Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 2103)

(Náměty na výlety a dovolené)

Moderátor: Moderátoři

Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 2103)

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:04

Ve dnech 11. až 17. září 2017 jsem absolvoval Žigulem 1500 dovolenou v Rumunsku. Cílem byly Karpaty, zejména Transalpina a Transfagaraš. Cestou tam jsem jel přes Rakousko a Maďarsko. Zpátky jsem se vracel přes Ukrajinu a Polsko. Z toho je jasný, proč "Okolo Slovenska". Protože jsem Slovensko objel dokola a ani do něj nepáchl. :)
Cestou jsem najel téměř na kilometr přesně 3 000 km. Žigul jel krásně, jen se mu nelíbily hory. Ve 2000 metrech nad mořem nechtěl držet volnoběh, dvakrát, po krátké zastávce, nechtěl jet vůbec (asi problém s bohatostí směsi v řídkém vzduchu v těchto výškách) a po dlouhé pomalé jízdě do kopce na dvojku nebo jedničku nechtěl dobíjet (stalo se 3krát, asi problém s vysokou teplotou motorového prostoru a tím vysoké teploty alternátoru a regulátoru). Při sjezdech dolů, kdy motor nebyl zatížený a ochladil se, začal žigul vždy znovu dobíjet. Po konzultaci s Vašátorem po návratu jsme došli k názoru, že všechny ty problémy jsou normální, takže Žigul zvládl cestu bez ztráty kytičky.
Rumunští celníci byli v pohodě, líbilo se jim moje jméno Roman. "Român" totiž v rumunštině znamená Rumun. :) V Rumunsku se platí poplatek nejen za dálnice, ale i normální silnice. Což mne vůbec nenapadlo a poplatek jsem neplatil, ale nechytli mě.
Transalpina je náročnější, jede se většinou na dvojku a zatáčky na jedničku. Je tam z jižní strany úsek asi 15 km, kdy se jede jen na dvojku (30 km/h, otáčky 3000 ot/min) a plyn je sešlápnutý mezi 1/2 a 3/4. Teplota vody se držela na 95 °C, ale myslím, že olej dostával zabrat, protože si Žigul trochu pokuřoval (horký řídký olej se přes pístní kroužky dostával do spalovacího prostoru). Na 300 km si vzal asi 0,3 litru oleje. Tady byly i zmiňované problémy s dobíjením. Nejvyšší místo Transalpiny je ve výšce asi 2120 m.n.m.
Transfagaraš se jede většinou na trojku, zatáčky na dvojku. Protože mi mezitím došlo, že za problémy s dobíjením zřejmě může vysoká teplota v motorovém prostoru, pod kopcem jsem otevřel topení naplno a pustil ventilátor topení také naplno, vypnul jsem světla, aby dobíjecí soustava byla co nejmíň zatížená a celý Transfagaraš jsem vyjel bez problémů až nahoru (2050 metrů nad mořem). Teplota vody se držela na 90 °C a dobíjení fungovalo. Co jsem neudělal a napadlo mě to až později, že jsem měl pootevřít kapotu motoru, aby se lépe provětrával motorový prostor. To jsem udělal až později za Baia Mare (severní část Rumunska), kdy jsem jel 11km serpentiny a Žigul se choval vzorně.
Transalpina se mi líbila víc, ale Transfagaraš rozhodně nevynechat, pokud už tam budete. Dobrá volba je jet tam mimo sezónu (tedy ne o prázdninách), je tam míň lidí. Potvrdili mi to i motorkáři z Prahy, kteří tam byli už po několikáté.
Cesty v Rumunsku jsou povětšinou dobré a asfaltované, pouze některé méně vytížené úseky v horách jsou kamenité a štěrkové, ale v celkem slušném stavu.
Pak jsem ještě jel na Ukrajinu. Přejížděl jsem na hraničním přechodu Sighetu Marmatiei–Solotvino. Ukrajinský celník po mně chtěl úplatek, dostal 10 lei (asi 65 Kč) a moc se netvářil. Jestli je to moc nebo málo, ať se zkušenější vyjádří v diskusi.
Přes Ukrajinu jsem jel po trase Solotvino – Chust – Mukačevo – Užhorod – Starý Sambir (silnice H-13 na Lvov) – hraniční přechod Smilnica/Kroscienko (Polsko). Silnice v Zakarpatské oblasti jsou neuvěřitelně rozbité. Výjimkou je čtyřproudovka Mukačevo–Užhorod, která je celkem slušná. A pak část silnice H-13 od "check-pointu" mezi Zakarpatskou a Lvovskou oblastí do Starého Simbiru, kde je luxusní nová silnice. Po rozbitých silnicích se jezdí tak 50 km/h.
Co se týká vozového parku, je to přehlídka od hodně starých aut až po úplně nová. Z těch starých zmíním samozřejmě Lady, sem tam Volha 21 a 24, nějaký Moskvič apod. Jezdí tam hodně Ladovek. Často jsou vidět VAZ 2101 a VAZ 2106 a pak modernizované 2104, 2105 a 2107. „Původní“ a „modernizované“ řekl bych tak půl napůl. VAZ 2103 je vidět poměrně málo a kombi VAZ 2102 jsem neviděl snad ani jeden. Lada Samara je taky vidět jen občas.
Jezdí tam hodně moderních aut s českou RZ, snad v každém vesnici aspoň jedno. Myslím, že jsou to Ukrajinci, kteří pracují v České republice. Méně aut je se slovenskou, polskou nebo jinými značkami.
Můj VAZ 2103 příliš pozornosti nebudil, díky české RZ jsem asi byl zařazen mezi Ukrajince pracující v Česku. Dostal jsem „jen“ dvě nabídky k prodeji. Jedna z nich byla od ukrajinského celníka na hranici s Polskem. :-)
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:13

