Stránka 1 z 2

Ekolube, změna nalévaného oleje pod názvem Super Tribon

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2008 11:39
od Křečík Barbuška
Takže další změna, pod značkou Ekolube Super Tribon Motor Oil 15W/40 se již neprodává Olej od Q8, ale Mogul GX, důvodem je pravděpodobně zdražení Q8.

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2008 11:42
od Drobek81
Dík za informaci, mám ještě nějaké zásoby a pak se uvidí jakou cestou se půjde dále...

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2008 17:59
od Hurikán
Taktéž děkuji za info. Z tohoto mám i docela radost. Alespoň mě nebude trápit vědomí, že dolévám něco malinko jiného, než jsem nalil při výměně. 8)

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2008 21:16
od Křečík Barbuška
Když šli z Texaca na Q8 byl jsem takový nejistý, zvykl jsem si a byl spokojen, ale ten Mogul nyní ve mě vzbudil hrůzu (ačkoliv to bude jistě také kvalitní olej), sice to bude vlastně jen na proplach motoru, který si mohu dovolit odepsat, ale i tak.

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2008 22:18
od Hurikán
Zajisté. Toto plně chápu. Též nemám rád nečekané změny. Zvláště u věcí, které se osvědčily.

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2008 08:21
od Marek
K těm třem značkám, co tu jmenujete, tedy Q8, Texaco Havoline a Mogul/Paramo, bych si dovolil asi toto:
Na základě poptávky stovek lidí, co to k nám do METEORu chodili kupovat je to tak, že nejprodávanější byl olej Texaco, nejméně se prodával Mogul. Ovšem toto je dáno pouze sktuečností, že český občan z principu nevěří ničemu, co není americké.

Oleje Q8 jsou z těchto tří značek bezkonkurenčně nejkvalitnější. Pocházejí totiž z nalezišť ropy na Blízkém Východě (Katar, Kuvajt), kde jak víme je nejkvalitnější ropa na světě. Jen proto, že tuto značku tady skoro nikdo nezná, ji nikdo nechce. Přitom je nejlacinější.

Oleje Mogul jsou oleji vysoce kvalitními a dokonce si troufám tvrdit, se svou kvalitou převálcují mnoho renomovanějších značek z celého světa. Ovšem protože je to český výrobek, lidi ho nechtějí.

Osobně jsem v Galaxy zkusil všechny tři tyto značky. Nejprve Texaco Diesel 10W/40, ale ten už mi nesmí do auta (po 12.000 km začala klepat hydraulická zdvihátka, což je pro mě absolutně jednoznačný závěr - olej není olej, ale čajíček). Takže Texaco NE. I podle testů vychází Texaco velmi slabě. A když říkám velmi slabě, myslím tím velmi slabě (z dvaceti sedmi testů olejů osmnácti značek byl téměř na ocasu).

S Mogulem jsem byl spokojen celé roky v Ladě (ať to byl přímo Mogul nebo Paramo - je to jedna firma) a dávám ho do Galaxy úplně bez obav. Používám Mogul GX-FE PRO (nově Mogul Extrém) 10W/40. I po 15.000 km se motor choval výborně.

Olej Q8 10W/40 Advanced tam mám teď poprvé. Koupil jsem ho proto, že byl levnější než Mogul (u kterého pouhou změnou názvu skočila cena skoro o 50% nahoru). Zatím jsem spokojen a věřím, že i nadále budu - oleje Q8 mají nejlepší světové reference.


Navíc, pánové, vůbec netuším, proč tady řešíte, jaký olej máte dát do Lady. Lada nemá absolutně žádnou předepsanou specifikaci, viskozitu, výkon či jiný předpis oleje, pouze výměnný interval. Znamená to, že i kdybyste do laďáckého motoru nalili M6AD, nic se nemůže stát. Tyhle problémy řešte, až budete mít v autě motor, který to řešit potřebuje :wink:.

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2008 09:01
od Drobek81
Marek píše:Navíc, pánové, vůbec netuším, proč tady řešíte, jaký olej máte dát do Lady. Lada nemá absolutně žádnou předepsanou specifikaci

Pokud je mi známo, min. požadavek je API SE/SF, tzn, že třebas olej API SA/SB tam nepatří (Pátrač by mohl vyprávět). Nehledě nato, že olej do novějších lad minimálně SG(i když to třebas v příručce není). Proto osobně řeším, který olej tam dát. S oleji Texaco jsem byl spokojený tak před 10ti lety kdy to byl jeden z nej olejů (tehdy jsem to lil do staré mrdky bmw 520i). Proti olejům Mogul nic nemám(používal sem ho do 05ky), akorát nemám rád změny a na olej Q8 sem si zvykl :?

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2008 09:40
od Cory
ja som presiel z Hekry 15w-40 na M6AD a motor stichol a tlak bol uplne inde ako pred tym (tym mam na mysli, ze stupol)

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2008 10:56
od Marek
Cory píše:ja som presiel z Hekry 15w-40 na M6AD a motor stichol a tlak bol uplne inde ako pred tym (tym mam na mysli, ze stupol)



Pozor na to - olej M6AD je olej SAE40 čili letní a v zimě se používat nesmí (zhoustne jako med).

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2008 10:58
od Marek
Drobek81 píše: min. požadavek je API SE/SF, tzn, že třebas olej API SA/SB tam nepatří


Takový předpis neexistuje. Pro motory LADA neexistuje předpis specifikace API (je to pouze moje doporučení). Nehledě k tomu, že běžné motorové oleje typu AD se pohybují minimálně na API SC (a i to je ve výjimečných případech, protože tato specifikace se už dávno nepoužívá).

Když už jsi narazil na Pátračův problém - Pátračovi motor odešel proto, že celé roky používal oleje AD a po GO motoru tam dal olej M6A (tyto dva typy olejů se nesnesou, proto to vylágroval - mně se to před lety stalo taky na jedné Š110).


Drobek81 píše: olej do novějších lad minimálně SG (i když to třebas v příručce není)

To je pouze kvůli KATu, motoru je to jedno, ten je pořád stejný jako starý VAZ2101.

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2008 11:05
od Cory
Marek píše:
Cory píše:ja som presiel z Hekry 15w-40 na M6AD a motor stichol a tlak bol uplne inde ako pred tym (tym mam na mysli, ze stupol)



Pozor na to - olej M6AD je olej SAE40 čili letní a v zimě se používat nesmí (zhoustne jako med).


Aky mam potom pouzit na zimu? Nie je to v FAQ, aby sa to nepislo 2x?

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2008 11:11
od Drobek81
Marek píše:Takový předpis neexistuje. Pro motory LADA neexistuje předpis specifikace API

Podívej se do nějaké novší příručky...ve starých to uvedeno nebude, americké normy nebyly dříve brány v úvahu. API SE/SF je doporučeno výrobcem od nástupu řemenových motorů 05, uváděno poté i pro motor 03 ve 2107čkách.

Re: Ekolube, změna nalévaného oleje pod názvem Super Tribon

PříspěvekNapsal: pát bře 16, 2012 16:58
od Křečík Barbuška
Další změna, pod názvem Super Tribon 15W-40 API SL/CF tam ted čepují Carlson Super GX Diesel viz. http://www.carlson-oil.cz/mineralni-mot ... 15w-40.htm .

Carlson-oil (strašná to značka) má na netu u popisu SL/CG-4, ale v technickém listu API CF-4/SG, tento rozpor mne zneklidňuje ještě více než ta značka.

Závěr: končím se Super Tribonem, to již více věřím 4l balení oleje 15W-40 API SL z Kauflandu za 300Kč.

Re: Ekolube, změna nalévaného oleje pod názvem Super Tribon

PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 15:57
od ger007
tym padom pre mna ekolube neprichádza v úvahu firma carlson = tesko znie to ako hjundaj takze ne :D preorientujem sa na firmu ktora je v krpoli myslím na zastávke klusáčkova alebo tak neak :-D

Re: Ekolube, změna nalévaného oleje pod názvem Super Tribon

PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 16:02
od Hurikán
Máš na mysli toto: http://lubricants.cz/kontakt.php ? Já k němu jezdím už dlouho, neboť to mám blíž, než Ecolube, které je pro mne dosti z ruky.