lojzo2000 píše:Tiež som si myslel ze vôbec nefunguje podľa grafu to som meral celú cestu aj na emisnej to turoval 5 min ale nepomohlo preto si mýlim ze ten katalyzátor do 2000cm keď sa použije ako druhý ze je ďalej od motora tak sa nevie zohriať.. Asi som mal kúpiť menší do 1.6 pravde podobne tam bude zadrhel
Aby sme si rozumeli, Niva MPI ma iba jeden katalyzator a 2 lambda sondy (jedna pred a jedna za katom), hej? Mne ten kat <2000 cm3 normalne funguje.
Cory, diky za vysvetlenie!
Clovek sa neustale uci..
Samozrejme dierou vo vyfuku oklames lambda sondu a ta zase riadenie motora, takze falosny vzduch s pridanym O2 vo vyfuku lambda sonda vyhodnoti ako "chudobnu" zmes, nasledne RJ mylne obohati zmes a potom uz nebude sediet vobec nic. Zaroven kat funguje optimalne iba v uzkej oblasti stechiometrickej zmesi (lambda = 1), takze sa to prejavi o to viac, pripadne sa moze javit ako uplne nefunkcny. Vyfuk vozidla s katalyzatorom musi byt pre ucely EK absolutne tesny a to nielen pred katom, ale aj za nim. Hoci aj milimetrova dierka ti velmi skresli meranie (konkretne znizi koncentraciu HC, CO, CO2, zvysi O2 a skresli lambdu smerom k "chudobnej" zmesi). Preto aj keby si nahodou splnil limity HC a CO s dierou vo vyfuku, robi sa kontrolne meranie CO2 (nesmie klesnut <14 %), O2 (nesmie stupnut >1 % u RKAT a dokonca iba >0,5 % u RKAT OBD) a lambdy (0,97-1,03), co su zavady B, cize iba docasne sposobile do premavky na 60 dni. Takze tomu dokonalemu utesneniu vyfuku sa aj tak nevyhnes. Chvala starym karburatorovym motorom, pre ktore su tie limity kontrolnych merani tak velkoryse, ze sa do nich zmestis kludne aj s malou dierou vo vyfuku, pripadne naftovym motorom, u ktorych sa tesnost vyfuku vobec nemeria, iba kontroluje vizualne.