšie opísať postup na výmenu predných pružín na Lade 2101-2107. S miernymi odchýlkami sa dá použiť aj pri výmene pružín na Nive, ktorá ma navyše všadezavadzajúce predné polosy.

Na výmenu predných pružín na Lade je nevyhnutný sťahovák pružín. Dá sa použiť vnútorný i vonkajší, dokonca sa to dá robiť aj bez neho, ale to neodporúčam, je tam riziko poranenia.


Pri demontáži predných pružín postupujeme nasledovne:

Vložíme zdvihák pod spodný úchyt tlmiča a zdvihneme auto dostatočne vysoko aby sme mohli demontovať koleso. Pod nápravnicu, úplne na tú stranu, ktorú sa práve chystáme robiť si podložíme zdvihák a zdvihneme ho čo najvyššie. Odmontujeme koleso a odložíme ho bokom aby nám nezavadzalo. Následne demontujeme brzdový strmeň(dva šrouby na 17 kľúč), hadičku necháme zapojenú, len brzdový strmeň položíme(a podložíme) tak, aby nebola namáhaná. Potom odpojíme vrchný čap(stačia tie 3 osmičky šrouby) a vyklopíme „čo ostalo“ (náboj s brzdovým kotúčom) von. Teraz prichádza zložitejšia časť(najmä ak nie sme vybavený sťahovákom pružín). Pružinu treba zaistiť aby nám nevyletela. Ak máme vhodný vonkajší sťahovák urobíme to ním, ak to však robíme bez neho musíme použiť špagát vysokej pevnosti, ktorý niekoľkokrát omotáme na dvoch stranách pružiny cez ňu a zaviažeme, čím ju zaistíme proti roztiahnutiu. Povolíme vrchný úchyt tlmiča(matka v motorovom priestore) a tlmič zatlačíme smerom dole(ideálne až do úplne stlačenej polohy aby nám pri ďalšom postupe neprekážal). Keď už máme pružinu zaistenú, začneme spúšťať zdvihák podložený pod tlmičom – pomaly a opatrne. Rameno zíde dole až tak, že sa zdvihák dá vybrať(preto je potrebné mať zdvihák pod nápravnicou dostatočne vysoko). Po vybratí zdviháka vyberieme tlmič, ktorý držia dve osmičky matky. Pružina teraz vypadne takmer sama a polovica práce je za nami.


Postup montáže:

Montáž prebehne opačným spôsobom, avšak pred ňou samotnou musíme novú pružinu zatlačiť minimálne na dĺžku akú mala stlačená pružina, ktorú sme vyberali. Čím viac pružinu stlačíme, tým ľahšia bude samotná montáž. Podotýkam, že stláčanie pružiny bez sťahováka je ešte komplikovanejšie a nebezpečnejšie než jej zaistenie a vyťahovanie. Vnútorný sťahovák sa používa dosť zle, ale ide to, po stlačení pružiny ju však opäť musíme zaistiť špagátom(sťahovák by sme totž z auta nemali ako vybrať), takže opatrne! Vonkajší sťahovák(samozrejme záleží na jeho prevedení) môžeme vybrať až po založení pružiny. Stlačenú pružinu vložíme do vrchného úchytu, správne nasmerujeme aby nám pekne sadla do spodného a dvíhame spodné rameno – najprv rukou, následne zdvihákom. Zdvihák si však dávame pod spodný čap(z ktorého samozrejme odmontujeme mazničku aby sme ju nezničili) aby sme vedeli založiť tlmič. Po založení a zakrútení tlmiča už pružina nevypadne a zvyšok je hračka. Založíme vrchný čap, brzdový strmeň(pozor na prekrútenie brzdovej hadičky) a koleso a jednu stranu máme hotovú.


Poznámka: opatrne s tými špagátmi, vystrelená pružina môže narobiť veľké nepríjemnosti!
Přílohy
vymena_prednych_pruzin.pdf
na stiahnutie
(45.9 KiB) 812 krát
vymena_prednych_pruzin.doc
na stiahnutie
(68.5 KiB) 745 krát
Naposledy upravil Majo dne stř lis 24, 2010 14:18, celkově upraveno 3
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Zpět na FAQ - Často kladené dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron