od Crocodile » sob čer 18, 2011 19:13
ono o bourání Pripjati se toho namluvilo, ale hned tak se tam nic dělat nebude. Prioritou je dořešit sarkofág - ta nová zaoblená střecha nad starym sarkofágem bude něco stát, nevim jestli se na financování podílí i stát, ale určitě by stát financoval bourání Pripjati. A to neni vůbec nic jednoduchýho. Koukněte se kolikrát už se měli bourat Milovice (část Boží Dar), a po 20 letech to tam je pořád beze změny (za to jsem rád, to opuštěné město má svou atmosféru) a to Milovice nejsou zamořený. Nevim jak chtěj tu soustu paneláků v Pripjati bourat a přitom neustále radiometrem nebo dozimetrem kontrolovat kam jakej dělník šlape.
Ale chci se tam podívat taky do roku 2013, ale proto, že chci vidět ještě starej sarkofág bez té nástavby kterou budou dělat francouzy.
A k té cestě do zóny žigulikem...ono je potřeba mít zvláštní povolení když tam chcete svým autem, spíš by se to muselo řešit přes nějakou cestovku. Buď ten odjezd busem z Kyjeva, nebo by možná šlo zařídit nastoupení do busu nakraji zóny, kde by se žigulici nechali - to by bylo nejlepší řešení. Něco jsem teda zaslechl že by měl být v budoucnu vstup do zóny možný i bez průvodce/povolení, ale těžko říct jak to bude.
A radiace kterou za den v zóně chytnete (když šlapete kam máte) je podobná jako při letu letadlem přes oceán.
Tak uvažujte kdo by se přidal a jel by Ladou někdy kolem roku 2013 do Polesí, jak se té oblasti říká.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093Historie:
AvtoexportVozy:
Lada a UAZ