od Petr HC » čtv zář 04, 2014 11:38
VÝSLEDKY A ODPOVĚDI Z JEDNÁNÍ S ŘEDITELEM MUZEA JIČÍN 03.09.2014
K dotazům Vašátora:
- vnitřní či venkovní stání (kryté, nekryté)
Stání je kryté, v klimatizovaném prostředí
- dobu výstavy (dobu po kterou budou auta v muzeu)
Předpokládaný termín 15.06.2015 až 15.09.2015 (bude se upřesňovat)
- zda se jedná o výstavu typu "historické vozy", či jde o celkový průřez automobilky Lada až do dneška.
Jde o celkový průřez automobilky Lada až do dneška.Uvítali by i „praotce“ Lady, Fiat 124.
- zda by bylo možné věnovat drobný prostor pro prezentaci našeho občanského sdružení (nástěnku, apod.)
Projdou si fórum, zpracují prezentaci a pošlou k autorizaci.
- zda je zájem, krom automobilů, zapůjčit i jiné doplňky spojené s Ladou (prospekty, knihy, katalogy ND, manuály, nabíječky, el.sady pro lepení duší, apod.)
Možno cokoli drobnějšího, motory, převodovky a p . ne.
K mým dotazům:
- přibližný termín výstavy.
Termín 15.06.2015 až 15.09.2015 (bude se upřesňovat)
- zda muzeum osloví i p. Nedbala Sadská.
Ano, napsali si spojení na něj.
- zda muzeu stačí elektronická dokumentace a sami si zařídí tisk.
Ano, mají dostatek možností k dalšímu zpracování.
- zda je možnost promítat i šoty ze srazů.
Ano, mají dataprojektor s „nekonečnou smyčkou“ a prohlédnou si videa na našem fóru, zejména ze srazů.
- jak je zajištěna bezpečnost vystavených exponátů .
Výstava je vybavena kamerovým sledováním a má uzavřenu smlouvu s pojišťovnou. (detaily a rozsah zatím neznám).
- zda muzeum počítá s tím, že ze starších vozů může odkápnout olej.
Ano, počítají s tím a jsou vybaveni potřebným materiálem.
- je-li možná nějaká úhrada vystavovatelům (alespoň za benzin) .
Ano, minimálně benzin za cestu , příp. je možno jednat.
- bude-li muzeum prezentovat výstavu v tisku ,TV a v kalendáři I Veterán.
Ano, rozhodně TV ,oblastní tisk a kalendář I Veterán a budou na propagaci spolupracovat i s AMK Jičín.
K dotazům Crocodile
- jestli by kromě Lady Sadská chtěli kontaktovat i nás "Made in Russia".
Nákladní vozy nelze, ale mohou tam dát k dispozici třeba prospekty nebo letáčky.
- jestli by chtěli také vystavovat samostatné díly z VAZů, třeba motory. Ne
K dotazům a připomínkám Jacka:
Dovolil bych si nabídnout svoji 2102, lahvová zeleň, r.v.1974, stav A1 (pro účel výstavy bych na exponát namontoval i originál chromová zrcátka). Podmínky: vnitřní uzavřené stání, vyřešení pojištění vystavovatele proti poškození/odcizení, úhrada cestovného, symbolický honorář vítán. Doba vystavení dohodou podle podmínek.
V pozitivním případě bych se ujmul třeba i Luďkova Skifu, neb tažné mám.
Ano vůz by byl vítán, prakticky všechny podmínky by měly být splněny, viz výše. Ten Skif by asi nebyl ideální, poněvadž rozložený by zabral hodně místa a složený nedává obrázek o co jde.
Za sebe bych předpokládal nabídnout vozidla ve stavu A-A2, dle možnosti v ucelené řadě 2101-21012,2121,možná, kdyby byla i Priora a Kalina. Předpokládám, že Grantu zatím nikdo doma nesuší - v tom by ale mohla pomoci třeba Sadská. Případně i něco z podařených tuningových vozů z našich srazů, nějaká Niva či žigulík by k tomu mohly být i v autentickém "provozním" stavu. Ke každému vozu zpracovat základní informaci o typu v jednotném formátu (dle nějakého vzoru) buď za sklo, nebo lépe na nějaké stojánky - předání muzeu v elektronické formě.
Ucelená řada bude asi záviset na tom, jak se nám podaří sehnat na LadaKlubu a o nových vozech zahájí muzeum jednání s p. Nedbalem. (tady podotýkám, že by asi nebylo od věci oznámit tyto záměry vedení Autolada – jestli má někdo z Prahy s nimi dobré styky – zkuste to). Tuningové vozy ne.
Takže v ideálním případě snad nějakých 10-15 aut - ale netuším, jak je to s výstavními prostory.
K dispozici bude prostor 9,5 x 30 m ,tedy 285 m2 .Odhadují pro 10-12 vozů.
Určitě by nebyl velký problém dodat nějaké dobové informační, propagační, fotografické či video materiály, včetně z našich srazů, z účasti našich aut na zahraničních akcích, případně nějaké ty retro doplňky, jak už psal Vašátor.
Jestli má někdo zájem, ať vypíše odkazy na tyto materiály, pošle mi je a já je muzeu předám. Ostatní viz Vašátor výše.
Vlajka s logem Lady a LKCS + informace o historii a činnosti klubu, také třeba materiály o partnerských Ladaklubech v Evropě.
Informace o historii si zpracují z podkladů, které jsem jim dodal a zašlou k doplnění a schválení. Je však možno doplnit dalšími poznatky, které mi včas zašlete. Vlajka by asi také byla dobrá.
Pomoci by možná mohla i PHS s vozy VB.
Pokud by to s nimi někdo chtěl dojednat, je možno.
Udělat se dá ledacos, třeba kontaktovat Reného (Ragnaroeka) nebo i výrobce, vše záleží na představě pořadatele a podmínkách, jaké nabídne. A také na míře ochoty a iniciativy členů i nečlenů klubu. Osobně bych se v tom klidně i angažoval, pokud ovšem budeme jako klub jednat seriózně. Určitě to vše ale nemůže zvládnout jeden člověk, chtělo by to pak sestavit tým, rozdělit si úkoly a jednoho ústředního koordinátora/styčnou osobu na muzeum, který se nebude měnit.
Byla by to opravdu mimořádná příležitost, jak se, alespoň regionálně zviditelnit a prezentovat veřejnosti.
K tomu jen dodám to, že nezbývá moc času, poněvadž ředitel muzea by přes moje varování, že je to dost šibeniční termín by chtěl uzavřít jednání do 15 října a jak se to tady „rozjelo“dosud tak by se muselo hodně „přidat plyn“.
Otázkou je, zda, či do jaké míry bude termín kolidovat 1) s naším jarním srazem, 2) se zahraničními akcemi v průběhu srpna evtl. konec září – Jedovnice.
Kolize by nastala jen s prázdninovými akcemi.
A další, co mě teď napadá, je kdo a jak bude vystavená auta ošetřovat - za dva-tři měsíce by byly samý prach. Tedy, aby to tam třeba nešudlila uklizečka jen tak nasucho hadrou od podlahy. O to nemusíme mít strach, mají vyškolené pracovníky , kteří se starají i o ostatní exponáty a ti budou na toto zvláště upozorněni.
Takže zatím převažují pozitiva. A teď negativa po prohlídce prostor. Vjezdová vrata jsou v nejužším místě široká 1700 mm ,ale do tohoto prostoru zasahují z obou stran 50 mm zazděné panty, spodní asi ve výši středů kol vozu, střední kousek nad zrcátky mojí 2112 a horní už vysoko nad vozem. Za vraty jsou dva schody, na které mají nájezdové klíny. Prý tam nebyl problém vjet s Tatrou 57. Z toho také vyplývá, že po dobu konání výstavy by nebylo možno vůz odvézt. Tady bych asi požádal někoho z okolí Jičína jestli by to co nejdříve zkusil s vozem řady 2101-07. Ať mi dá vědět, případně bych tam s ním zajel. Doufám, že nejsou rozdíly v šířce karoserie těchto modelů. Pokud by tyto vozy alespoň trochu bezpečně neprojely, byla by celá záležitost pasé.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.