Stránka 1 z 14

Montáž LPG v Brně

PříspěvekNapsal: pon led 15, 2007 21:10
od Křečík Barbuška
Delší dobu osciluji s myšlenkou alternativního pohonu mého VAZidla, máte někdo nějaký tip, kde kvalitně osadí vozidlo LPG, nejlépe v Brně? Jde mi hlavně o kvalitu práce. Zatím jsem zkoumal www.hlpropan.cz a www.autolpg.cz . Přivítám i negativní, ale objektivní reference na firmy, kterým se vyhnout.

Re: Montáž LPG v Brně

PříspěvekNapsal: úte led 16, 2007 11:40
od Patrac
Koko Loko píše:Delší dobu osciluji s myšlenkou alternativního pohonu mého VAZidla, máte někdo nějaký tip, kde kvalitně osadí vozidlo LPG, nejlépe v Brně? Jde mi hlavně o kvalitu práce. Zatím jsem zkoumal www.hlpropan.cz a www.autolpg.cz . Přivítám i negativní, ale objektivní reference na firmy, kterým se vyhnout.

HL propan mi dělal kontroly červený 07 vždy jsem se domluvil na ceně a měnili mi i nádrž. Refernce na ně mohu podat dobré. na druhou stranu vím o několika lidech co by to tam nedali a co od tam spokojeni nabyli. firma AGW brno dělá taky montáže ale tam jsem byl nechat LPG seřídit a teda jako nic moc. osobně maximální nespokojenost. Volal sjem i do firmy Čadek. Velice solidní člověk podle hlasu v telefonu. ochotně vysvětlil co a jak. Po konzultaci s bráchou od Marka a rozhodování který systém namontovat. asi půjdu k firmě Čadek. dokonce mi sháněli membrány do mého auta resp jediní v brně je měli na skladě. když v několika ostatních firmách mi buď řekli nevedeme kupte si nový reduktor a nebo ano nemáme skladem přijeďte za měsíc.Objednáme. Navíc firma Čadek udělá i osazení na volitelné splátky, což by pro mne bylo ideální. Neboť bych polovinu zaplatil teď a polovinu bych zaplatil příští měsíc. rozdíl totiž je v tom že na tvoje auto to přijde cca 10 000 na moje 18 000,- :(

PříspěvekNapsal: úte led 16, 2007 14:50
od Ziko
S panem Čadkem jsem mluvil kdysi, když jsem zvařoval plyn do mé užovky.. Jenom souhlasím, po telefonu vše vysvětlil, solidní jednání.. možnost jakýchkoliv splátek.. A ta cena je super.. Pokud je í ten jeho systém, co používá dobrý, asi není nad čím váhat..

PříspěvekNapsal: úte led 16, 2007 16:50
od utia
Koukam ze ted maji akci snizeni cen montaze o 30%, teda to se snizi tak na 8 tis, to uz se vyplati pokud je alespon trochu solindi ne? Premyslim ze tam taky pojedu :o

PříspěvekNapsal: úte úno 27, 2007 08:42
od Patrac
utia píše:Koukam ze ted maji akci snizeni cen montaze o 30%, teda to se snizi tak na 8 tis, to uz se vyplati pokud je alespon trochu solindi ne? Premyslim ze tam taky pojedu :o

Cena na webu je už po snížení ceny montáže. No i když jinde to vyjde na stejné love skoro stejné... Rozdíl cen je po brně minimální. Rozdíl ceny není ani tak v montáži jako spíše v ceně použitých komponentů. Dnes ráno jsem odvezl auto do AUTOLPG k panu Čadkovi.
Cena přestavby je pro moje auto 1700i vč toroidní nádrže 42L 17 990kč+ cena LPG který natankují na zkoušku tlaku. Firma je vybavena celkem velice solidně. Montují italský systém Tartarini + elektronika je od AEB. celkem jsem zíral neb reduktor je skoro o polovinu menší než jsem měl na svý 07 a ovládací panel je v podstatě jedno tlačítko vč dvou diod velikosti cca 15/15mm. Co jsem ocenil bylo to že mi ovládání namontují tam kam jsem si řekl, stejně tak plnící hrdlo a reduktor. Chlapi se zdají jako odborníci v oboru. ukázali mi několik typů nádrží systému plnění atd. Hotovo by to mělo být ještě dnes kolem 15 00 hod. Jak budu s montáží a funkcí spokojenej či nespokojenej dám vědět. :wink:
Jsem především zvědav na pokles výkonu a spotřebu LPG. Dle jejich slov technologie provozu LPG pokročila natolik že spotřeba LPG je shodná se spotřebou benzínu a pokles výkonu je jen cca o 2%

PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2007 13:30
od Patrac
takže shrnutí. doporučuji pokud máte možnost, službu této " firmy" nevyužívejte..nebo pokud ji využijete modlete se aby jste měli lepší zkušenost a pokud budete mít zkušenost stejnou, nestěžujte si já vás varoval. Nevím ale kde si nechat plyn do auta namontovat opravdu " odborně". montáž si nafotím protože to stojí za to.
je to otřesné.
LPG montováno v úterý. Po cestě domů je vše dobré. Ale už večer při pokusu odjet od domu na návštěvu se plynu jaksi moc nechtělo. A to ani po ohřátí. Jelikož jsem ale přijel na podvečer neměl jsem čas si LPG pořádně zkontrolovat.
Ráno druhého dne mi po cestě do práce auto 2x chcíplo na křižovatce. neudrželo volnoběh. Tak jsem volal do firmy, kde mi ochotně řekli ať auto přivezu že mi to seřídí. To jsem tedy udělal. Byl jsem přijat poněkud chladně na můj vkus. Majitel jsem totiž vyrušil z jeho celodenní činosti (telefonování a hraní solitare).Montážník si s autem najel do dílny a mne poslal do čekárny. Seděl jsem tam hodinu a čtvrt. a bohužel slyšel jak auto točí hodně přez 3500 ot.. No ale když to musí být. Po uvedeném času jsem si myslel že tedy auto bude v pořádku. Skutečně se i lépe chovalo ale jen po cestě do práce. Při převzetí vozidla jsem zaplatil 400 kč za nové svíčky pro plyn, kvůli kterým to nedrželo volnoběh (v solexu na úvoze jedna stojí 68kč- 38 kč za montáž jedné svíčky???) no dobrá ale proč mi je tam nedaly hned při montáži?? Když jsou "nutné" a jak to že mi 07 jezdila s normálníma naprosto bez problémů i na LPG??
Odpolednë při cestě z práce se auto chovalo dost otřesně. Nejen že to neudrželo volnoběh na LPG ale tentokrát už ani na benzin. Vzhledem k tomu že jsem domu dorazil o něco dříve podíval jsem se konečně i pod kapotu.Výsledek??? zděšení..
:shock: Násos filtrboxu byl zaslepen protože už jim asi došly nápady jak LPG zprovoznit. Kvalita zaslepení odpovídá kvalitě celé montáže. Zaslepení provedeno víčkem od auto spraye. Našroubovaným na 3vruty do původního sání. Ve víčku provrtány čtyři otvory 8mm kam napadaly plastové piliny sem zatím nepátral ale typuju že budou ve filtru.Myslím že začly s úplným zaslepení a otvory postupně přidávali, jak se jim nedařilo LPG doladit..
Reduktor a vlastní kabeláž je uchycena celkem solidně.Jedinná inteligentní věc i když si myslím že i to provedení by mohlo být znatelně lepší.
Ale napojení ohřevu reduktoru je něco strašného. Je mi jasné že montáž "T" rozdvojek v místě přípoje topení není asi nejpohodlnější ale bohuže je asi nejlepší. Zde je to namontováno na vývod vody z ohřevu sacího potrubí. Vzhledem k tomu, že ale daný vývod má jiný průměr, je zde použito několik eskapásek a protože tenká hadička se pod vahou té tlusté ohýbá, tak je to přibastleno stahovacíma páskama ke všemu co bylo v dosahu. Když pominu to že se páska do hadic zařezává, tak jde o to že tenká hadička je za výstupem z sání prakticky zlomena a uskřípnuta.Nevím kolik pak jde teplé vody do reduktoru...A nebavím se o tom že tato gumová hadice je vedena asi tak 5mm od výfukového kolena. Jak dlouho asi bude snášet teplotu výfukového potrubí než zkřehne a praskne... :!: :!: Jediné co je inteligentně namontováno je potrubí od předu dozadu a vlasntí plnící hrdlo Na tom se totiž asi nic nedá pokazit.
A tak si Brňáci v případě montáže můžete vybírat mezi jinýma firmama. Mezi kterrýma ale??

AGW- tam mi řekli že do takovýho auta to nemá cenu montovat....a štelovali mi tam moji 07 kde mi chcípal volnoběh. vyplázl jsem 500kč a po 500m to na křižovatce zdechlo.

HLPropan - jezdil jsem tam občas s 07 na drobné seřízení a pod mým dozorem vyměnili LPG nádrž. trvalo jim to 6 hodin!!!A 50% práce jsem udělal sám..a kamarádovi tam prý vyřešili problém zdechání LPG podobným stylem jako mě. Nasadili na sání igelitový pytlík a propíchly do něj dírku.

Autolpg- k tomu nemám ani slov...

A tak zbývá jen dodat že i když lidi nadávají že spousta lidí si LPG montují a bastlí sami doma myslím že leckteré je namontováno lépe a bezpečněji než z těchto "odoborných firem". Mám dojem totiž že za tu cenu co si za to řeknou do auta v podstatě zakoupíte vlastní materiál, hrubé osazení materiálu do auta a doklad o tom že s tím můžete jít na zapsání do T.P. Přijde mi, že jsou sami překvapeni, když auto na LPG jede a že na to nemá vliv ani jejich montáž nedej bože zkušenost, ale spíše je to dílem náhody... a můžete doufat že vám na tom jejich "odbornou" montáží nerozdrbou ještě něco jiného..
Tato zkušenost jen podtrhuje moji averzi vůči veškerým opravářským firmám a autoservisům.. Nevím jestli je to daný tím že každý si myslí že když tam dojedu s takovou plečko že oprav se dá provést hasákem, kladivem a násilím, nebo na mne koukají jako na socku ze který jdou nasosat love.. Prostě zatím kdekoliv jsem byl v servisu si nechat něco udělat, tak mi nejen že to neopravili ale vetšinou mi ještě dokurví něco jiného..

PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2007 13:55
od Pšenda
Téda, to je fakt síla. To já jsem si nechal namontovat LPG do Sierry ve firmě Automania za cenu 24000. Provedení montáže je velice solidní. Akorát že auto od začátku mělo malej výkon a při malém plynu škubalo. Bylo mě řečeno ať najedu pár set kilometrů aby si sednul reduktor. Faktem je že se to trošku zlepšilo, ale moc ne. Po najetí 600 km jsem tam zajel na seřízení a očichání jestli to někde neutíká. Po seřízení to nejelo o moc lépe. Na dálnici D1 jsem měl problém v kopci udržet 120 km/h. Což u auta který má 120 kobyl je asi špatně. Tak jsem tam volal a do telefonu mě tvrdili že je to v pořádku pokles výkonu. Pak jsem bral LPG a zjistil jsem že mám spotřebu 16 litrů na 100 km. Tak mě to naštvalo a zajel jsem do firmy HL propan v Praze a tam mě během chvilky řekli že mě namontovali mix na menší výkon motoru. Tak jsem se sebral a zajel do Automanie a tam najednou věděli čím to je. Včera mě mix vyměnili za jiný a je k němu i podstatně tlustší hadice a auto jede tak že ani nevím na co jedu.

PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2007 14:00
od Michal Pokorný
Jo některé firmy opravdu "stojí za to" Nemám osobní zkušenost s LPG v 1,7i . Ale měl jsem LPG ve 2101 (klasika 1,2) a dělal mi to nějaký pan Baránek ze Sulejovic, který se montážemi LPG zabývá už pěknou řadu let - je to taková rodinná firma - jsou to opravdu profíci!! Montáž naprosto super, po dobu 6-ti let ani jedna závada, startování i v mrazech pouze na plyn. Řeší se zákazníkem i takovou věc jako je umístění vypínačů v přístrojovce, aby se to líbilo a tak. No, v Brně by se určitě někdo takový také našel, ale chce to hledat.
Kolega měl stejný typ soustavy, ale montáž jinde, a děs!!! Pořád jsem ho roztahoval, věčně mu ten plyn zamrzal, pořád mu ten plyn v autě smrděl o volnoběhu ani nemluvě - no hrůza. Jediná výhoda byla, že za to tenkrát dal 10 tis.Kč (také do 2101) a já jsem dal 13 tis.Kč ale vůbec jsem těch 3 tis.Kč navíc nelitoval. Samozřejmě, že jsem měl u pana Baránka každý rok revizi zdarma, kdež to kolega to u té "jeho" firmy musel platit. Ale co se táká LPG do 1,7i pánové znáte toto : http://www.hlpropan.cz/_diagrams/dokume ... LT0015.pdf
Myslím, že zde získané informace docela pomůžou když si to pak člověk musí dostat sám doma do dobré kondice po montáži u nějakých "odborníků!
Jéé teď jsem si všiml, že už tu jsou ty stránky zmiňovány - tak alespoň to tam nemusíte hledat :)

PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2007 14:18
od Patrac
řešení? pro zatím? jednoduché. chtěl jsem o víkendu vyměnit ten přívod vody neb volnoběh je možná způsoben tím že mi přimrzá reduktor. Nedostatek teplé vody protože je přiskříplá hadice. Čekám na kontakt na jistého člověka ze státní zkušebny. Domluvím se s ním. auto odvezu k němu na kontrolu a domluvím se co a jak dál řešit. Pokud mi sdělí že se jedná o neodbornou montáž pak auto odvezu do firmy kde jim pohrozím že mají dvě možnosti. Buď mi dají slevu na montáž min 1000kč závadu odstraní a auto bude jezdit a to během 8mi hodin, nebo si to z auta zdemontují,a vrátí mi peníze a auto uvedou do původního pojízdného stavu.Následně jim udělám v novinách reklamu o jaké se jim nezdálo. Vozím sebou přítelkyni a tříměsiční mimno a nehodlám tímhle bastlem co mi do auta narvali ohrožovat jejich bezpečnost.

PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2007 15:00
od Drobek81
vsechna cest teda kdyz to tak ctu, Patraci drzim palec, hlavne se nedej odradit ani zastrasit...takove firmy stoji zaprd...je to dano i tim ze v nekterych firmach si neumi udrzet lidi a vychovat odborniky, bo je to o penezich...ja taky odesel z predchozi prace bo sef si myslel ze mi dava moc :lol:
v Brne sem kdysi byl u nejakeho soukromnika, jmenoval se Rešutík...nějakej slovak..děla montaze LPG a podle referenci lidi co tam nechali sve otroky tak bych rekl ze to neflaka...hlavne je to clovek se kterym si potykas, rekne Ti co je problem, co kde bude potreba vyresit a hlavne navrhne jak...mozna by stalo zato tam zajet...ale uz to je nejakej ten rok...

PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2007 15:13
od Křečík Barbuška
Tak toto je naprosto frustrující, dnes jsem mluvil s jedním LPG pumpařem a bohužel mi potvrdil, že už viděl pár vozů (montáže do ičkových strojů), které dělali u Čadka a stály za hovno. Byl mi doporučen jistý Kolbábek z Nedvědice http://lpg-motortuning.wz.cz/ . Byl jsem již rozhoupán jít k tomu Čadkovi, zejména pro jednoduchou formu pořízení na celkem vyhovující splátky. Myslím, že bude lepší, chvilku počkat a jít do nějakého menšího a doufejme odbornějšího servisu. Každopádně úpřímnou soustrast Radku.

PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2007 16:20
od Pavel04
Pšenda píše:Téda, to je fakt síla. To já jsem si nechal namontovat LPG do Sierry ve firmě Automania za cenu 24000. Provedení montáže je velice solidní. Akorát že auto od začátku mělo malej výkon a při malém plynu škubalo. Bylo mě řečeno ať najedu pár set kilometrů aby si sednul reduktor. Faktem je že se to trošku zlepšilo, ale moc ne. Po najetí 600 km jsem tam zajel na seřízení a očichání jestli to někde neutíká. Po seřízení to nejelo o moc lépe. Na dálnici D1 jsem měl problém v kopci udržet 120 km/h. Což u auta který má 120 kobyl je asi špatně. Tak jsem tam volal a do telefonu mě tvrdili že je to v pořádku pokles výkonu. Pak jsem bral LPG a zjistil jsem že mám spotřebu 16 litrů na 100 km. Tak mě to naštvalo a zajel jsem do firmy HL propan v Praze a tam mě během chvilky řekli že mě namontovali mix na menší výkon motoru. Tak jsem se sebral a zajel do Automanie a tam najednou věděli čím to je. Včera mě mix vyměnili za jiný a je k němu i podstatně tlustší hadice a auto jede tak že ani nevím na co jedu.


To mi nerikej, ja sem po asi mesicni peripetii vybral pro sebe u nich mix kterej je urcenej pro F125 s tim ze to bude OK, to sem tedda zvedavej... :?

PříspěvekNapsal: pát bře 02, 2007 08:30
od Luděk Musil
Patrac píše:HLPropan - .... problém zdechání LPG podobným stylem jako mě... .


Nyní se musím HLPropan zastat - to nebyli oni, ale AGW. :(
Já mám s HLPropan (na Křižíkové v KSB) vcelku pozitivní zkušenosti. Pravda ..... není to firma úplně TOP 10, ale odvádí vcelku slušnou práci. L.

PříspěvekNapsal: pát bře 02, 2007 11:52
od Pan Petr
Koko Loko píše:Tak toto je naprosto frustrující, dnes jsem mluvil s jedním LPG pumpařem a bohužel mi potvrdil, že už viděl pár vozů (montáže do ičkových strojů), které dělali u Čadka a stály za hovno. Byl mi doporučen jistý Kolbábek z Nedvědice http://lpg-motortuning.wz.cz/ . Byl jsem již rozhoupán jít k tomu Čadkovi, zejména pro jednoduchou formu pořízení na celkem vyhovující splátky. Myslím, že bude lepší, chvilku počkat a jít do nějakého menšího a doufejme odbornějšího servisu. Každopádně úpřímnou soustrast Radku.


Já mám na voze namontovaneý LPG právě z Nedvědice, od dřívějšího majitele. Zdá se mi, že to funguje docela solidně a provedení mi nepřijde něják špatný, ale nemám s čím srovnávat...
Co se týče výkonu, tak rozdíl oproti benzínu tady je, ale ne něják zvláštní.
Volnoběh - na benzin zhruba 1000 otáček, s LPG je to nižší (600 - 800) což mě trochu vadí, že to prostrě kolísá ty otáčky, ale dávám to zavinu spíš sobě, protože když jsem auto kupoval od starostlivého pána, tak všechno šlapalo mnohem líp, měl na auto víc času.
Vzpomínám si, že mělo uplně sametovej chod, když jsem seděl vevnitř, tak nebylo vůbec poznat, že motor jede. Teďka už to poznat je - chod je takovej neklidnej, třepe se šaltrpáka. Z toho vyplývá otázka, co mám poladit, aby to bylo jako předtím?
Jinak měl bych zajet na kontrolu těsnosti LPG soustavy, takže podle toho co jste tady psali si udělám výlet na Pernštejn.

PříspěvekNapsal: pát bře 02, 2007 12:34
od Patrac
Luďo zdechání jsem měl problém já u 07 v AGW mi to nevyřešili... kamarád měl problém u jiného auta a byl s tím v HL propanu a tam mu to vyřešili pytlíkem..
no nic dneska jsem se informoval u školitele zástavem ELPI GAS. mají sídlo v Zábřehu na moravě. Popsal jsem technikovi problém a ten mi řekl ať přijedu rovnou k nim a raději s tím nikam nejezdím.. udělají mi servis a auto by mělo být o.k. s panem Čadkem si topak vyfakturují. pan Čadek je jejich dodavatel.