Charakteristika olejového čidla MM393A

zde se dozvíte odpovědi na často kladené otázky ohledně technických věcí vozidel LADA

Moderátor: Moderátoři

Charakteristika olejového čidla MM393A

Příspěvekod cackler » čtv bře 17, 2011 22:15

Změřil jsem si zatím jen pro zajímavost charakteristiku čidla tlaku oleje, s tím že v budoucnu se možná pokusím udělat číslicovej ukazatel tlaku oleje...
Dávám sem výsledky měření, třeba se to někomu hodí.

Naměřené hodnoty a gráfek s lineární regresí:
Přílohy
namereno.gif
(3.96 KiB) 3161 krát
graf.gif
Naposledy upravil cackler dne pát bře 18, 2011 17:05, celkově upraveno 1
cackler
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Majo » pát bře 18, 2011 10:09

meral si jedno alebo viac cidiel? Tu odchylku by som podla mojho nazoru povazoval za nepresnost cidla... Pre presny vysledok by to chcelo zmerat aspon 3 cidla a urobit priemer...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Marek » pát bře 18, 2011 13:22

Navíc si myslím, že ty odchylky jsou naprosto v pořádku. Každý takový snímač má určité rozmezí a podle těch hodnot je to všechno v toleranci.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod cackler » pát bře 18, 2011 17:08

Měřil jsem jen jedno čidlo a to to svoje, pro ostatní čídla může být křivka trochu posunutá, samozřejmě by při použití jinýho čidla bylo vhodný udělat další měření.
Hodnoty jsou průměry ze dvou měření, nejdřív sestupně z 8atm a pak vzestupně 0 až 8 atm.

Podle knížky je rozmezí těch čidel docela velký:
0 - 290…320
4 - 103…133
6 - 55…80
8 - 0…15

Je vidět, že moje čidlo se pohybuje spíš na horní hranici.
cackler
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno

Příspěvekod MartasBrno » pát bře 18, 2011 17:17

cackler, A jaký byly ty původní hodnoty, teda jaká tam byla "hystereze", pro představu jak je to spolehlivý?

Jinak díky, dobrej počin :)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod cackler » pát bře 18, 2011 17:25

Měřený čídlo už má dost za sebou, takže nevim jak moc se dá porovnávat, možná by stálo za to změřit jedno nový.
Jak je v grafu vidět propad kolem 4atm, tak tam byla hystereze největší kolem 10 ohm, ale taky byl problém s nastavovánim přesnýho tlaku, štelovalo se jen obyč redukčnim ventilem.
Napadla mě taková teorie jestli kolem 4atm neni membránka čidla trochu vytahá a proto proměřuje, protože právě kolem 4atm je tlak většinu času chodu motoru.
cackler
 
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Saša » pát bře 18, 2011 18:02

cackler píše:Změřil jsem si zatím jen pro zajímavost charakteristiku čidla tlaku oleje, s tím že v budoucnu se možná pokusím udělat číslicovej ukazatel tlaku oleje...

Zajímavé měření , ale pro účely číslicového ukazatele je tohle archajické čidlo opravdu zastaralé . Nejen dobou , ale hlavně "hardvarem" .
Dnes je tlakových čidel (snímačů) mraky přímo k tomu účelu vyráběných . Vím cena 500 - cca 5000 kč je značná , ale naco jsou tady kovošroty :idea: Tam jsou v hojném počtu k mání a to většinou zcela zdarma .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice


Zpět na FAQ - Často kladené dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron