Stránka 1 z 12

Zkušenosti s palivy a benzínkami

PříspěvekNapsal: čtv říj 19, 2006 07:02
od Patrac
VZhledem k tomu že auto provozuji na 98% na LPG a benzín využívám opravdu jen okrajově, ale přece, stačí mi mít v nádrži benzínu tolik, aby mi nesvítilo "hladové oko". Nemám to rád. a tak když mi před třema dnama začlo poblikávat jel jsem dotankovat. Celkem tankuju po různu ale tentokrát jsem využil příležitosti po cestě domů a 200m od domu jsem natankoval za 500 kč na ONV a jezdil dále na LPG. Před dvouma dnama jsem jel vyzvednout s Vašátorem ND od p. Vašenkova. CHtěl vědět jak to jede v porovnání benzín/LPG a tak jsem přepl do benzínu. auto jelo velice dobře znatelně se zvedl výkon oproti LPG ale po vyjetí benzínu jsme přepl zpět na LPG. jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil že auto neudrží volnoběh. přepl jsem zpět do benzínu ale už ani benzín nebyl schopný udržet svých 750ot. tento stav přetrvává až do dnes. Je pravda že nevím jak staré jsou membrány v reduktoru, a kolik na ně najel předešlý majitel ale to že je měnil rok přede mnou tomu nevěřím. Brzdy byly údajně taky rok a půl staré a byly původní.. no ale zpět k benzínu takže je možné že se mi nějaký sajrajt uvolňuje z reduktoru ale spíš bych to viděl na špatný benzín ve kterém je nějaká nečistota, která se bohužel dostala i přez filtr paliva, který mám zařazený před palivovým čerpadlem.. Jak bylo moje překvapení, když jsem se dnes dozvěděl že se stejným problbémem se potýká i Radek MB, který taktéž tankoval u ONV... máte ještě někdo podbnou zkušenost?? s touto firmou??

PříspěvekNapsal: čtv říj 19, 2006 13:36
od gogo
no u nas ONV zrusili hned po revolucii :lol:

s OMV mam dobre skusenosti hlavne co sa tyka olejov, davam do prevodovky a to je sakra rozdiel, s ich benzinom som nemal problemy. mne to takto dokazalo rozhodit system skoro vzdy po dlhsej jazde na benzin. potom sa plyn akosi nevedel chytit a castokrat som to rozchodil az po 50 km. ale to malo na svedomi aj autom.riadenie (nemal som sytic a bol tam KAT, tak chudak elektronika nevedela co si ma o tom mysliet. ale je pravda, ze plyn mi slapal stale dobre-asi 7-8 rokov bez vymeny membran a otvarania reduktora, no cim to bolo starsie, tym viac som mal roboty nastavit ten plyn. daleko vacsie problemy mi robilo rozne tankovanie plynu, preto som auto nastavil na jednu pumpu a tam som sa snazil tankovat. Tiez som jazdil asi s 8 litrami benzinu v nadrzi, aby mi to oranzove neblikalo pred nosom, a bolo citit, ked som dlhsie netankoval, akoby ten benzin ostarol....ja som mal zas zlu skusenost s benzinom od Essa.

PříspěvekNapsal: čtv říj 19, 2006 13:49
od Patrac
Readuktor pošlu pro jitotu na výměnu membrán a seřízení bráchovi od Dr. Marka. mám jistotu že to bude dobře udělané a že to opravdu opraví. vyměním pro jistotu filtr benzínu a vyčistím dnbes karburátor. Mohlo prostě jen něco být zrovna v tý dávce benzínu, faktem je že ale mám problémy i s volnoběhem na benál. na LPG vůbec nedrží a ne benál sotva..
:evil:

PříspěvekNapsal: čtv říj 19, 2006 14:04
od gogo
asi tak, ja by som zacal karburatorom, mohla tam byt aj voda vyzrazana, pripadne nejaka upchata tryska. filter benzinu by som asi nechal asi tak, az taky sajrajt v nadrzi by som nepredpokladal. aj ked aj to mam vlani za sebou. mal som podobne diagnozy, a ja len tak preventivne, ze este som za 10 rokov nevyplachoval nadrz. myslel som , ze bude bordel ale bolo to tam (skoro) uplne ciste, mozno viac spiny mi tam napadalo, ked som ju sam naspat nasadzoval na auto :evil:

PříspěvekNapsal: čtv říj 19, 2006 18:59
od radek mb
abych to upřesnil,já tankuju benzin i plyn u stejné benzinky,a to OMV.

PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2006 05:54
od Patrac
včera jsem vydělal reduktor ven a odeslal na repasi. je v něm cosi mezi bahnem a krápníkama. no jsem zvědav.. Karburátor včera vyčisti Vašátor, a auto se zdálo dobré po celou cestu do práce. při dojezdu (8km cca) už opět volnoběh zlobil.. :evil:

PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2006 06:18
od Pavel04
radek mb píše:abych to upřesnil,já tankuju benzin i plyn u stejné benzinky,a to OMV.

hmm to ses jeden z mala, vetsinou plyn nemivaj... :x , ja preferuju JET - na oboji

PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2006 06:19
od Patrac
Pavel04 píše:
radek mb píše:abych to upřesnil,já tankuju benzin i plyn u stejné benzinky,a to OMV.

hmm to ses jeden z mala, vetsinou plyn nemivaj... :x , ja preferuju JET - na oboji

LPG beru Shell

PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2006 07:04
od JmJ
Pátrač píše:včera jsem vydělal reduktor ven a odeslal na repasi. je v něm cosi mezi bahnem a krápníkama. no jsem zvědav.. Karburátor včera vyčisti Vašátor, a auto se zdálo dobré po celou cestu do práce. při dojezdu (8km cca) už opět volnoběh zlobil.. :evil:


Kdyz se meni volnobeh (na benzin) tak to muze byt i odchazejici ekonomizer. Klidne 150 km vse funguje a pak pri 2 km ceste po meste to zacne zdechat.

PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2006 07:10
od Patrac
JmJ píše:
Pátrač píše:včera jsem vydělal reduktor ven a odeslal na repasi. je v něm cosi mezi bahnem a krápníkama. no jsem zvědav.. Karburátor včera vyčisti Vašátor, a auto se zdálo dobré po celou cestu do práce. při dojezdu (8km cca) už opět volnoběh zlobil.. :evil:


Kdyz se meni volnobeh (na benzin) tak to muze byt i odchazejici ekonomizer. Klidne 150 km vse funguje a pak pri 2 km ceste po meste to zacne zdechat.

ekonomizér je odpojen. přemostění bypassem. už asi skoro dva roky

PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2006 19:06
od radek mb
ten ekonomizér...to je ta černá krabička na pravém podběhu?

PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2006 19:20
od inetko
Ja som so svoujou ladou vysiel zo servisu - geometria prednej napravy, ked zrazu na krizovatke mi to zacalo skapinat. Takze aby to neskapalo kazdu sekundu, nikedy kazde dve, som stlacil akcelerator, alebo som ho rovno drzal. Pricina tejto divnej poruchy bola jednoducha. Spinava volnobezna tryska na karburatore. Stacilo vysrobovat utriet a zaskrutkovat naspat. Tento ukon ma v servise stal 500 sk, no dodnes nema problem (ale uz som to raz odvtedy cistil). Vela stastia!

PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2006 19:43
od JmJ
radek mb píše:ten ekonomizér...to je ta černá krabička na pravém podběhu?


vice zde:

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ekonomizer

PříspěvekNapsal: pon říj 23, 2006 19:37
od Honza 21061
Moje zkušenosti s OMV jsou dobré (Natural 95 i Nafta), fakt je, že dokud mi nezavřeli nedávno levnou, ale na benzín výbornou pumpu, :cry: bral jsem u OMV jen na delších cestách a v Praze příležitostně, tak je možné, že se chybička občas vloudí a já to nemohl postřehnout. :roll:

Jinak, co se týče těch všeljakých zázračných aditiv, kterými se benzínky předhánějí, tak ty se do benzínu přidávají až při stáčení do cisteren (mimochodem, většina benzínek bere stejně z Kralup aj. českých rafinérií), takže někdy se stane, že zkrátka lahvička s aditivem šoférovi došla, nebo se tam hodí množství "by vočko". Už o tom taky bylo napsáno pár zajímavých článků, najdu, dodám... Takže nic tak úžasného zase ty benzíny nejsou a člověk by se kolikrát divil, co všechno si do auta naleje. :?
Ale co bych určitě nedoporučil, je tankovat u pump hypermarketů a např. i Tank ONO. Poprvé a naposledy jsem jednou tankoval Natural do Wartburga u Globusu a jelo to tak, že to nejelo. I přes moje varování byla nafta u Globusu jednou natankována do služebního Peugeotu 405 DT s kterým jsem jezdíval po ČR a tehdy jsem si ho vyzvedával ze servisu po generálce vstřikovacího čerpadla... :?
Podobné problémy měl dieselák jeden čas i u Esso a spravilo to až tankování u OMV. Takže člověk si asi nevybere...

PříspěvekNapsal: pon říj 23, 2006 19:42
od radek mb
možná jen shoda náhod...myslim u mě a u Pátrače