Horská silnice DN7A z Petrosani směrem na východ.
Přílohy
01_DN7A.jpg
Horská silnice DN7A z Petrosani směrem na východ.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:14

Žigul na Transalpině.
Přílohy
02_Transalpina.jpg
Žigul na Transalpině.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:16

Serpentiny na Transalpině. Tam jsem jel. :-)
Přílohy
03_Transalpina.jpg
Serpentiny na Transalpině. Tam jsem jel. :-)
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:17

Pohled z vrcholu Transalpiny.
Přílohy
04_Transalpina.jpg
Pohled z vrcholu Transalpiny.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:18

Transalpina.
Přílohy
05_Transalpina.jpg
Transalpina.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:20

Zkratka na Transfagaraš (silnice DJ703G).
Přílohy
06_Zkratka DJ703G.jpg
Zkratka na Transfagaraš (silnice DJ703G).
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:22

Cestou na Transfagaraš. Pohoda, prostě počkáte, až přejdou. :-)
Přílohy
07_Transfagaraš.jpg
Cestou na Transfagaraš. Pohoda, prostě počkáte, až přejdou. :-)
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:23

Přehrada (jezero Vidraru). Asi znáte z Top Gearu.
Přílohy
08_Přehrada.jpg
Přehrada (jezero Vidraru). Asi znáte z Top Gearu.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:25

Transfagaraš.
Přílohy
09_Transfagaraš.jpg
Transfagaraš.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:26

Žigul na vrcholu Transfagarašské silnice (2050 m.n.m.).
Přílohy
10_Transfagaraš.jpg
Žigul na vrcholu Transfagarašské silnice (2050 m.n.m.).
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:27

"Druhá" strana Transfagaraše.
Přílohy
11_Transfagaraš.jpg
"Druhá" strana Transfagaraše.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:29

Veselý hřbitov v Sapantě (Rumunsko). Co znamená výjev ze života zemřelého, jistě pochopíte... :-)
Přílohy
12_Sapanta.jpg
Veselý hřbitov v Sapantě (Rumunsko). Co znamená výjev ze života zemřelého, jistě pochopíte... :-)
Naposledy upravil pohan dne pon zář 18, 2017 17:37, celkově upraveno 1
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:30

Veselý hřbitov v Sapantě (Rumunsko). Tady sám nevím... :-)
Přílohy
13_Sapanta.jpg
Veselý hřbitov v Sapantě (Rumunsko). Tady sám nevím... :-)
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Re: Okolo Slovenska 2017 (aneb Rumunsko a Ukrajina VAZem 210

Příspěvekod pohan » pon zář 18, 2017 17:31

Chust, Ukrajina.
Přílohy
14_Chust.jpg
Chust, Ukrajina.
Do 3,5 t: Škoda Octavia 1,9 TDI, manuál, 2003 / Škoda Forman, manuál, 1994 (2x) / Škoda Favorit 135, manuál, 1993 a 1990 / Škoda 136 Rapid, manuál, 1989 (2×) / VAZ 2103, manuál, 1979 / Moskvič 408, manuál, 1968
Uživatelský avatar
pohan
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 01, 2008 20:02
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Zajímavá místa na cestování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků