Montáž LPG v Brně

(Dobré i špatné :-)

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Luděk Musil » čtv pro 13, 2007 12:25

Luděk Musil píše:Další automobil naší oblíbené značky je na montáži LPG v Zábřehu :idea: . L.

Mnozí zajisté poznali, že je to můj nový 21044i. Auto jsem odvezl 21. listopadu a 23. listopadu odpoledne jsem je vyzvedl. Kvalita montáže, přístup servisu a tak .... prostě vše naprosto v pořádku - s klidem na duši mohu prohlásit: na jedničku s hvězdičkou.
Namontovaný systém Elpigaz s řídící jednotkou Leonardo XL a toroidní nádrží v "díře pro rezervu". Přepínání (plyn-benzín) automatické s možností manuální volby. Na těle přepínače je kromě vlastního přepínače i (ledkový - 4 zelené a 1 červená) palivoměr - viz foto.
Měli problém - nedokázali odladit volnoběh. Důvod? Vadný zapalovací modul (ve volnoběhu téměř nepálil 2. válec, v otáčkách se to trochu srovnalo) a dírka (jako malíček :D ) v prostřední části výfuku - za rezonátorem).
Od té doby jsem bez jediného problému najezdil 1500 km s (naměřenou průměrnou) spotřebou 9 l/100 km.
Včera jsem byl na garanční prohlídce. Výfukové potrubí jsem minulý víkend opravil resp. vyměnil za nové (2103). Vadný zapalovací modul a náhradní cívku jsem si vezl v kufru ssebou. Během půlhodinové servisní prohlídky/opravy mi mechanik vyměnil cívku, znovu seřídil volnoběh a bohatost směsi v otáčkách. Vysledek: auto jede o poznání lépe (je to prostě hned jiný kafé, když máte k dispozici plnej výkon). V Zábřehu jsem natankoval a cestu zpět jsem měl "trošku" oklikou. Jel jsem trasu Zábřeh - Litomyšl - Chrudim - Chrast u Chrudimi - Krouna - Polička - Svitavy - Černá Hora - Blansko - (a dnes ráno) Brno, ujel jsem celkem 340 km a nádrž (vleze do ní 36 l plynu) zatím není prázdná (červená ledka ještě nesvítí, zato svítí ještě jedna zelená). Dnes večer natankuju a dám první (pogarančkovou :D ) spotřebu. Počítám s tím, že spotřeba bude ještě nižší. Apropo - na benzin jsem naměřil krásných 7 l/100 km.
Tolik (zatím - další pozitivní či negativní poznatky dodám) k další úspěšné instalaci firmy HTS Zábřeh a jejich zaměstnanců. L.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Patrac » čtv pro 13, 2007 12:46

Luďo nechci ti kazit nějak náladu ale myslím že bych nečekal nějaký výrazný pokles spotřeby paliva. Nutno taky pro ostatní podotknout že Luděk s tím nejezdí prakticky po městě a cesty jsou delší jak 25 km.. Kdyby s tím "popojížděl" tak jako já po Brně tak by se se spotřebou pod 10L nedostal
Jinak po druhé opravě v Zábřehu taky naprostá spokojenost. dlouhá štreka Brno novéměsto na moravě Moravské křižánky, Ždár nad sázavou, Křižánky Brno celkem asi 240 KM spotřeba 8,9L :wink: to v zimě. Naproti tomu spotřeba v zimě při " popojížděních" tzn trasy do 10ti km spotřeba 12,1L :(

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt prosinec 13, 2007 13:56 ]
Ano - v tom má Pátrač pravdu. U mě jedna jízda znamená minimálně 30 - 35 km a 90% toho je mimo město. Ale zase buďto po dálnici (což znamená 120 na tachometru) nebo v kopcích (častější řazení a to velmi často i za "2" ). L.
Naposledy upravil Patrac dne čtv pro 13, 2007 13:03, celkově upraveno 1
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod Wolf » čtv pro 13, 2007 14:30

Blahopreji Ludku k uspesne prestavbe :thumbleft: , a to je co rict, kdyz ma rekneme rozpacitost :dontknow: k LPG je dostatecne znama :wink: . W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv pro 13, 2007 17:22

Všichni víme co si o LPG myslíš, ale je od tebe hezké, že jsi to s tím gratulováním aspoň zkusil, muselo Tě to jistě stát mnoho duševních sil a sebezapření, snad pod stromečkem zase nabereš zpět duševní svěžest. :lol:

Luďku, také gratuluji a jako další jedinec jezdící malé štreky za hodně plynu mohu jen blednout a zelenat závistí. :sad2: :mrgreen:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » pát pro 14, 2007 07:10

Wolf píše:Blahopreji Ludku k uspesne prestavbe :thumbleft: , a to je co rict, kdyz ma rekneme rozpacitost :dontknow: k LPG je dostatecne znama :wink: . W.

Děkuji za blahopřání!
Dnes ráno jsem natankoval. Na jednu plnou nádrž jsem ujel výšeuvedenou štreku (Zábřeh -Chrudim - Vyškov - Brno - Vyškov - Brno). Ujel jsem 415 km a natankoval jsem 33 litrů. Takže první měřená spotřeba je 8 l/100 km.
Nedělám si velké naděje, že tato spotřeba je konečná a neměnná.
Ale když se to bude "motat" kolem těch 8 - 8,5 l/100 km tak budu velmi, velmi spokojen. L.
PS: jen připomínám, že mé "staré" vozy jezdily za "10" plynu a nikdy jsem se pod toto číslo nedostal.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Wolf » pát pro 14, 2007 07:22

Luděk Musil píše:...Ale když se to bude "motat" kolem těch 8 - 8,5 l/100 km tak budu velmi, velmi spokojen. L.
PS: jen připomínám, že mé "staré" vozy jezdily za "10" plynu a nikdy jsem se pod toto číslo nedostal.

Ja to porad rikam, ze sedmnactky icka jsou v jadru usporne vozy ... a s potencialem tociveho momentu, ktery by jim mohly mnohe znacky ve srovnatelne kubature zavidet. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod utia » pát pro 14, 2007 12:39

Jinak po druhé opravě v Zábřehu taky naprostá spokojenost. dlouhá štreka Brno novéměsto na moravě Moravské křižánky, Ždár nad sázavou, Křižánky Brno celkem asi 240 KM spotřeba 8,9L :wink: to v zimě. Naproti tomu spotřeba v zimě při " popojížděních" tzn trasy do 10ti km spotřeba 12,1L :(

Mozna je to trochy OT ale jezto nemam s PLG tolik zkusenosti neda mi se nezeptat> v zime je vyssi spotreba plynu dana vseobecnymi podminkami (zimni pneu, studenejsi motor, starty, snih atd) nebo je to tim ze plyn ma jiny pomer nez v lete a je proste na jednotku min vykonny? :shock:
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Patrac » pát pro 14, 2007 12:59

utia píše:Jinak po druhé opravě v Zábřehu taky naprostá spokojenost. dlouhá štreka Brno novéměsto na moravě Moravské křižánky, Ždár nad sázavou, Křižánky Brno celkem asi 240 KM spotřeba 8,9L :wink: to v zimě. Naproti tomu spotřeba v zimě při " popojížděních" tzn trasy do 10ti km spotřeba 12,1L :(

Mozna je to trochy OT ale jezto nemam s PLG tolik zkusenosti neda mi se nezeptat> v zime je vyssi spotreba plynu dana vseobecnymi podminkami (zimni pneu, studenejsi motor, starty, snih atd) nebo je to tim ze plyn ma jiny pomer nez v lete a je proste na jednotku min vykonny? :shock:

oboje.
Na zimu se mění složení LPG ( výhřevnost) poměr Butan / Propan, dál v zimě se auto déle ohřívá tudíž studený motor= studená voda= špatně ohřívaný reduktor= horší zplynění LPG = větší spotřeba a neekonomický provoz.
dál moje spotřeba je oprti luďkovi dána i tím že autem jezdí sám. já ( pominu li cesty do práce) jezdíém ve dvo třech lidech a dlouhé cesty ve třech lidech a plný auto batohů. takže větší zatížení.
Obecně ale platí že v zimě jde spotřeba LPG vejš v létě níž. ale to platí i u auta na Benzin i když tam to není tak markantní. Spotřeba 12 l po městě je maximální spotřeba jinak se pohybuju tak kolem 10,7- 11,3L
a ještě jedna věc je u LPG taková pofiderní a to vlastní plnění LPG. Záleží na tom kde člověk tankuje, jak zrovna mají výhřevný LPG, jestli mají plný nádrže nebo ne. Luděk jezdí tankovat k jednomu LPG. kde to samo vypne ( na základě čeho nevím asi tlak) já jezdím na jinou LPG stanici. tam to prostě nevypíná. můžu tam stát 30minut a stále to tam cosi tlačí sice pomalu ale tlačí. od doby kdy se srovná tlak v nádrži a tlak na čerpačce to pak klidně natlačí i 3L takže záleží na tom jak dlouho to tam člověk nechá bejt. U benzinu je to jednodušší. Tankoval jsem u combíka vždy po záklopku takže rozdíl v tankování nedělal víc jak 0,5 dcl. čili spotřeba pak vychází dost přesně.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod utia » pát pro 14, 2007 13:07

diky za odpoved 8)
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Marek » pát pro 14, 2007 14:07

Patrac píše: já jezdím na jinou LPG stanici. tam to prostě nevypíná. můžu tam stát 30minut a stále to tam cosi tlačí sice pomalu ale tlačí. od doby kdy se srovná tlak v nádrži a tlak na čerpačce to pak klidně natlačí i 3L takže záleží na tom jak dlouho to tam člověk nechá bejt.


Nevím, jak se k tomu stavíš Ty, ale skutečnost, že čerpací stojan tlačí neustále a multifunkční ventil na nádrži Tvého LPG zařízení nevypíná, je jednoznačně špatně a je to velice nebezpečné !!!

Plnicí tlak čerpacích stojanů je pohybuje v rozmezí 8 - 10 Bar. Multifunkční ventil musí vypnout při překročení přetlaku v nádrži nad 3,5 Bar. Nevypíná pouze v případě poruchy. Pokud čekáš, že se při tankování tlaky vyrovnají, čekáš marně. Při překročení přetlaku v nádrži přes 5,5 - 6 Bar se multifunkční ventil otevře jako kohoutek vodovodního řadu a všechen LPG Ti vyteče pod auto. Když píšu všechen, myslím tím všechen, protože multiventil se otevře destruktivně a už není schopen se uzavřít.
Osobně bych k čerpacímu stojanu, který nevypíná, nikdy nejezdil. O svůj život a životy svých blízkých se velice bojím.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Wolf » pát pro 14, 2007 14:12

Ja tedy o jisteni LPG moc nevim, ale to co pises Marku, je tedy horor. Ja myslim, ze tohle by snad firma, ktera to montuje mela uzivateli sdelit. Asi to moc lidi nevi a pak takto riskuje, ani nevi. To je hodnotna informace. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Luděk Musil » pát pro 14, 2007 14:41

Patrac píše:... Luděk jezdí tankovat k jednomu LPG. kde to samo vypne ( na základě čeho nevím asi tlak)...

Nevím, zda-li bych měl odpovídat v této sekci, nebo dát odpověď do FAQ - Popis funkce LPG .... .
Ano - je to na základě tlaku. Hlavně v tom má "prsty" multifunkční ventil. Prostě zjistí na základě tlaku v nádrži automobilu, že je na 80% objemu a zavře. To že se plyn do auta tlačí dál je způsobeno vyšším plnicím tlakem čerpací stanice.
Takže pokud začne v LPGnádrži/víčku prskat, řachtat, bouchat a výdej plynu se zpomalí na desetiny - setiny výdeje - měli bychom čerpání ukončit.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod utia » pát pro 14, 2007 14:54

To se mi stava pravidelne pri cerpani v Brne kousek za Vankovkou ze na konci tankovani to zacne rachtat a obsluha se pta jestli ma skoncit nebo to muze dat plne... U jinych cerpacek se me neptali a proste to vyplnuli...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Saša » pát pro 14, 2007 16:03

Jak píše
Luděk Musil píše:Nevím, zda-li bych měl odpovídat v této sekci, nebo dát odpověď do FAQ - Popis funkce LPG .... .

Ale musím reagovat "Multiventil" na plynové nádrži uzavírá plnění NIKOLI podle tlaku nýbrž dle hladiny !!! Je tam plovák a na jeho převodu je v určité poloze díra do které zapadne tyčka spojená s plnícím ventilkem který ukončí plnění.
Marek píše:protože multiventil se otevře destruktivně a už není schopen se uzavřít
Tak takhle to také nefunguje! Je tam pojistný ventil klasicky s pružinou MŮŽE se otevřít a zavřít třeba 100x po sobě

! ! ! ! NEDĚSTE uživatele LPG ! ! ! !

Další později.
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Saša » pát pro 14, 2007 16:20

utia píše:na konci tankovani to zacne rachtat a obsluha se pta jestli ma skoncit nebo to muze dat plne... U jinych cerpacek se me neptali a proste to vyplnuli...

Rada pro všechny ! Když to začne"rachtat" tak co nejrychleji ukončete tankování !
Dochází tam k velkým tlakovým a mechanickým rázům které umí poškodit Mulitventil i tankovací potrubí !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Zkušenosti se servisy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků